bloedverlies na inwendige echo

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Smurfje1, Mar 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en zit met een paar vraagjes.
    Ik heb reeds 2x na elkaar een miskraam gehad en ben nu opnieuw zwanger.
    Gisteren had ik een inwendige echo bij de gynaecoloog, ik dacht 7 weken zwanger te zijn maar volgens de gyn zag het er naar uit dat ik nog maar 5 weken was. Er was een vruchtzakje aanwezig van 5,3 millimeter en een mooie zwangerschapsring maar nog geen vruchtje zichtbaar. Ik heb nu sinds de echo wat bruin bloedverlies enkel bij het afvegen en maak me toch een beetje zorgen. Ik heb nog geen krampen en mijn vaginale temperatuur blijft mooi hoog.

De gyn waar ik bij ben geweest was de vervanger van de mijne omdat ze met verlof was, ik was helemaal niet op mijn gemak bij hem en had amper tijd voor vragen het moest precies allemaal snel snel gaan bij hem, waardoor ik dus met meer vragen buiten ben gekomen dan dat ik binnen ben gegaan.

Heeft er hier nog iemand ervaring mee of is dit ook weer fout aan het lopen? Ik hoop zo hard dat het goed blijft deze keer want na 3 keer miskraam spreken ze toch al over testen en extra hulp om zwanger te worden en daar wil ik eigenlijk nog niet aan denken.

Ik voeg een foto bij van de echo van gisteren misschien komt dit bij iemand wel bekend voor.

Alvast bedankt voor de hulp.

Attached Files:

2. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Bruin bloed is oud bloed en alles is goed doorbloed van binnen dus kan zijn door inwendig voelen dat iets geraakt is en daardoor wat gebloed heeft, kan zelfs al als je wat hardere ontlasting heb gehad.

Maar goed je bent terug gezet in weken, weet je zelf zeker dat je 7 weken moet zijn?
    Op de foto is het echt geen 7 weken nee, bij 6,5 zag je bij mij zelfs al iets meer als dit.

Dan kan het nog allebei de kanten op natuurlijk, die zekerheid heb je toch nooit

Maar dat bruin bloed zou ik me niet druk om maken als het helderrood gaat worden wel.

Hopen op een mooie volgende echo, mag je eerder terecht om te controleren hoe ver je echt bent?

3. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    Ik mag volgende week en de week erna weer terug.
    Ik hoop gewoon dat het bloeden weer snel stopt want dat maakt me zo bang.

Als de gynaecoloog in babyweken rekent kan het wel kloppen ik rekende vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie (13 januari) we hebben getest op 12 februari en was direct positief. Dus dan kom ik nu uit op 7 weken maar mijn eisprongwas pas op dag 20 in mijn cyclus volgens de temperatuurmethode.

Ik hoop dat er volgende week toch al wat meer te zien is.

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Gelukkig mag je inderdaad snel weer dan.

Ze rekenen vanaf de eerse dag van je menstruatie maar dan zit je baby niet op schema dus of het is gestopt of misschien stond tie even stil en volgende week of schema.

Maar bloed je nog steeds? Oud nog en veel?

5. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    het is nog altijd hetzelfde nu, het is echt oud want het is echt zeer bruin dus zeker oud en er zit ook wel wat slijm tussen. Toen ik naar het ziekenhuis belde vertelde ze me dat zolang het bruin is niet erg is maar toch maakt het me zo onzeker en ben dus op zoek naar andere vrouwen die hetzelfde meegemaakt hebben in de hoop een beetje moed te krijgen.

6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Dat snap ik! Hoop dat er meerdere reageren..
    Succes volgende week

7. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28

dankjewel!!

8. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

Mar 4, 2015
    2,054
    955
    113
    Wat maakt bloedverlies onzeker, he? Bruin verlies schijnt minder erg te zijn dan helder, maar veel kan ik er niet over zeggen. Ik heb bij alle zwangerschappen bloedverlies gehad. 2x was van een bbz, 2x een miskraam en 1x vanwege doorlopend baarmoederhalsslijmvlies in de baarmoeder. De laatste keer ging het gelukkig goed.

Ze rekenen inderdaad vanaf de laatste menstruatie, maar dan wel met een eisprong rond dag 14. Als je zeker weet dat het bij jou pas dag 20 was, scheelt dat dus een week. Dat is in het begin echt heel veel!
    Hopelijk komt het allemaal goed. Veel succes!

9. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

Sep 15, 2016
    234
    0
    16
    Ik wil je niet ongerust maken maar bij mij begon de miskraam met steeds een beetje bruinverlies een week lang.. en ook ik werd 2 weken terug gezet bij de echo (ze zagen wel een langzame hartactie), en toen wist ik al dat het foute boel zou zijn aangezien ik precies wist wanneer ik zwanger was geraakt.

Sterkte met deze onzekerheid en ik hoop dat jij volgende week een mooie echo hebt.

10. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    het bloedverlies is vandaag gestopt, helemaal niks meer te zien. ik voel me wel enorm duizelig van de hormonenmedicatie die ze me hebben gegeven.

Nu maandag om 9u30 een nieuwe echo bij mijn vaste gyn die gelukkig veel kalmer is en veel begripvoller is voor de situatie. het begin van mijn menstruatie was wel zeer moeilijk te bepalen het was de 1ste menstruatie na het miskraam en het begon op maandag met bruin bloedverlies en dan 5 dagen niks en dan pas echt rood bloedverlies dus het is allemaal zo onzeker.

Mijn vorige 2 miskramen begonnen wel telkens met hevig rood bloedverlies niks van bruinverlies en mijn temperatuur was deze morgen nog altijd hoog dus ik blijf toch nog eventjes hoop hebben hopelijk zien ze nu maandag al wat meer en de maandag nadien nog een beetje meer

11. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Vervelend hoor die onzekerheid. Voordat ik wist dat ik zwanger was had ik bruin bloedverlies, ik dacht dat ik ongesteld was geworden, na een paar dagen kreeg ik geen rood bloed en toen heb ik getest.

Ben nu 17 weken zwanger, dus ik zou zeggen als het geen rood bloed is geen zorgen maken.

Share This Page