eisprong voor of na slijmprop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ilo30, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilo30

Ilo30 Actief lid

2 jan 2011
    100
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben nieuw hier, maar na het lezen van alle verhalen en antwoorden leek het me toch wel nuttig om lid te worden... Tijdens het zwanger worden ontstaan er zoveel onzekerheden:( dat het wel fijn is om die te delen...
    zo ook mijn eerste 'vraag'
    Op 31 dec verloor ik mijn slijmprop, dat is voor mij niks nieuws, is elke maand zo (ook toen ik aan de pil was trouwens?) maar verlies je die nu voor of na je eisprong?
    Op oudjaarsavond had ik buikpijn, opgezwollen buik en zeer actieve darmen en op oudjaarsavond hebben we dus wel geklust (zoals jullie dat noemen ;)) maar mijn vriend had wel flink gedronken..
    Kan dit kwaad en is dit de juiste tijd geweest? Bij vruchtbaarste dag op verschillende ovutesten op internet geeft nl 3 jan aan!
    Hoop op jullie reacties!

2. Ilo30

Ilo30 Actief lid

2 jan 2011
    100
    0
    0
    is het wel goed gegaan? er reageert niemand!!

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    tsja dat is moeilijk te zeggen, ikzelf heb meestal vruchtbaar slijm vóór mijn eisprong maar dit betekend niet altijd dat mijn eitje er daadwerkelijk aan komt. Kan ook rustig één of twee weken voor mijn eisprong zijn.
    ALs je zeker wil weten wanneer je eisprong is kun je het beste beginnen met temperaturen of ovulatietesten. Hiermee weet je zeker dat je eitje er aan komt of is geweest.

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Geduld meid, we zitten niet allemaal continu achter de pc ;)
    Maar het lijkt mij dat je wel rond de goede periode zat qua klussen. Als je vriend heeft gedronken maakt dat voor dit moment niet uit, nieuw zaad heeft wel even nodig om opnieuw gemaakt te worden.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je verliest geen slijmprop, dat is als je gaat bevallen. Je verliest (soms) slijm, wat eigenlijk bekleding is van je baarmoeder om sperma te helpen in leven te blijven zodat de kans op bevruchting te optimaliseren. Rekbaar slijm heb je dus meestal vóór je eisprong, maar sommige meiden hebben het helemaal niet en ikzelf had het de ene keer wel en de andere keer niet.

Als je een modelcyclus hebt dan heb je goed geklust. Klussen na je eisprong heeft geen nut, zo'n 3 dagen voor tot de dag van de eisprong zelf heb je de meeste kans. Neem een aantal extra dagen ervoor en erna (voor het geval je geen modellijf hebt en dus niet precies 14 dagen voor je ongi je ei) liefst om de dag klussen en het gaat vast goedkomen :)

Oh en drie keer een topic posten is een beetje overdreven ;) meestal werkt een dagje geduld beter! Succes! met zwanger worden!

6. Ilo30

Ilo30 Actief lid

2 jan 2011
    100
    0
    0
    drie keer een topic posten? wat is er gebeurd dan? Ik heb even moeten puzzelen om te kijken hoe dit werkte... En geduld is idd niet mijn beste eigenschap! haha

Deel Deze Pagina