Antibiotica en kramp / blauwe plek

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loppie, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loppie

Loppie Lid

1 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hoi Verloskundige,

Ik ben 38 weken zwanger en heb sinds gisteren een antibiotica (amoxicilline) gekregen tegen de behandeling van roodvonk. Ik heb voor volgende week maandag een keizersnede gepland.

Nu ben ik gisteren aan de kuur begonnen maar ik heb sindsdien de hele tijd last van mijn buik. Mijn buik voelt als een grote kramp aan en rond mijn navel heb ik het gevoel dat ik een trap heb gehad en is het helemaal beurs. Dit is mijn tweede zwangerschap en bij de eerste heb ik dit gevoel niet gehad. Ik voel de baby nog wel bewegen.

Kan de kramp / blauwe plek gevoel van de antibiotica komen?

Groet,

Btissam

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Wat vervelend dat je last hebt van roodvonk. Het hebben van krampen kan inderdaad veroorzaakt worden door de antibiotica. Vaak reageren je darmen hierop. De darmen liggen geheel om de baarmoeder heen, dus als die flink aan het rommelen zijn, reageert je baarmoeder hier ook vaak op. Heb je gisteren de keizersnede gehad, of is pas 15 december? Indien je nog niet bevallen bent en je blijft deze klachten houden is het misschien mogelijk om over te gaan op een andere antibiotica. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina