Weet nog een leuke vraag. Wat met het leeggezogen follikel van vrijdag de 11e? Wordt die niet gewoon afgevoerd ofzo?
Normaal gesproken ruimt je lichaam 'oude' follikels toch gewoon op? Soms vullen ze zich met vocht, dan duurt het wat langer. Goeie vragen! Gossie wat duurt wachten toch lang hè??
Hee Nienke, ja idd, volgens mij heb ik in de bovenstaande posts alles tot in details staan wat erg haha. Vanochtend idd enkel 1 volle minitampon gehad met bruin bloed en 1x bij het toiletbezoek wel helder donkerrood slijm. Daar houdt het dan ook bij op. Het lijkt er dus op dat de Pregnyl gewoon niet werkt ofzo, want het zou juist afbraak tegen moeten gaan. Toch is het al met al minder dan de vorige keer. Andere bloedingen kan ik niet vergelijken want toen had ik sowieso geen eisprong. Die waren dan ook heel kort. Vorige keer - met Pregnyl dus - wel een hevige menstruatie gehad. Ik kan er maar gewoon niet bij dat ik ondanks de Pregnyl dus bloed verlies. Vanavond zet ik dus ook weer de 3e spuit van 1500IE! Tenzij mijn ei op de een of andere manier eerder moet zijn geweest, maar ik acht die kans onmogelijk.
Kleine update. Ik kpieer dit bericht even uit ander topic dus sorry als er dubbelingen in staan. Hier heeft het bloedverlies de hele week aangehouden. Zels nu heb ik nog steeds last van bruinverlies. Nog steeds minder dan een menstruatie (en ook wel anders), maar toch. De verpleegkundige aan de tel zei wel steeds 'het lijkt wel op een menstruatie'.. Wel genoeg om af en toe een tampon in te doen . Had al 2x naar de poli gebeld omdat ik erg onzeker ben over hoe nu verder en telkens moest ik afwachten. Gister zat ik er echt ff doorheen en heb ik gezegd dat ik meer duidelijkheid wil. Ik bedoel, deze ronde was al zo dramatisch met alle uitersten die al aan bod zijn gekomen.. Gelukkig mocht ik langs komen voor een echo. Ben echt op mijn strepen gaan staan: 'Ja, maar ik wil NU duidelijkheid en eerst zeker weten dat het wel een menstruatie was. En als dat zo is, dan wil ik gelijk door met Menopur. Oh, en mijn werk lijdt eronder dus ik wil langskomen.' Vanochtend echo. Wat blijkt? Mijn bms is nog 8,5 mm! Ze kon duidelijk de follikel zien zitten waar het ei uit is gesprongen (ja écht, hij is gesprongen ).. Holy... hóe kan dat? De arts had er geen antwoord op. Ze zei dat het niet gebruikelijk was, maar dat het ook geen kwaad kon. Ik moest oestradiol en progesteron prikken en daarvan krijg ik vanmiddag de uitslag. Als mijn progesteron goed is, dan zit er echt niets anders op dan afwachten. Het bloedverlies, daar moest ik me dan verder ook niets meer van aantrekken. Is progesteron laag, dan bespreken we wat ik daar nu concreet aan moet doen. Maar jeetje zeg, ik had de moed alweer opgegeven. Ben van de week dus ook weer lekker aan de wijn gegaan (+ incidenteel een sigaret, maar die gooi ik maar gauw weer weg!). Mocht ik zondag of maandag toch weer ongesteld worden, dan zal het wel een hevige zijn! Heb overigens nu neits geen last van de Pregnyl (vorige keer kreeg ik gevoelige borstzijkanten en grotere borsten, dat laatste had ik wel leuk gevonden). Duimen jullie hééééééél hard voor me mee dat alle drama toch niet voor niets is geweest? Ik zal laten weten wat de uitslag is vanmiddag. Bewaren
Hoi Nina Ik duim kei hard voor je mee dat de waarden goed zijn en je dus verder je tijd op de wachtbank kunt uitzitten, zodat het geen verloren ronde is...!! Vreemd dat ze het omhulsel van de folikel nog kunnen zien, wist niet dat dat zomaar een week later ofzo nog kon. En trek het je maar niet aan van dat wijntje of sigaretje... Ik denk dat het allemaal niet veel kwaad kan die eerste week hoor... Maak je daar nou maar niet druk om. Ik zou ze ook wel gewoon mijden nu maar of het echt kwaad kan zo vroeg in de cyclus betwijfel ik. Ik heb zelf tijdens de wachtweken ook nooit gerookt, maar nu de laatste cyclus een 4-tal consumpties op 2 weken tijd... Mooi toch. Ik heb zelf mooi nieuws gekregen afgelopen zondag. Het was heel even spannend afwachten of het nog de pregnyl kon zijn, maar gisteren de verlossende telefoon gehad en ik ben zwanger. Kan het nog niet geloven.... Ik hoop voor jou snel hetzelfde meid. Blijf er in geloven!!!! Ik geloofde het ook vaak niet meer....
Dank Kat! En van harte gefeliciteerd! Wat moet dat fijn zijn! Heerlijk.. Ja heel bizar, kon gewoon een heel groot rondje zien met een gat erin! Ben benieuwd naar het telefoontje.. Ik heb afgelopen zondag nog 1500IE gespoten en de vorige keer was dat na 5 dagen uit mijn lichaam. Maar toen spoot ik op 3, 6 en 9 dpo (en nu 2, 4 en 6). Mijn ei is denk ik op zo avond gesprongen dus ik zal dan vanaf maandag of dinsdag mogen testen..
Enorm gefeliciteerd Katje! Wat een geluk!! En Nina wat goed dat je zo duidelijk om hulp hebt gevraagd! Zo zie je maar, doorvragen is altijd een goed idee. En wat bizar dat je toch nog in de race zit! Dat ene wijntje en sigaretje zal niet uitmaken, hoe dan ook kun je ze toch niet ongedaan maken (ik heb nooit gerookt en kan me sowieso niets voorstellen bij het 'plezier' van een sigaretje, ik zou zeggen stop er lekker helemaal mee, beter voor je huid, haar en portemonnee! ). En ja zeker, na eisprong blijft de lege follikel nog even bestaan. Ze zijn zelfs heel erg belangrijk, want worden vervolgens het 'gele lichaam' die na ovulatie hormonen afscheiden om de innesteling te helpen! Soms vult zo'n leeg zakje zich weer met vocht of bloed en wordt het weer een rondje op de echo, meestal wat verder opgerekt en niet helemaal een egaal gitzwart rondje, maar dat is niet erg. Dat kan gewoon. Op de echo is dan toch wel vrij duidelijk te zien dat het geen nieuwe follikel is maar een oude. Normaliter worden ze door je lichaam opgeruimd aan het eind van elke ronde, omdat ze dan geen nut meer hebben. Soms gebeurt dat niet en dan kan het een cyste worden. Weer wat geleerd 😉 Ik was gister in het zkh voor een extra echo omdat mijn buikkrampen blijven aanhouden. Net als jij heb ik doorgevraagd, omdat ik me zorgen maakte.. Blijkt dat mijn eierstokken door stimulatie vóór de punctie en door de pregnyl zijn opgezwollen tot zo'n 7cm per stuk (2x zo groot als normaal ). Door de hormonen zijn mijn darmen ook dikker en gevoeliger. Dat is op zich allemaal niet heel erg bijzonder, maar ik behoor wel net tot de groep vrouwen die daar heel veel pijn van heeft. Vette oorlog als mijn darmen snachts en overdag actief zijn. Ik moet warm water drinken (beter dan thee), roosvicee laxo en vezelrijk eten. Luisteren naar mijn lichaam en uitzingen. Ik ben zo moe van alle gebroken nachten... 😖 Maar ik zag dat de eierstokken elk gevuld waren met gitzwarte cirkels van verschillend formaat: leeggezogen follikels die zich gevuld hadden met bloed van de punctie......... Een soort zakjes met allemaal verschillende knikkers.... Dus ja, follikels gaan echt niet meteen weg Nina spannend ma/di testen, ik zondag en ben echt aan het aftellen! Normaliter word ik op 12dpo ongesteld.... Vanaf nu wordt het elke keer broekloeren op de wc ben ik bang.....
Snap ik MLady, dat getuur in je slip de hele tijd.. Wat vervelend van je opgezette eierstokken, tjonge jonge.. Goed dat je aan de bel hebt getrokken! Als je het rustig aan doet, trek je het verder dan wel een beetje? Hier inmiddels de uitslag. Mijn progesteron was 4,8 (bedoelen ze niet 48?? ) en dit paste perfect in het plaatje. Alles wat er op de echo te zien was, werd bevestigd. Ik hoefde me dus geen zorgen te maken en moest dus echt gewoon afwachten. Hopelijk word ik dan ook niet ongesteld. Vanaf nu maak ik me dan ook gewoon geen zorgen meer haha! (maar ook ik ben aan het slipturen / broekloeren)
4,8 of 48 is wel een verschil Bij 48 doet je lichaam gewoon prima wat het moet doen. Mijn duimen draaien voor je! Na zo'n rare ronde zou het toch mooi zijn als het raak zou zijn!
Hahaha ze zei 4,8 maar ik neem aan dat ze 48 bedoelen aangezien het perfect paste bij de echo (en mijn dikke bms). Misschien praat het ene zkh wel in tientallen en de ander niet? 😋 Zal wel los lopen..
jeetje meid van een verhaal weer! Maar wat fijn dat alles er nog prima uit ziet en dat het dus geen menstruatie was.. Ik ga heeeel veel voor je duimen komende dagen! Hopelijk na het weekend een mooie positieve test, en blijft de menstruatie weg..!!
Bizar hè? Hier nog steeds wel bruinverlies maar ik probeer me er echt niets van aan te trekken, al gaat dat wel moeilijk. Hoe gaat het verder met jou?
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Alleen geen bloedverlies door pregnyl, want die mocht ik niet zetten. Ik heb het allicht van gonal-f. Zondag (7dpo) begon bij mij het bloedverlies. Helderrood met veel slijm. Ook mega veel onderrugpijn. Dit alles heeft aangehouden tot woensdag. Ik heb dinsdag een uitgangsecho gehad en bijna exact aan jou. 83 mm bm slijmvlies, alleen had ik 3 mega cysten als restjes van gesprongen follikels. Daarom ging onze IUI deze ronde niet door, maar verbod genegeerd. In ieder geval ik was nog niet ongesteld.
Pff lijkt er dan toch echt op dat ik ongesteld word/ben.. zojuist wel redelijk wat helderrood bloedverlies! Ik wacht vandaag even af maar heb al een nieuw recept voor de Menopur klaar liggen Ik vind het aan de ene kant jammer, tuurlijk, maar ben vooral opgelucht als deze verschrikkelijke ronde voorbij is haha! Ik start deze ronde ietsje hoger, 37,5IE en eens kijken of het nu wat sneller allemaal gaat. Ik zit er wel aan te denken om met de arts te bespreken of het een goed idee is om vanaf na de eisprong utro i.p.v. pregnyl te gebruiken, omdat ik deze ronde sinds 3/4 dpo last heb (gehad) van bloed/bruinverlies. Meestal hoor je van vrouwen dat ze overstappen van utro naar pregnyl, maar niet zo vaak andersom. Wat denken jullie? De echo afgelopen woensdag was dan wél gewoon weer goed...
Jemig Nina, wat jammer. Je had wel een happy ending verdiend na deze rare ronde!! Ben benieuwd wat ze je voor deze nwe ronde adviseren. Toitoitoi!
Schiet mij maar lek hoor. Denk ik nattigheid te voelen, ga ik naar het toilet: NIETS. Ik weet het serieus niet meer. Mijn lichaam speelt een heel goed spelletje geloof ik. Wat moet ik nou joh!
Denk dat ik er zondag hoe dan ook een test tegenaan ga gooien want ik wil echt zeker weten dat ik niet zwanger ben als ik weer begin. En mocht ik wel een streep krijgen dan ga ik utro eisen want ik ben dat bloedverlies zat.
Ik grom een potje met je mee. Ellendig. Ik zie op tegen zondag testen... Heb nog nooit een knaltest gehad en ben zo bang dat ik zondag weer een vage streep zie, net als de vorige x na verse tp. Toen testte ik op 18dpo ofzo. Op 20dpo werd ik toen ongesteld en had ik 4,4 hcg in mijn bloed. Ze zeiden toen vrij stellig dat het een misnesteling was geweest. Had ik toen maar eerder ook al een keer getest! Dan had ik ws. beter geloofd dat het niet toch nog de pregnyl was... Als ik overmorgen een vage streep heb dan zal ik denk ik toch weer twijfelen en om een bloedtest vragen... Heb al zo vaak een witte test gezien!! Het zou nu gewoon zo mooi zijn... Tp op de sterfdag van mijn broertje (werd in '82 net geen 1 jaar)... 3-maandengrens rond mijn verjaardag... Geboortedatum vlak na 40e verjaardag van mijn man... En rond onze 4e trouwdag... Toen we ook stopten met anticonceptie... Wishful thinking..... Gelukkig vanavond en morgen overdag uitjes en afleiding!!