Hallo, Zijn er hier mensen die bij een eerste en/of tweede zwangerschap (ernstig of langdurig) misselijk zijn geweest en daarna bij bijv. een 3e of volgende zwangerschap er ineens geen last van hadden? Ik ben 2 keer heel erg misselijk/spugen geweest en ook echt lang! Ik vraag mij af hoe groot de kans is dat mij dat nu weer gaat gebeuren..? Weet iemand misschien of dat iets met elkaar te maken heeft? Heb je gewoon pech als je het opnieuw meemaakt of ben je gevoeliger voor de hormonen? Het misselijk zijn zit ook erg in mijn familie, dus ik vrees het ergste.. Vorige keer begin het met 6 weken en ik zit nu op 5. Dus ik geniet nu maar met volle teugen dat ik nog niet echt last heb
Volgens mij heb je een iets grotere kans als je het de keer ervoor had, maar het hoeft niet. Hier wel alle drie de keren. Ik hoop bij jou deze keer niet!
Gefeliciteerd! Ik duim voor je! (maar ik was geen positief verhaal , bij mij werd het iedere zwangerschap erger... Bij mijn 3e scheelde het wel in de 'teleurstelling', ik ging nu uit van het ergste en toen dat waarheid werd, tja, balen, maar ik was er op ingesteld. En ik had garantie/ervaring dat het ooit, na bevalling, weer beter ging worden)
Ik had bij de jongens veel last. Bij de oudste tot 16 weken en de jongste tot 20 weken veel overgegeven. Bij de tweede ook medicijnen gekregen. Deze zwangerschap zag ik er ook erg tegenop. Ik werd ook misselijk, maar het minst erg van alle 3 en met 14 weken had ik helemaal geen last meer! Heerlijk Hopelijk valt het bij jou ook mee! Al vond ik het sowieso al anders omdat je je erop in stelt dat je misselijk word
Ja ik weet natuurlijk ook dat, eenmaal bevallen, alle misselijksheids klachten weg zijn. Maar neemt niet weg dat ik tegen 8 maanden misselijk zijn op zie
Ik ben bij mijn dochter vanaf 6 weken flink misselijk geweest. Nu ben ik eigenlijk niet heel erg misselijk. Soms een beetje. Ik heb alleen andere eet behoeftes en avond eten koken en opeten vind ik alles behalve leuk en lekker
Kijk dat is toch een positief verhaal! Misschien ben ik dan straks 7 ipv 8 maanden ziek haha Nou ja we gaan het zien. Ik hoopte nu gewoon op 10 berichten met ervaringen dat ze bij de 3e ineens niet ziek waren
Hier bij de eerste echt heel erg misselijk, ik gaf meerdere keren per dag over. Bij de tweede veel minder en in totaal maar 2x overgegeven tot nu toe. Ben nu 21 weken. Dus het kan goed gaan
Misschien helpt het als ik zeg dat ik bij de eerste tot een paar uur voor de bevalling gespuugd heb, bij de tweede nam het met 18 weken af en deze keer met 16 weken. Ik hoop echt voor je dat het meevalt.
Hier dus andersom...2x nog nooit misselijk geweest... ja net 38 weken een nacht omdat alles klem zat moest ik vreselijk spugen. ik ben letterlijk doodsbang voor overgeven en dat maakt het voor mij ook eng om voor een 3e te gaan... Wat nu als ik deze keer alsnog misselijk ga zijn/moet spugen
Ik had het andersom. De eerste niet misselijk geweest, de tweede wel, maar beheersbaar en was met 13 weken over. Nu zwanger van de derde en super misselijk en naar geweest. Steeds als ik denk dat het over gaat dan komt het terug. Gaat nu een paar dagen beter (gisteren niet overgegeven, jeeej!). Tja, weinig aan te doen. De eerste is een jongen, misschien dat ik er alleen bij meisjes last van heb. Ik laat het nog weten over een week of 20.
Bij de 1e van week 7 tot week 16 ongeveer heel misselijk geweest inclusief spugen & nu 10wk zwanger (banner klopt niet) en heb nog maar 1x gespuugd omdat ik te snel op stond na ontbijt maar verder niet en ben ik helemaal niet misselijk. Ik zal voor je duimen!
Wat een lieve berichtjes! Dank!! Ik was dus bij de 1e tot ongeveer 20 weken ziek, bij nr 2 vanaf 6 weken tot 41 weken en ja wat deze keer? Het nam bij mij bij de 2e dus al niet af. Mijn moeder volgde ditzelfde patroon vroeger, en was bij de 3e en 4e zwangerschap zó doodziek dat ze haar bed bijna niet uit is geweest die 9 maanden... vandaar dat ik dus ook het ergste vrees! Ik ga gewoon duimen dat ik haar niet achterna ga We zien het wel
Oh bah, sterkte in elk geval. Hier werd het wel per zwangerschap minder en korter. Maar ook elke keer anders. Bij de eerste echt 9maanden misselijk geweest, maar het overgeven beperkte zich tot de eerste 12-14 weken. 2e was vreselijk, ik heb dingen gewenst waar ik me achteraf heel schuldig over voel. Ik hield niks binnen en werd tot 2x toe opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging en ondervoeding. Uiteindelijk met combinatie van medicijnen en astronautenvoeding weer naar huis, en met 20 weken kon ik eindelijk weer lichte dingen eten. 3e werd mk, ook niet misselijk van geweest, dus ergens voelde dat meteen al niet goed. 4e zwangerschap (van zoon2) weer erg misselijk, medicijnen, maar korter en het was sneller weer 'te doen'. Na 16 wk was het ok. 5e zwangerschap, van onze jongste, wel weer een tijdje op het randje, maar geen medicijnen gehad. Duurde tot 13 weken, daarna goed. En bij deze zwangerschap is het eigenlijk vooral misselijk, maar niet overgeven, en afgelopen weekend bedacht ik ineens dat ik niet echt meer noemenswaardig misselijk ben. Hier lijkt het steeds minder te worden dus. Ik hoop voor je dat je deze keer gespaard blijft.