Dilemma: IUI of IVF??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lauraw25, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Beste dames,

Het is een tijdje geleden dat ik op dit forum zat, maar ik word nu heen en weer geslingerd in mijn gedachte tussen IUI en IVF. Ik dacht ik ga het gewoon weer even hier neerzetten, want ik heb nu het idee dat ik er niet uit ga komen.

Even kort mijn verhaal:
    Mijn vriend en ik zijn 2,5 jaar bezig om zwanger te raken. Onze wens is groot. Na een jaar proberen zijn we zwanger geraakt, maar na 7 weken kreeg ik een mk. Een paar maanden later heb ik een laparoscopie gehad op verdenking van endo bij mijn middenrif. Toen ik ong. Een half jaar gestopt was met de pil, kreeg ik maandelijks schouderpijn aan de rechterkant. De schouderpijn is na mijn mk erger geworden. Tijdens de operatie is wel endo gevonden, maar niet bij mijn middenrif. Mijn eierstok ken liggen vrij en eileiders zijn doorgankelijk. Het zkh waar ik geopereerd ben, zegt te willen beginnen met IVF en dat een MRI geen zin heeft om te doen om de oorzaak van de schouderpijn te vinden. Nu loop ik in een ander zkh en krijg ik eerst weer een Echo van de schouder tijdens de menstruatie en ook zij zegt dat we mogen beginnen met IVF. Voor een second opinion zijn we bij MC Kinderwens geweest en van hen mogen we in juni beginnen met IUI.
    Ik schrik er best van dat ze van het zkh zeggen gelijk IVF. Mijn eierstok ken liggen vrij.. Mijn eileiders zijn doorgangelijk. Er zijn cystes of verklevingen gevonden.

Wat denken jullie? Waar zouden jullie voor kiezen?

Alvast bedankt voor je reactie!!

Liefs Laura

2. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hoi Laura,

Zijn er wel of geen cystes gevonden?
    Ik zou zelf eerst kiezen voor iui, puur omdat m'n ervaringen met ivf niet zo goed zijn.. Was ontzettend heftig en belastend voor m'n lichaam. Maar er zijn misschien ook vrouwen die liever direct door zouden gaan voor ivf. In ieder geval veel succes met je keuze!

3. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België
    Hoh ik vind dat moeilijk te zeggen.
    Ik zou zelf eerst kiezen voor IUI, maar dat is omdat ik gevoelig ben voor hormonen...
    IUI is toch een pak minder belastend voor je lijf dan IVF.
    Heb je gevraagd waarom ze direct willen beginnen met IVF?

Heel veel succes in elk geval.

4. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Dank je wel voor je reactie.
    Er zijn geen cystes en verklevingen gevonden, alleen lichte endo tussen blaas en baarmoeder en diepliggend. Tijdens de operatie is alles weggebrand.

5. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Daar denk ik dus ook aan.. Eerst IUI en dan kunnen we alsnog daarna IVF proberen.

Ze denken dat we meer kans hebben op een zwangerschap met IVF.

6. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wat en moeilijke beslissing. Zelf zou ik eerst voor iui kiezen. Dit is minder belastend voor het lichaam. Daarnaast weet je nog niet hoe je zult reageren op de hormonen. Je kan altijd nog overstappen naar ivf. Als je daarmee begint is terug gaan naar ivf minder waarschijnlijk.
    Succes me het maken van een beslissing en met de handeling waar je voor kiest.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

IUI wordt onbeperkt vergoed. IVF niet.
    Ook is IUI veel minder belastend voor je lichaam. IVF/ICSI is zwaar.

8. 22baco

22baco Lid

6 apr 2015
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een zware beslissing, ik zou persoonlijk eerst IUI proberen omdat het minder zwaar is als IVF,daar kan je altijd nog naar overstappen!

9. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Zo denk ik er dus ook over.. Iui minder belastend en wordt vergoed en ik kan altijd nog over gaan naar Ivf..
    Ik lees dat je zelf iui hebt gedaan. Hoe is dat jou bevallen?

10. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Dat is waar!! Dat denk ik ook het meeste van de tijd!

11. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Dat Lijkt mij ook ja.. Iui is minder belastend en miss wel de moeite waard.. Kan altijd nog ivf doen..

Deel Deze Pagina