Bloedverlies na bevalling: maandverband?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Stefanie83, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    iki heb de kast van mn vriend juist geplunderd.... die heeft van die zachte strakke boxers.. heerlijk :)

Alles paste erin..grin.. en als je dan doorlekt... agh.. t is de zijne maar:)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

hihi slim dat heb ik met dat hele grote verband ook gedaan (en hij heeft natuurlijk normaal een grotere kont als mij dus meer ruimte :D

er zaten wel netjes in maar die pas ik echt niet (ik heb ook een XXL kontje ;))

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    De Mady slips van Zeeman zitten lekker, dat zijn echt geen billenkruipers. Na mijn eerste bevalling heb ik 6 weken gevloeit. De eerste week gebruikte ik die grote maanverbanden uit het kraampakket, 's nachts zelfs 2 over elkaar. De kv heeft nog 2 pakken extra voor me gehaald. Na die eerste week ben ik over gegaan op kotex night. Net als al eerder gezegt voelt het juist heel prettig en zacht, vooral als je vanonder beurs en gehecht bent. Na een week of 4 ben ik over gegaan op Always (4 of 5 druppels). Die zijn zo dun, die voel je bijna niet zitten..

En buiten dat tampons niet hygienisch zijn na een bevalling (je hebt namelijk een open wond in je baarmoeder, daar waar je placenta heeft gezeten), doet het wss ook pijn bij het inbrengen. En komt nog bij dat je vlak na je bevalling, zacht gezegt, wat wijder bent geworden en een tampon er wss spontaan uitglipt;)

En wat maken die paar weekjes in een wat grotere onderbroek lopen nu uit? Voor je het weet is alles weer hersteld en lekker strak en kun je je favo strings weer aan.

4. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Het klopt inderdaad dat je maandverband moet gebruiken van dat lekkere dikke haha... zit niet echt comfortabel :p

Maar door tampons kun je een infectie/ontsteking krijgen en dat lijkt me niet zo prettig.

Als je tampons meteen mocht gebruiken had ik het iig wel gedaan.. maar een infectie wil je ook niet lijkt me :p

het is gewoon ff doorbijten en die lastige maandverbandjes dragen, en na een tijdje kun je wel weer tampons gaan gebruiken maar ik zal er niet te overhaast mee zijn.

groetjes

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik zag er ook erg tegenop en is me meegevallen.

Normaal meestal strings en altijd tampons. Krijg snel irritatie van maandverband.

Ik heb bij de hema soort hipsters gehaald, zaten heerlijk en dat maakte het minder erg.
    Tampon had ook echt niet gepast ;)

Na bijna een week kraamverband, dunne allways. Viel me echt mee. En voor je het weet is het voorbij en ben je het weer vergeten!

shop ze!

6. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Bij de Hema hebben ze inderdaad hartstikke leuke hipsters (micro), zijn er in leuke kleurtjes en zitten heerlijk. Voor de eerste dagen katoenen boxertjes bij de hema gehaald in een maatje groter, ging prima. Ik heb echt geen 'oma'onderbroeken aan gehad!

7. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    echt na de bevalling was ik echt gelukkig met mijn zwangerschapsondergoed ik heb ze bij de hema gekocht zitten echt goed kraamverband bleef goed zitten enne geloof me als je net bent bevallen moet je er niet aan denken dat er de eerstkomende tijd iets in gaat en je mag ok geen tampons gebruiken tot je baarmoeder en uitgang helemaal genezen zijn

Deel Deze Pagina