als je hcg nog stijgt, dan geen miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Florida13, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hallo, even uit pure nieuwsgierigheid een vraag:

stel je het een licht positieve test, maar je hebt bloedverlies en lichte krampjes. Als je dan per dag je hcg zou testen, en deze wordt steeds donkerder en donkerder, is dan de kans op een (dreigende)miskraam aanwezig of niet?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij kun je daar weinig over zeggen. Je weet namelijk niet hoe hard het hcg stijgt en of het elke 2 á 3 dagen verdubbelt. Bij een dreigende miskraam kan je hcg ook nog stijgen, maar is de stijging vaak minder snel. Een donkerde wordende test is in ieder geval beter dan plotseling een negatieve test, maar verder kun je er lastig conclusies aan verbinden of het wel of niet goed zit.

3. mamaomi

mamaomi Lid

1 feb 2009
    41
    0
    0
    huismoeder
    tiel
    ja is moeilijk te zeggen inderdaad denk
    ik teste op de dag van de miskraam zelf nog positief en die was positiever dan alle vorige
    maar precies zoals er al gezegd werd je weet het nooit natuurlijk ieder is verschillend

4. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    bloedverlies is 50/50, zwart, wit gezegd, of het gaat goed of het gaat fout... een steeds donker wordende test is helaas geen zekerheid dat het niet misgaat (zie mijn album) ik heb zelfs 2 dagen voor mijn MK nog een test gedaan die veel donkerder was dan de vorige, maar helaas is het 2 dagen later toch misgegaan. Hoe ver ben je? bel iig even je VK als je het niet vertrouwd en als de krampen aanhouden gepaard gaande met bloedverlies. Sterkte meid!

liefs humm

5. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi,

mijn gyn vertelde dat je HCG gewoon blijft stijgen als je de vrucht en omhulsel niet verliest.
    dit komt omdat het baarmoederslijmvlies de hormonen afgeeft en niet het vruchtje

bij mij was het vruchtje niet verder gegroeid maar het vlies wel..
    deze groeit vaak door tot 10 weken en dan krijgt je lichaam pas door dat het niet goed is en gaat het afstoten.. vandaar dat tot 10 a 12 weken de cruciale weken zijn.
    en soms wordt het wel eeder afgestoten en ben je het eerder kwijt.. maar soms ook niet

Deel Deze Pagina