Bloedverlies na seks sinds bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roodkapje88, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodkapje88

Roodkapje88 Actief lid

18 mrt 2014
    146
    0
    16
    Ik weet niet of ik deze vraag hier op de juiste plek stel?

Bijna 4 maanden geleden ben ik bevallen van een zoon. Hij was (en is) een flinke jongen, bij de geboorte woog hij 9 pond. De bevalling is goed verlopen, ik had 2 kleine hechtingen die binnen 6 weken goed hersteld zijn. Vrij snel hebben mijn man en ik weer gemeenschap gehad, wel merk ik elke keer erna dat ik de rest van de dag een erg beurs gevoel 'van onderen' heb en ik verlies tot nu toe elke keer een dag of 2 bloed erna.

Waar kan dit bloeden door komen en is het normaal? Oja, 6 weken na de bevalling is mijn menstruatie weer op gang gekomen en dit is alweer in een goed ritme.

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Roodkapje88,

het beurse gevoel na gemeenschap is niet zo gek. Het is toch vaak nog een beetje 'rauw' en gevoelig van binnen. Het bloedverlies kan daar ook op duiden. Ik zou het zeker nog een maand of 5 geven, tot al je zwangerschapshormonen uit je lijf zijn. Dan zie je vaak dat het toch weer beter gaat. Ik wil je wel adviseren goed glijmiddel te gebruiken bij de gemeenschap. Dit zorgt ervoor dat het minder gevoelig is voor jou. En gemeenschap moet wel aantrekkelijk blijven natuurlijk; het moet je/jullie niet gaan tegen staan.

Groetjes Brigitte

3. Roodkapje88

Roodkapje88 Actief lid

18 mrt 2014
    146
    0
    16
    Bedankt voor de reactie!

Deel Deze Pagina