Bloedverlies na ontlasting, 6.3 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LeDeRa, 25 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeDeRa

LeDeRa Lid

21 jan 2023
    16
    20
    3
    Vrouw
    Beste allemaal,

Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en sinds afgelopen vrijdag heb ik af en toe helderrood bloedverlies. Heel weinig, 2 keer vegen en het is weer weg.
    Het lijkt er op dit moment op dat het steeds is zodra ik ontlasting heb gehad. Mijn ontlasting is vrij soepel, ik hoef niet enorm mijn best te doen zeg maar... is dit herkenbaar voor iemand?

Morgen ga ik de verloskundige even bellen, 4 juli staat mijn eerste echo gepland maar vind dat toch nog lang duren met deze onzekerheid.

Hopelijk herkent iemand zich hierin.

Liefs!

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Bloedverlies blijft zo naar tijdens zwangerschap.. Hier niet perse gekoppeld aan ontlasting, maar bij mijn zoontje heb ik 15 weken lang bloedverlies gehad van heel weinig tot heel veel (lichtere menstruatie). In eerste instantie had ik een hematoom in mijn baarmoeder, die loste zich vanzelf op maar het bloedverlies bleef. Waarschijnlijk had ik gewoon een hele gevoelige baarmoedermond, alles is meer doorbloed.

Mijn verloskundige gaf toen aan dat voor de 15 weken af en toe bloedverlies heel vaak voorkomt. Maar als het meet word dan is de kans 50/50 dat het goed gaat of niet. Ik mocht toendertijd met 5 weken al komen voor een echo en sindsdien wekelijks een echo gehad omdat ze mijn zorgen begrepen. Dit vond ik enorm fijn en daar ben ik ze echt dankbaar voor.

Nu heb ik 2 dagen weer heel kort licht bloedverlies gehad, had eigenlijk vrijdag echo maar ik mag nu morgen komen.

Hopelijk kan je ook eerder terecht en is het inderdaad gewoon een gevoelige baarmoedermond!

3. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Weet je zeker dat het bloedverlies uit je vagina komt?

Als dat zo is;
    Ja vagina is nu meer doorbloed en een kleine bloeding kan snel(ler) ontstaan. Ook als je geen harde ontlasting hebt, maar gewoon door de kracht.
    Zoals hierboven gezegt, het kan alle kanten op, maar zolang het niet veel is en niet erger wordt, zou ik me niet al teveel zorgen maken. Ik weet dat dat makkelijk gezegd is dan gedaan.
    Bij bloedverlies willen de meeste verloskundigen wel eerder een echo maken, als je dat zelf ook wilt tenminste.

Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina