Hallo, ten eerste zal ik me even voorstellen, mijn naam is lies, ik ben 20 jaar en woon in Hoorn, ik heb dit bericht ook op het forum van "eerste smptomen" geplaatst maar dacht dat ik beter bij jou terecht kon. dan nu mijn verhaal hou je vast tis redelijk lang hihi Ik heb sinds 4 a 5 weken last van een soort menstruatie-achtige pijn rechts onderin mijn buik, pijn is niet het goede woord, laat ik zeggen het is eerder ontzettend gevoelig als ik er aan kom. Mijn laatste ongesteldheid gaf me wat zorgen aangezien deze "raar" verliep, ik was een dagje later (heb dit normaal gesproken niet) , mijn "bloed" was bruinig en beetje klonterig, en hield na 2 dagen op, daarna duurde het een paar dagen en ging het verder in wat lichtbruin gekleurde afscheiding. Nou heb ik afgelopen woensdag er zo veel last van gehad dat ik snachts naar de centrale huisartsenpost ben geweest, deze heeft het over een miskraam gehad, (ivm mijn "rare" ongesteldheid), maar ook over een eventuele zwangerschap, hij heeft inwendig onderzoek gedaan en zei dat mijn baarmoeder zacht, week en rond aanvoelde en zei dat dit meestal het geval is bij een beginnende zwangerschap, heeft een test gedaan en die was negatief mijn "symptomen" de laatste paar weken zijn: -snel moe (betrap mezelf vaak op een dutje na het werken) -lichte misselijkheid (gevoel van een brok? in mijn keel) -af en toe humeurig (dingen vallen sneller verkeerd) -uiteraard de buikpijn rechts onder wat wel eens verplaatst naar linksonder -hoofdpijn -gevoelige borsten (iets meer als anders maar niet extreem) -een moe/zwaar gevoel in mijn benen -en meer last van kou dan van warmte Dus waarschijnlijk snap je me.. wat moet ik doen? ik heb zelf al 2 keer een test gedaan maar dat is al een tijdje terug geweest en was 1 dag na het uitblijven van de ongesteldheid, en die arts heeft er ook 1 gedaan... zou het niet kunnen dat het nog te vroeg was voor een test? aangezien hij zei dat mijn baarmoeder rond,zacht en week aanvoelde? Ik hoop hier reactie op te krijgen , alvast bedankt! groetjes lies
Hoi lies, Je kan meerdere dingen doen. allereerst afwachten tot je volgende menses verloopt deze weer vreemd dan is een test een goed idee is deze wederom negatief dan is een bezoek aan je eigen huisarts een optie om na te gaan waarom je menstruaties zo verlopen. Je kan ook nu al een afspraak maken bij je huisarts. Hij kan ook een bloedtest doen op het Hcg hormoon dat stijgt gedurende de zwagnerschap. Imke