Hallo de titel zegt al genoeg denk ik. Dit hoorde ik laatst en ik was er eigenlijk zo verbaasd over! Ik kon er ook niks van terug vinden op het internet. Dus vandaar mijn vraag. Is dit bij jullie bekend, dat dit standaard is na bijvoorbeeld 2 miskramen? Een vlokkentest in de zwangerschap na eerdere miskramen? Het lijkt mij niet, want je hebt daardoor weer een iets verhoogd kan sop een miskraam. het lijkt mij meer logisch dat dan een combinatietest wel standaard wordt uitgevoerd. En dat ze aan de hand van deze uitslag kiezen voor een vlokkentest. Ik hoor graag van jullie groeten
Daar is mij eigenlijk (nog) niks van bekend. En als het wel zo zou zijn zou ik gaan voor de vruchtwaterpunctie. Dit vanwege het feit dat de uitslagen van de VP betrouwbaarder zijn, maar nog belangrijker, de kans op een MK is ook daarbij aanwezig, maar wel kleiner dan bij de vlokkentest.
Hi Inez ja dat is bij mij wel bekend dat de punctie iets minder kans geeft op een evenetuele mogelijke miskraam. Maar dat een vlokkenstest eerder ijn de zwangerschap gedaan kan worden. Maar waarom het nou standaard gedaan zou worden? Ik vind het raar, ik hoorde het laatst iemand zeggen, die zelf dus 2 miskramen had gehad. Zij vertelde dus dat dit standaard werd gedaan? Het bleef maar in mn hoofd rondspoken, vandaar mijn vraag eigenlijk 4everfriend
Nee hoor is niet standaard. Heb zelf 3 mk gehad en het is mij wel aangeboden, maar dat doen ze volgens mij bij iedereen en niet speciaal om mijn mk.
@foreverfriend, Ik heb daar ook niks over gehoord hoor. Ik weet wel dat als je miskramen heb gehad en je bent ik dacht de 30 gepasseert dat ze dat nog wel eens doen. Anders lijkt me dat wel raar hoor. Juist omdat een MK na een vlokkentest groter is dan als je het niet laat doen. Anders even aan de gyn vragen misschien dat zij het weet.
Nou gelukkig maar ik moet er eigenlijk niket aan denken dat het standaard zou zijn. MNaar goed dit zijn zorgen voor later. Ik ga er weer alles aan doen deze maand om zwanger te worden, dan zien we wel verder! groetjes
Nee hoor is zeker niet standaard. Ik heb zelf 3 mk's gehad en ben nu weer zwanger. Ik ben ook boven de 35 en zelfs bij mij was het optioneel. Je hoeft als je wilt zelfs geen van beiden te doen. Ik heb dan ook gekozen voor een vruchtwaterpunctie om dezelfde reden als Inez aangeeft. Nou meid sterkte met het verwerk en het zwanger worden! Je ziet bij mij.........de wonderen zijn de wereld nog niet uit.