Hoi Allemaal ik had even een vraag, hoe bepaal je je ovulatie na een curretage? ik ben 4 dec gecurreteerd namelijk en hoe moet ik nou weten wanneer mn eisprong is?? liefsss
Hoi, Mijn lichaam heeft lang moeten herstellen na mijn miskraam juli '07, ik had maanden na mijn curretage last van bloedingen gehad pas na 5 maanden weer een normale cycles gehad en toen ook direct zwanger geraakt. Nu een gezonde dochter van 1 jaar. Je zou wel ovulatietesten kunnen gebruiken. Daar heb ik verder geen ervaring mee. Geef je lichaam wat tijd om te herstellen.
Het is ontzettend lastig om een ovulatie na een curretage in te schatten. Ik ben bij drie miskramen gecurreteerd. De eerste keer kreeg ik een ovulatie na ongeveer 4 weken (gemeten dmv temperaturen), de tweede keer werd ik na 6 weken ongesteld zonder een ovulatie te hebben gehad (komt vaker voor) en de derde keer kreeg ik pas na 6 weken een ovulatie (wist ik dmv echo). Je kan ovulatietesten gebruiken, maar dan moet je zeker weten dat er geen HCG meer in je bloed zitten. Want dan zijn ze onbetrouwbaar en daarnaast heb je kans dat je een vermogen kwijt bent aan testen. Ook kan je gaan temperaturen. Dan weet je pas achteraf wanneer je eisprong is geweest, maar ik vond het zelf fijn om te weten dat mijn lichaam weer werkte. Sterkte nog!
Hoi! Ik had in aug ee curretage....daarna schatte ik gewoon wannee ik het had moeten hebben...haha wat uiteindelijk niet lukte...wat werd pas na 7 wkn ongi!....daarna dacht ik...gewoon rgelematig klussen en gokken 1 ronde lang...en had een cyclus van 33 dgn daarna... Daar ben ik af gegaan op een cyclus van 33 dgn...volgens berekening op internet etc zou ik mn vruchtbare periode vanaf 1 dec t/m 6 hebben....dus wij klussen als een gek! hihi.. 17e zou mn nod zijn....en ik testte me gek! tot en met 22e getest..allemala negatief...ehct teleurstellend...maar wat bleek... toch nog gister een testje gedaan na aansporing van mn man...ja hoor zWANGER....( betekend dus...dat mn ei veel later was...dus mn 2e cyclus langer dan 33 dgn...maar hoelang precies...dat weet ik nog niet).... Succes!!! Handigst is dnek ik gewoon eerst(e) periode(s) aanzien...en klussen om 2 dagen...en wanneer je een btj regelmaat ziet...beginnen met ovu testen of tempen! liefs!
hai fafje Je heb gelijk met mij een curretage gehad ook op 4 december.. Ik heb weer een eisprong gehad met de kerstdagen. Ik ben normaal gesproken onregelmatig ongesteld en ik weet dus nooit precies mijn cyclus. Nu hou ik me aan de cervixslijm methode (vruchtbaarslijm kan je lange draden van trekken en de baarmoedermondmethode. hoge baarmoedermond is vruchtbaar. Hopelijk heb je er wat aan. Ik zit nu op het wachtbankje tot vrijdag. Donderdag weer naar de gyn dus ben benieuwd. Ben jij al naar de gyn geweest? Ik heb geen idee wat ze dan gaan doen.. weer een echo? gr Faith
Hoi Faith Was dat berichtje wel voor mij bedoeld?...( ik had namelijk mn curretage in augustus!)...en heb mn ei kunnen opsporen dmv ovulatie testen.. Ik adviseerde juou juist dat als je het wilt vinden, mss kan temperaturen...of idd wat je zegt...je slijm controleren...want een onregelmatige cyclus is idd wle lastig!.. Ik mag 12 jan naar de gyn...hoop op het beste...dat we een hartje kunnen zien ...jij heel veel succes meid! Laat nog maar weten! liefs!
Hoi Dames, dank jullie wel voor jullie tips. Faith ook goede tips maar hoe werkt de baarmoeder mond methode?? Hoe weet je of je baarmoeder hoog zit? En hoe zit het met de cervixslijm hoe doe je dat?? Wil je me op de hoogte houden van je situatie ben wel benieuwd!! Groetjes...
Hai Als je vruchtbaar bent en je eisprong nadert gaat je baarmoedermond omhoog. Deze voel je in je vagina als een balletje. Het gaat zo hoog dat je het niet meer kan voelen. Zodra deze weer naar beneden gaat is je vruchtbare periode over. Als je dan ook nog kijkt naar het slijm wat hoog in je vagina zit. Haal je duim en wijsvinger uit elkaar als je van het slijm draden kan trekken ben je vruchtbaar. Is het heel waterig en kan je geen draden ervan trekken ben je niet vruchtbaar. Klinkt allemaal wel vies maar het werkt wel. Ik ben namelijk weer zwanger na een miskraam!!!!!!
Gefeliciteerd meiddd!!!! Je zwangerschap heeft mij weer wat hoop gegeven. Ik ga die methode's ook proberen (als het me gaat lukken ) dankjewel voor je uitleg en geniet van je zwangerschap liefssss