Vanaf wanneer harde buiken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by spotlight, May 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Hoi hoi,

1. ik ben nu 15 weken en had vorige week het gevoel dat mijn baarmoeder wat harder was dan normaal. Als ik er op drukte dan deed was het ook gevoelig. Is dit een harde buik geweest, of heeft het met de groei te maken? Zo nee, hoe herken je dit dan en kan het kwaad? heb deze week weer ongiepijntjes gehad

2. Als ik sta kan ik mijn baarmoeder goed voelen en als ik lig juist niet. Ligt mijn baarmoeder dan naar voren of naar achteren?

3. Ik heb wel aan de zijkanten van mijn buik (en dan niet onderaan mijn buik, maar bovenaan onder mijn ribben) bij het staan dat er iets op spanning komt te staan, bijv. een spier die erg uitgerekt wordt. Dit geeft een zeer trekkerig gevoel en dit heb ik vooral 's avonds. Zijn dit ook banden of is het wat anders?

Bedankt weer voor jullie lezend oog :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan een harde buik zijn geweest, maar het kan ook de groeinde baarmoeder zijn. Op zich maakt het niet uit hoe je het noemt, als je maar niet met regelmaat harde buiken hebt (dus meerdere uren achter elkaar meerdere harde buiken per uur).

Ik kan zo niet zeggen hoe je baarmoeder ligt, dat kan alleen bepaals worden door inwendig onderzoek. Het is ook geenszins van belang om dat te weten. Als je staat ligt de baarmoeder anatomisch anders in d ebuik dan wanneer je ligt. Ook afhankelijk van volle blaas/darmen kan ie een andere positie innemen.

Bovenaan in je buik zitten ook banden en het gevoel wat jij omschrijft is inderdaad bandenpijn.

Mirjam

Share This Page