Bloedverlies na opgewekte miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Leuk, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leuk

Leuk Actief lid

28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Helaas heb ik 24 november een miskraam opgwekt met 4 tabletten Cytotec. Miskraam kwam op gang en had na 6 uur bloedverlies.

26 november heb ik het vruchtzakje verloren. Daarna heb ik een echo gehad bij de gyno (best vroeg volgens protocol, was foutje) en was ik zo goed als schoon. Natuurlijk nog wel iets bloed en wat slijmvlies in de baarmoeder. Ik heb daarna nog bloedverlies gehad t/m 29 november.

Nu 8 dagen later werd ik vanmorgen wakker en heb ik sinds vanmorgen plots weer rood bloed verlies en vanavond bruin bloedverlies. Om een schatting te maken van hoeveelheid denk ik in totaal ongeveer 1 maandverbandje.

Is dit normaal? Is mijn lichaam toch nog bezig met de opgewekte miskraam? Het kwam voor mij namelijk vrij onverwacht.
    Heeft dit mogelijk gevolgen voor de eisprong die nu later kan komen?

Kan u mij meer informatie geven?

Mvg
    Leuk

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan zijn dat nog er nog een klein restje (bloed of weefsel) achtergebleven is in de baarmoeder en dat, dat eruit gekomen is. Dit gebeurt vaker. Zolang het hierbij blijft, kan het geen kwaad. Merk je dat je ruim blijft vloeien, dan is het wel aan te raden contact op te nemen met de gynaecoloog. Soms komt het restje er niet vanzelf uit en moet je helaas nog gecurreteerd worden. Vaak zie je wel na een miskraam dat het lichaam tijd nodig heeft om te herstellen en dat de eisprong soms later is dan dat je zou verwachten. Belangrijk is dat al het hcg uit het bloed verdwenen is. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina