Utrogestan en zwemmen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rietje84, Apr 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dames,

Misschien een domme vraag, maar kan je gaan zwemmen terwijl je utrogestan gebruikt? Ik gebruik het in combinatie met iui en zit nu 7dpo. De dosis is 3 maal daags 2 bolletjes.
    Nu ben ik bang dat als ik ga zwemm m'n lichaam te weinig opneemt doordat je waarschijnlijk toch wat verliest tijdens het zwemmen. Daarnaast vind ik de troep die de utrogestan geeft niet fris in het water. Dit is wel te verhelpen met een tempon, maar neemt die dan niet gelijk te veel utrogestan op?

Wie kan me helpen aangezien ik nu niet weet wat ik moet doen?

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Geen ervaring, maar ik lees even mee!

Moeten jullie met Utrogestan ook oppassen met alcohol?
    Het staat namelijk niet in de bijsluiter!
    Wel dat je moet oppassen met autorijden..

3. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je met alle medicijnen wel moet uitkijken met alcohol, vooral als het je reactiesnelheid vertraagd. Of dat ook voor utrogestan geldt weet ik niet. Gelukkig drink ik geen alcohol, scheelt weer!
    Met dit weer een wijntje laten staan kan lastig zijn :)

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Volgens mij neemt je lichaam het best snel op. Het spul wat je de rest van de dag nog verliest, zijn gewoon de vulstoffen van de capsule.

Maar vanwege de viezigheid zou ik niet graag gaan zwemmen, lijkt mij niet zo lekker in mijn zwemkleding (dit probleem ga ik binnenkort ook krijgen op vakantie).

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij mag je gewoon zwemmen. Je lichaam neemt de inhoud van de bolletjes heel snel op. Ik zou voor de zekerheid niet meteen na het inbrengen in een zwembad duiken. Maar ik neem aan dat je de bolletjes niet in een zwembad naar binnen duwt. ;)

6. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waarom jij utrogestan hebt gekregen? Ik doe ook iui en probeer het te krijgen maar mijn gyn wil het niet geven.

7. decembergirl

decembergirl Bekend lid

Feb 14, 2015
    507
    0
    0
    Wolvega
    Hallo

Bij mij op het doosje staat dat je op moet passen met alcohol en ik heb iets gelezen over zwemmen ik meende dat er dan 3 uren tussen moet zitten .

8. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, dit stelt me gerust. Er zit een paar uur tussen het inbrengen en zwemmen in dus ik denk dat het dan geen probleem is. Toch vind ik het eng. Ik ben bang dat het de iui mislukt hierdoor.

Tosti, ik heb de utrogestan gekregen omdat ik telkens tussen de 7 en 10 dagen na de iui al ongi wordt. Ik heb ook meerdere miskramen gehad, maar daarvoor heb ik het ook nooit gekregen.

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook omdat ik 8/9 dagen na de eisprong ga menstrueren.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Voor zover ik begreep is de utro na een uur opgenomen. Bovendien breng je de bolletjes hoog in en ik geloof toch niet dat water zo hoog je lichaam in klotst bij zwemmen of badderen ;)

11. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Haha ik zie het al helemaal voor me Billy :)
    Misschien moet ik dot keer maar een inbrenghuls gebruiken, dan zitten ze gelijk een stuk hoger.

Share This Page