Plexuschoroidecyste + echodense hartfocus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamalicious77, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalicious77

11 okt 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren hebben we de 20-weken echo gehad. We hebben geen combinatietest uit laten voeren. Op de 20 weken echo zijn 2 zgn sonomarkers gevonden: Plexuschoroidecyste en echodense hartfocus. Aanstaande maandag kunnen we terecht in het ziekenhuis voor weer een echo en eventueel een vruchtwaterpunctie. Ik ben helemaal van slag door dit rot nieuws en heb wel 100.000 vragen. Misschien kan 1 van jullie alvast de belangrijksten beantwoorden want weet nog niet hoe ik het tot maandag uit ga houden...
    1. Hoe groot is de kans dat er wat mis is?
    2. Komt dit vaker voor zonder dat er uiteindelijk iets mis is met het kindje?
    3. Geeft een vruchtwaterpunctie 100% uitsluiting wat betreft chromosonale afwijkingen?
    3. Hoe groot is de kans op een miskraam na een vruchtwaterpunctie bij ruim 20 weken zwangerschap?

Ik hoop snel antwoord van jullie te krijgen....

Groetjes een hele bezorgde en verdrietige mama

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo mamalicious77.

Wat vervelend dat er bij jullie 20 wkn echo twee softmarkers zijn gezien.
    Als je zo ongerust maakt kun je de volgende keer beter meteen de verloskundige bellen, want wij zijn niet dagelijks in staat om jullie vragen te beantwoorden.

Wij kunnen niet zeggen hoe groot de kans is dat het mis gaat. Wij hebben dit vaker gezien en dan is er niet altijd wat mis met de baby.
    Een vruchtwaterpunctie maakt een karyogram van de chromosomen dus als het een chromosoomafw. is word deze opgespoord met een vruchtwaterpunctie. Helaas zit er inderdaad een risico aan een vruchtwaterpunctie de kans op een miskraam 0,2-0,5%.

Heel veel succes en sterkte.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina