Hallo allemaal, ik lees op google dat als je zwanger wordt na curretage dat je een verhoogde kans hebt op een vroeggeboorte. Ik heb in de afgelopen 10 jaar 2 keer een curretage gehad maar wil graag nog een kindje. Is dit een te groot risico? Hebben jullie een curretage gehad en daarna nog een goede zwangerschap? Groetjes Kells
Ik denk dat als de kans echt groot is ze het niet zo makkelijk aanbieden als optie bij een missed abortion. Onverantwoord lijkt het me dan ook niet. misschien goed om het eens na te vragen bij een gynaecoloog? Misschien is er een optie om in de zwangerschap een cervixmeting te krijgen.
Mijn ervaring is juist helemaal niet dat de het makkelijk aanbieden wat ik hier veel lees en om mij heen gebeurd. Maar wellicht is dat iets van de laatste tijd? Waardoor zou je meer kans op een vroeggeboorte hebben ts? Ze hebben mij daar nooit op gewezen, wel op andere risico’s uiteraard.
Ik heb tussen de 2de en de 3de eentje gehad en ben ruim over de 40 weken bevallen van baby 3. Risico van vroeggeboorte is mij ook nooit verteld toen door de gyn.
Goed idee een cervixmeting. Ik was er toen wel op gewezen maar het was de beste keuze omdat het een tweeling was die niet los kwam en kans op grotere bloeding met pilletjes.
Wat ik lees is de kans op vroeggeboorte groter omdat ze de cervix een beetje op moeten rekken. Maar vraag me dan af of dat niet meer terugrekt dan net als na een bevalling
Die van mij is echt super lang en dat was hij bij mijn zoontje ook. Tussendoor die curettage gehad maar dus geen last van. Wellicht dan indd op laten meten?
Volgens mij wel. Maar hij veranderd onder invloed van hormonen ook dus ik weet niet of het heel veel zin heeft.
Naar mijn idee had ik er een gekregen als ik er voor had gekozen, kreeg de vraag wat ik wilde (afwachten, medicatie of curettage). Ik ben wel gewezen op risico’s (hogere kans vroeggeboorte en verklevingen).
Ik ben twee keer gecuretteerd. Mijn ervaring is dat ze het niet makkelijk aanbieden. Ze hebben mij gewezen op de gevolgen van een curettage, maar ook verteld dat die kans klein is. Na mijn eerste curettage ben ik met 38.6 weken bevallen van mijn oudste en dit was een inleiding en met 40.2 van mijn jongste. Je kunt bij de pechgevallen horen, maar bij de meesten gaat het gewoon goed.