Zwanger worden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lola31, Jan 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola31

Lola31 Lid

Jan 28, 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Mijn man en ik hebben besloten voor een eerste kindje te gaan. Mijn vraag aan jullie is: zijn er dingen waar ik nu al rekening mee moet houden? Op internet lees ik van alles maar ik dacht ik kan het maar beter aan een deskundige vragen;)

Ik vind het lasting hoe ver je moet gaan. Matig met alcohol, matig met koffie doe ik al en ik rook niet. Maar voor het zelfde geld duurt het nog een jaar voor ik zwanger ben en ik wil ook niet teveel ermee bezig zijn. Afgelopen weekend bijvoorbeeld een etentje bij vrienden. Gerookte zalm en tiramisu (rauw ei en alcohol). Ik heb het wel gewoon gegeten maar stel dat ik al zwanger ben...

Wat is jullie advies hieromtrent?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lola31,

prima dat je er niet te stressvol mee omgaat. Je hebt gelijk dat het ene tijdje kan duren en je hoeft echt niet op water en brood. Het is namelijk zo dat de echte uitwisseling tussen jou en je kindje pas na de positieve test begint (als je vlak na je NOD test bedoel ik dan). Dus mocht je daarvoor een lekker broodje filet american ophebben is dat echt niet erg.
    Je moet inderdaad letten op een gezonde leefstijl (glaasje wijn op zijn tijd kan best), gezond gewicht, regelmatig dagritme en foliumzuur slikken. En voor de man, geen strakke (onder)broeken, niet roken en matig drinken. Dit bevordert de zaadkwaliteit.
    Met gewoon gezond verstand kom je een heel eind. Pas als je na een jaar niet zwanger bent, zou ik me kunnen voorstellen dat je je regels aanscherpt voor de zekerheid.

Groetjes Brigitte

3. Lola31

Lola31 Lid

Jan 28, 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dankjewel voor je antwoord. Begrijp ik het goed dat een glaasje wijn dus prima kan tussen eisprong en NOD? (Uiteraard niet teveel!!)

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Dat lijkt geen probleem als dat toevallig zo uitkwam. Het gebeurt regelmatig dat vrouwen met die vraag komen, want we zijn ook maar mens...

Share This Page