Gebruik Progynova & Utrogestan

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Emesve, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Hallo!

Ik gebruik nu, na terugplaatsing van 2 cryo's (IVF), van af het begin van mijn 1e cyclusdag Progynova. Om een "eisprong" te creëren gebruik in sinds dag 21 ook Utrogestan. Op dag 24 heb ik de terugplaatsing gehad.

En jawel... ik testte positief! (zie album)
    Ik moet nu tot de 12e week beide hormonen blijven gebruiken.

Nu is mijn vraag. Kan ik eigenlijk ook een miskraam krijgen door deze medicijnen heen? Of houden die echt alles vast?

Ik heb nu een wat kramperig gevoel in mijn onderbuik. En ben enigszins bang dat het vruchtje niet goed is, maar dat mijn lichaam dat nu niet loslaat door de medicijnen.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ook met gebruik van deze medicijnen kan je een miskraam krijgen. Maar buikpijn hoort ook bij de groei!! dus het kan ook zeker een goed teken zijn! Vertrouwen!!

Imke

3. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Dankjewel voor je reactie Imke! Buikpijn is inmiddels minder en krijg ook het gevoel dat het van mijn darmen komt. Borsten zijn totaal niet gevoelig, maar ben wel snel moe.
    We wachten gewoon de echo af! Zekerheid heb je toch echt pas na 9 maanden! ;)

Share This Page