hallo, ik hoop dat jullie me meer duidelijkheid kunnen geven, bijna 8 weken geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon. Bevalling is goed gegaan, uiteindelijk wel in het ziekenhuis aan een weeeninfuus omdat ik geen persweeen had. Er zijn verder geen afwijkingen of iets de placenta gevonden. Echter heb ik nu na 8 weken nog steeds last van bloedverlies. Ik ben 4 weken na de bevalling begonnen met de pil, het bloeden was toen nog niet gestopt maar volgens huisarts kon het geen kwaad. Het bloedverlies werd toen alleen maar heftiger en vorige week moest ik van de huisarts stoppen met de pil en heeft hij me primolut voorgeschreven, hiermee zou het bloeden met 3 tot 5 dagen moeten stoppen, na een kuur van 10 dagen zou ik daarna dan weer ongesteld moeten worden. Echter nu na een week heb ik nog steeds last van bloedverlies, wel een stuk minder maar nog wel duidelijk aanwezig. Vandaag geprobeerd contact te hebben met de huisarts, maar via de assistente te horen gekregen dat hij me door stuurd naar gyneacoloog voor een echo om te kijken of er geen placentaresten zijn. Echter heb ik hier me vraagtekens bij aangezien het bloeden nu wel minder is. Kan ik last hebben van placenta resten of ben ik gewoon hormonaal ontregeld? Ik heb geen last van koorts, wel wat buikkrampen en last van me onderrug maar verder helemaal geen klachten. Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
Hoi, De kans op een placenta rest is erg klein dus ik zou zelf eerder denken aan de ontregeldheid. Wel verstandig om inderdaad hiermee naar een gyn te gaan. Laat me even weten hoe dat is gegaan! Ben benieuwd, ook leerzaam voor mij. Sorry dat ik je niet verder kan helpen. Groeten evelien