12 dagen na bevalling pijn aan urine buis

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vlinder93, Jun 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder93

Vlinder93 Lid

Feb 16, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben 12 dagen geleden bevallen van een dochter. Ik werd ingeleid met 34 weken omdat ik zwangerschaps vergifteging kreeg en daarna overslag naar hellp . ik heb een week op de medium care hier voor gelkegen omdat ze mijn toestand wilde bekijken ik ben erg ziek geweest door de hellp .

Zij is prematuur maar ook dysmatuur. Zij verblijft nu dus al bijna 2 weken in het ziekenhuis. Ik heb in mijn kraamtijd geen kraamzorg gehad of wat dan ook. Mijn bevalling ging goed maar helaas nodige complicaties die er zijn gekomen waaronder een infctie en 2 liter bloedverlies en ik heb een vaginawand reptuur die ze op de ok moesten hechten. Sinds 3 dagen heb ik erge last van mijn plas gaatje om het zo maar even te zeggen en dan vooral bij bewegen dus op staan en zitten en draaien in bed. Ik voel dan echt flinke steken en dan is het weer weg. Ik ben vandaag weer terug gegaan naar het ziekenhuis ze zagen dat ik een schimmel infectie had maar het andere konden ze niet verklaren urine is getest op blaasontsteking maar dat is het niet....Zijn er meerdere vrouwen die dit gehad hebben en gaat dit wel over?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

wat een pittige bevalling heb jij meegemaakt! Gaat het nu goed met je dochter? Als ik jouw verhaal zo lees, zie ik dat er veel gebeurd is bij jou. Heb je toevallig ook een catheter gehad? Het lijkt erop dat jouw urinebuis geïrriteerd is bij de opening. Je hebt een zware bevalling gehad en een moeizaam kraambed. Daarnaast heb je schimmelinfectie en ben je waarschijnlijk veel in de weer, omdat je op bezoek gaat bij je dochter in het ziekenhuis. Dus veel rust heeft het lichaam nu niet, om alles goed te laten genezen. Wat je misschien kan proberen zijn badedas (kastanjebad) zitbadjes. Dit helpt goed, als het geirriteerd en geïnfecteerd is. 2x per dag 10 minuten in zo'n badje doet soms wonderen. Daarnaast als je rust, kan je het beste met je blote billen op een handdoek liggen, zodat het aan de lucht kan drogen. Ook goed voor de schimmelinfectie. Het is iets wat ik wel vaker gezien heb bij vrouwen, maar wat tijd nodig heeft om te genezen. Succes met alles en ik hoop dat je kleine meisje snel mee naar huis mag!

Groetjes Monique

Share This Page