Bloedverlies na inleiding met 15 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door bozoe, 31 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ben 3 weken geleden bevallen van onze zoon. De bevalling is ingeleid met 15 weken. Hij is geboren in de vliezen dus gelukkig geen curretage nodig gehad nadien. Het bloeden was vrij extreem, veel grote stolsels en duurde ruim anderhalve week.
    Het bloeden stopte even maar nu is het weer terug. Bij inspanning en ook na de seks begint het weer te bloeden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag mij af of er niet nog wat achter is gebleven. De verloskundige adviseerde 2 dagen geleden om even een test te doen om te zien of het HCG al uit mijn lijf was maar dat was niet het geval want de test was nog duidelijk positief.
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje en gecondoleerd met zijn overlijden. Wat een heftige en moeilijke periode lijkt me, heel veel sterkte!

    Wat betreft het bloedverlies: Heb je aan je vk teruggekoppeld dat de test positief was? Zelfs als je zoontje in de vliezen is geboren zou er een restje placentaweefsel kunnen zitten. Dat past bij de positieve test en het bloedverlies én heb je een grotere kans op bij zo'n vroege geboorte. Dus ik denk dat een echo (waarschijnlijk door de gyn) wel verstandig is om te checken of er geen restje zit. Zou dus even bellen!
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bedankt voor je lieve reactie!

    De verloskundige adviseerde om volgende week weer even een test te doen.
    Ik moet 15 januari sowieso op controle in het ziekenhuis dus ik ga er vanuit dat ze dan ook nogmaals een echo zullen doen:)
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ik dacht ook aan misschien een restje placenta. Dat had ik bij mijn MA met 9 weken (vruchtje gestopt met 6 weken). Alles verloren en bloeden gestopt en daarna begon het opeens weer, en ook bleef ik positieve testen houden. Na een controle bleek er nog een heel klein restje te zitten en dat restje had een bloedvaatje en dat bloedvaatje was open. Advies was om nog even af te wachten.
    Na een paar dagen begon het bloeden even heel erg toe te nemen, grote stolsels, het was erg heftig, ik ben echt veel bloed verloren, begon me ook niet goed te voelen. Ik twijfelde toen om te bellen. Maar daarna was het voorbij. Ik gok dat mijn lichaam toen (met een hoop drama) dat kleine beetje weefsel had afgestoten.

    Nog maals veel sterkte. Ik vind het oprecht echt zo verdrietig voor je/jullie :(
     
    bozoe vindt dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    (ik bedoel trouwens met mijn verhaal enkel de vergelijking met restweefsel, absoluut niet om te vergelijken qua ervaring van verlies en verdriet)
     
    bozoe vindt dit leuk.
  6. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Zolang het bloedverlies binnen de perken blijft kan het geen kwaad om dat af te wachten. En zoals @KleineLai ook zegt, je lijf kan zoiets ook zelf opruimen. Maar als het bloedverlies echt teveel wordt (vuistregel is: dik maandverband vol binnen 30 min) of als je je niet goed voelt, dan zou ik wel eerder contact opnemen.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Het zou best kunnen dat dat hier ook het geval is inderdaad. Ik hoop ook dat mijn lichaam het zelf gaat opruimen. Ik zie een curretage niet zo zitten, zit al vol met verklevingen van de endometriose dus loop liever geen risico's met curretages:)
     
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Begrijpelijk! Hopelijk snel achter de rug en dan rust in je lijf.
    Knuffel
     
    bozoe vindt dit leuk.
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Sterkte ermee.
    Her is normaal dat her ineens minder is of gestopt en dan weer
     
    bozoe vindt dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Jeetje wat een heftige tijd zit je in.
    Zolang je bloedverlies hebt echt even geen sex hebben. Dadelijk krijg je er een infectie bovenop en dat wil je echt niet.

    heel veel sterkte
     
    pienvd90 en bozoe vinden dit leuk.
  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Het bloedverlies stopte eigenlijk al vrij snel weer. Inmiddels heb ik mijn eerste echte menstruatie er al weer op zitten:)
     
    pienvd90 en Muisje2016 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina