Wij zijn na 4 mislukte icsi's bezig met iui-d. We hebben er inmiddels 3 gehad helaas zonder resultaat. Eerder heb ik de arts al gevraagd voor hormonen om de kans te vergroten, maar hij zag daar geen toegevoegde waarde van in. Ook heb ik 3 van de 4 keer ohss gehad. Dat zou ook een reden kunnen zijn dat hij terughoudend is met hormonen voorschrijven. Nu gaan wij eind september weer naar gent om te bespreken wat we gaan doen als het na 6 keer nog niet gelukt is. Bij mij zijn de bloedwaardes gecontroleerd, alles behalve amh omdat ik bij de icsi' s alle keren voldoende tot veel eitjes had. Verder loopt mijn cyclus perfect volgens het boekje en zijn er geen rare dingen uit het chromosomenonderzoek gekomen. Verder heb ik ook een schuimecho gehad, eileiders zijn normaal doorgankelijk. Heeft iemand een idee als ik toch hormonen zou gaan spuiten om bv. 2-3eitjes te laten groeien ipv 1 welke medicijnen dit zouden zijn?
Je kunt Clomid en Pregnyl gebruiken. Als je moet spuiten, dan zou ik aan Puregon of Menopur denken. In principe dus dezelfde middelen als bij IVF/ICSI, alleen in een veel lagere dosis. Als je een goede eisprong hebt, dan hebben hormonen inderdaad niet zoveel toegevoegde waarde. Je hebt geen grotere kans op een zwangerschap, als alles in orde is. Succes!
Als je van jezelf al een goede cylcus hebt kun je juist door clomid en dergelijke je kansen verkleinen. De medicatie heeft namelijk ook weer bijwerkingen die niet even gunstig zijn (bijvoorbeeld te dun baarmoederslijmvlies etc). Als er dus geen reden voor is zie ik ook niet in waarom je dit zou moeten gebruiken...ik snap wel dat je alles op alles wil zetten...maar soms is juist iets niets doen de betere optie.
Meid is het nog steeds niet gelukt. Het is jullie zo gegunt. Ik hoop echt dat jullie volgend jaar een kindje in jullie armen kunnen houden. Nu je vraag: Bij ons in het zkh word bij onbegrepen vruchtbaarheid standaard begonnen met iui met hormonen omdat ze daarbij een hoger resultaat terug zien. Mocht er bij de man wat mis zijn dan blijkt dit geeft extra effect te hebben en daarom beginnen ze bij deze groep met iui in eigen cyclus. Na 3 keer wordt overgegaan op iui met hormonen. Wij krijgen trouwens dezelfde hormonen voor iui als voor ivf/isci.
Clomid, Menopur , Fostimon, Gonal -F , Puregon .. Zijn allemaal soorten hormonen die je zou kunnen gebruiken om meerdere eitjes te kunnen laten groeien. Maar als je van je zelf een mooie cyclus hebt, en je hebt eerder al ohss gehad in het verleden. zou ik het ook niet aanraden dit aan te kaarten bij je arts. Je lichaam kan aardig van slag raken door deze hormonen. En meerdere eitjes geeft geen dubbele kans op een zwangerschap. Sterker nog ik zit in een prive IUI clubje, en daar zijn er 9 dames zwanger geworden en allemaal met 1 ei. de keren dat zij er 2 of 3 hadden was het vreemd genoeg nooit raak. Zelfde geld voor mij, elke IUI 2 eitjes maar ben na 3 rondes ook nog steeds niet zwanger. Vergeet ook niet dat de slagingskansen vergeleken bij ivf/icsi lager ligt dan bij iui. Heeel veel succes meis !