echo gehad maar leeg vruchtzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door deesje84, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi allemaal

even een vraag je

ik heb 12 juli pregnyl gezet voor de eisprong na 48 uur zou ie dan gaan springen
    nu ik niet zeker weet wanneer hij is gesprongen gok ik op 16 juli
    22juli moest ik bloedprikken en de hcg waarde was 17,1 er moest dus iets gebeurd zijn
    23 juli had ik savonds wat bloedverlies en ik vermoed dat dit de inesteling was
    de 26e juli testte ik zwanger
    6 augustus heb ik een clearbleu gedaan en die gaf aan2-3 weken na bevruchting
    8 augustus eerste echo gaf aan ongeveer 4 weken alleen een leeg vruchtzakje te zien

de gynecoloog dacht dat ik veel verder zwanger was omdat mijn laatste menstruatie 21 juni is geweest

nu moet ik de 23 augustus terug voor nog een echo en dan kijken of we wat meer kunnen zien

wie heeft dit ook meegemaakt ??
    ben benieuwd naar jullie ervaringen

mvg daisy

2. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    hoi deesje

als je pregnyl gezet hebt voor je eisprong dan moet je niet rekenen vanaf je laatste mentruatie voor het aantal weken zwangerschap. Als je 16 juli je eisprong hebt gehad, dan was je op 30 juli 4 weken zwanger en had je dan ongesteld moeten worden. Ik vind het ook erg gek dat je 22 juli al bloed hebt moeten prikken, want dat is erg snel! En als je 30 juli 4 weken was dan is het op zich nog niet zo gek dat die week erna weinig te zien is op de echo, maar daar heb ik geen ervaring in wat je met 5 weken moet zien op een echo. Mijn vroegste echo`s na de ICSI`s waren elke keer na de 6 weken.

Hopelijk heb je de 23e wel een mooie echo, en je kan altijd vragen of je een weekje eerder een echo mag als je het niet uithoudt toch?

groetjes Nele

3. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi nele

ik weet dus niet precies wanneer het ei geprongen is ik ga uit van de 16e omdat dat 3 weken terug is geweest

volgens de gynecoloog zag het vruchtzakje eruit als een zakje van 4 weken maar zelf dacht hij dat ik veel verder zwanger zou zijn

ik mocht inprincipe de 28e testen want dat was dan de nod dag maar ik heb de 26e zwanger getest

het is heel erg verwarrend . . . want je weet niet wanneer je ei nou daadwerkelijk is gesprongen en ik heb het niet gevoeld helaas ik weet ik moet gewoon wachten
    en ik heb idd al geprobeerd of ik eerder kon maar ivm vakantie en de duur van zwangerschap was het beter nog 2 weken te wachten dan zou je tegen 6 weken aan zitten en is er kans dat je meer ziet

ik hoop het zo

groetjes

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik denk dat je het ziekenhuis gewoon even een belletje moet geven. Je hebt nu een derde topic met dezelfde vraag geopend en natuurlijk wil iedereen met je meerekenen en met je meedenken, maar als dat je geen houvast geeft zou ik gewoon de gyn om antwoord vragen.

5. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    en idd de 22e bloed prikken is ook heel erg snel helemaalals je je bedenkt dat een ei er tot 14 dagen over kan doen om de baarmoeder te bereiken

het is gewoon een beetje maf gegaan naar mijn idee

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik heb al in een eerder topic van je gereageerd, ik vind je verhaal nu toch wel erg vreemd worden.
    Dit bericht was van 26-07.
    Als jou verhaal klopt zou je dus een bloedtest gehad hebben op 8dpo.
    Sorry maar geen enkel ziekenhuis zal dat doen als je via MMM zwanger probeert te raken.
    Minimaal 14 dpo eerder niet..

7. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    ik heb natuurlijk met het ziekenhuis gebeld

maar de kunnen me geen duidelijkheid geven de gynecoloog zegt alleen dat ik langer zwanger hoor te zijn dan te zien is en dat ik gewoon moet wachten op de echo voor meer duidelijkheid
    dus daar heb ik gewoon geen ene reed aan en eerder mag ik niet komen want dan is er kans dat er nog steeds niks te zien is

het is voor mij de allereerste keer dat ik dit meemaak en heb trouw gedaan wat er van me werd gevraagd maar volgens mij klopt er gewoon iets niet

@jane ik heb de 22este juli bloed moeten prikken dat is 10 dagen na de pregnyl ik heb geen idee of dat wel of niet goed is?? heb gewoon gedaan wat ze me vroeg

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Overigens blijf ik er wel bij dat als ik de Ovitrelle maar twee dagen eerder heb gezet dan jij de Pregnyl dat ik 2 weken verschil in zwangerschap heel erg veel vind..

9. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    daarom snap ik het ik het ook niet

4weken lijkt me gewoon te kort

tenzij de eisprong gewoon veel later is geweest

maar dat lijkt me dan weer stug

10. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    en dan natuurlijk de cb van 6 augustus die aangaf 2-3 weken

ik snap er gewoon niks van en het zh wil of kan me geen duidelijkheid geven

en ik verwacht niet dat jullie dat wel kunnen maar misschien
    heeft er iemand een ping momentje en kan me dan misschien vertellen hoe het dan wel in elkaar zit

11. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    zowiezo is je eisprong altijd 1 of 2 dagen na pregnyl, dus als jij de 12e juli die spuit hebt gezet, kan je ervan uit gaat dat je ei 2 dagen later is gesprongen, dus 14 juli. en dan is je NOD precies 14 dagen later, de 28e. 2 tot 4 dagen vroeger positief testen kan namelijk altijd. Ik heb 3 dagen te vroeg positief getest. Als de de datum van de pregnyl aanhoudt, dan zou je vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger moeten zijn (volgens de pregnyl prik)
    Ik ben zelf op dit moment 6 weken en 4 dagen zwanger en ik krijg vrijdag (met 7 weken) de eerste echo. Vorige keer heb ik bij 6w5d een kloppend hartje gezien, dus als de termijn precies klopt dan had je wel al meer moeten zien op de echo.
    zowiezo als het een goed groeiende zwangerschap is moet je een week na de eerste echo al duidelijk verschil zien, dus ik zou gewoon nog een keer bellen en een nieuwe echo eisen omdat je deze onzekerheid niet trekt!
    succes ermee

12. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    deesje ik vroeg me af hoe het ondertussen gaat? en of je al wat meer weet?

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Een vruchtzakje zien bij 4 weken kan volgens mij niet. Op z'n vroegst met 5 weken.....

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Meid, dit is je vijfde topic over hetzelfde onderwerp: niemand kan de onzekerheid voor je wegnemen. Iedereen die zwanger is (geweest) weet wat het is om de eerste weken door te moeten buffelen.

Mijn tip aan jou: stoppen met topics hierover te openen, probeer wat te kalmeren (stress is niet goed voor de kleine) en gewoon afwachten. Ja, heel frustrerend, ik weet het, maar wat je ook doet of hoe je ook rekent het verandert niets aan het verloop van je zwangerschap.

15. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi meiden

hier nog geen nieuws ik moet morgen pas om 10 voor 2 spannend!!

wel heb ik allemaal nieuwe verschijnselen zoals kokhalzen
    sterke reuk en erg misselijk zijn het zegt misschien helemaal niks maar het zou leuk zijn

het spijt me als ik mensen voor de kop heb gestoten of die me irritant vinden/vonden maar ik was gewoon in paniek ik ben er al zolang mee bezig en dit was de laatste kans voordat we over zouden gaan op ivf dus ja dan wil je gewoon heel erg graag als je dan niet echt een gyn hebt die helpt dan vraag je gewoon rond en mis teveel van het goede ben ik me wel van bewust manlief heeft me ff hart onder de riem gestoken en kwa vakantie wel veel afleiding gehad met de (stief) kindjes nu kunnen we alleen nog maar wachten op morgen vanavond of morgen ochtend zal het wel komen en ik heb besloten het gewoon te laten gaan 50/50%

nog even geduld hopelijk kom ik met goed nieuws

groetjes daisy

16. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Succes morgen! Ik hoop op goed nieuws!

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het is niet zo dat je er iemand mee voor het hoofd stoot, maar vind je zelf 5 topics openen over nagenoeg hetzelfde onderwerp/vraag ook niet een beetje zinloos? Het helpt je niets en/of levert alleen maar meer stress op. Dat je graag meer informatie wilt, begrijp ik helemaal! Daar is dit forum ook voor... Maarrrr... Alle zwangere vrouwen kampen de eerste 12 weken met die in zekerheid en daar moet je gewoon doorheen. Er zit niets anders op.

Ik duim ook voor goed nieuws morgen! Sterkte :)

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Succes morgen,ik duim!!

19. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    meiden
    helemaal opgelucht hierzo!!

mooi beebje gezien van bijna 8 weken hart gehoord en gezien!!!!

ik lag te trillen als een.rieetje jezus wat spannend ik ben zo ongelooflijk
    blij ik kan.eindelijk alles stress loslaten en.gaan genieten

over2 weekjes weer een echo in het ziekenhuis of als.ikbij de verloskundige

eerdeer terecht kan dan daar

bedankt voir jullie steun meiden thamxs heeft me goes gedaan
    groetjes

20. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Wat superfijn!! dan schelen we niet veel, ik ben vandaag precies 8 weken! Fijn he als je wens dan uiteindelijk toch in vervulling gaat! ik weet wat het is om er lang op te moeten wachten. Hopelijk kan je nu lekker gaan genieten!

Deel Deze Pagina