Zwanger door de pil heen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Siren84, Aug 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mijn vraag klopt niet helemaal met het onderwerp.
    Ik slik de pil altijd netjes...
    MAAR.... 10dagen geleden had ik migraine.. ik had de pil ingenomen... 30min later moest ik overgeven.. hij kwam er even snel weer uit dan dat hij er in is gegaan. Het was pil 2 van week 1. Ik was zo ziek dat ik er niet aan dacht een nieuw pilletje te pakken. Nu sinds een aantal dagen voel ik me anders. Of het zit tussen mijn oren.. ik weet het niet??? Borsten voelen zachter, steken in mijn buik, algeheel ziekig gevoel.

Ik weet wel dat er verhalen zijn van vrouwen die zwanger worden tijdens pilgebruik maar hoe groot is die kans? Ik zat net te denken... je bouwt ook geen baarmoederslijmvlies op.. dus stel dat er al een bevruchting plaatsvindt hoe groot is dan de kans op een goede innesteling?? Mijn verstand zegt dat die kans niet groot is maar tegelijk voel ik van alles gebeuren in mijn lijf nu.

Ik maak mezelf beetje gek geloof ik...

2. catje1981

catje1981 Bekend lid

Mar 13, 2012
    717
    0
    0
    Volgens mij hangt het af van welke pil je in welke week niet geslikt hebt. En volgens mij maakt het in de eerste week nog niet zoveel uit, maar ik kan me vergissen. Er zijn hier vast mensen die hier meer vanaf weten :) Hoop dat je vlug een duidelijker antwoord krijgt dan die van mij ;)
    Succes.

liefs catje

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas zeg je dus precies het tegenovergestelde....
    Week 1 is de belangrijkste week mbt vergeten van pillen.
    Week 2 is 1 pil niet erg en week drie is niet erg mits je gelijk stopt of de volgende strip doorslikt.
    Heb even een quote uit de bijsluiter van mycrogynon gepakt:

Wat u moet doen wanneer u bent vergeten Microgynon 30 te gebruiken
     Als u minder dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, is de werking van de pil
    niet verminderd. Neem die tablet dan alsnog in zodra u eraan denkt en neem de volgende
    tabletten weer op de gebruikelijke tijd in.
     Als u meer dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, kan de werking van de pil
    verminderd zijn. Hoe meer tabletten u achter elkaar vergeten bent, des te groter wordt de kans
    dat de werking van de pil verminderd is. De kans op onvoldoende bescherming tegen
    zwangerschap is het allergrootst als tabletten worden overgeslagen aan het begin of aan het
    einde van de strip. Daarom gelden de volgende regels (zie ook het schema):
     Meer dan 1 tablet vergeten in deze strip
    Neem contact op met uw arts.
     1 tablet vergeten in week 1
    Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee
    tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de
    gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen
    extra voorbehoedmiddelen
    gebruiken. Als u in de week vóór het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u
    rekening houden met een kans op zwangerschap. Neem in dat geval daarom meteen
    contact op met uw arts.
     1 tablet vergeten in week 2
    Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee
    tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de
    gebruikelijke tijd in. De werking van de pil is niet verminderd, u hoeft geen extra
    voorbehoedmiddelen te gebruiken.
     1 tablet vergeten in week 3
    U kunt kiezen uit twee mogelijkheden:
    1. Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u
    twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer
    op de gebruikelijke tijd in. Sla bovendien de tabletvrije periode over en ga meteen
    door met de volgende strip.
    Hoogstwaarschijnlijk krijgt u pas aan het eind van de tweede strip een echte
    onttrekkingsbloeding, maar u kunt tijdens de tweede strip wel last krijgen van
    spotting of een doorbraakbloeding.
    2. U kunt ook stoppen met de betreffende strip en na een tabletvrije periode van 7
    dagen
    (tel wel altijd de dag mee waarop u de tablet bent vergeten) verder gaan
    met de volgende strip. Als u op uw vaste startdag met een nieuwe strip wilt
    beginnen, mag u een tabletvrije periode van
    minder dan 7 dagen aanhouden.

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om mijn verhaal af te maken: het is dus weldegelijk, en heel goed zelfs, mogelijk dat je zwanger bent.

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dubbel ....

6. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010