Hoihoi Mijn vraag is of de hoogte klopt van mijn baarmoeder. Mijn verloskundige heeft er niks over gezegd maar op mijn kaart staat er (ik was stoen 12w5d) 1/2 NS. Bij een andere vraag lees ik de antwoord dat dit de ruimte is tussen schaambot en navel. Ligt mijn baarmoeder nu al halvewege? Is dat niet best hoog voor 13 weken? Wel is dit mijn 7e zwangerschap en dus mijn 2e waar ik al zo ver bent (4 miskramen voor de 6e week en 1 missed abortion met 8w3d) kan dat dus meespelen? Als ik lig in de ochtend voel ik wel boven mijn schaambot al een rand maar dacht dat dit iets anders was als mijn baarmoeder. Alvast bedankt voor het reageren!
Hallo, Klopt inderdaad halverwege navel en symfyse. Door een meerdere zwangerschappen groeit je baarmoeder harder dan bij een eerste, is heel normaal. Komt op een gegeven moment weer gelijk. Als jij plat op je rug ligt en voel aan je buik kan je inderdaad je baarmoeder voelen. Groetjes Ineke
dank je wel voor de snelle reactie! De verloskundige maakte alleen een iets wat verbaasde oh maar pas da tik het nu lees over de hoogte.. Kan het dus zijn dat ik te laag ook luister met de AngelSounds dus? Ik plaats hem altijd net boven bij mijn schaambot maar ik kan dus nu ook halverwege ook proberen?. Mijn buik is al behoorlijk bol bij mijn navel, nu weet ik dus waarom
Hallo, Kan inderdaad zijn dat je te laag luistert, die kleine kan net boven je schaambot zitten maar ook boven in de baarmoeder, dus halverwege je navel en schaambot. Het is soms even zoeken. En soms zitten ze juist net even achter het schaambot en dan kan je niet horen, want we kunnen niet door bot heen luisteren. Ter hoogte van jou navel zitten nu de darmen. Dus als je lekker getafeld heb kan je het idee hebben dat je een buik hebt van ruim 20 weken zijn het de darmen. Groetjes Ineke
Helaas mag ik het hartje niet horen, heb nu drie keer gehad dat ik hoor en voel een duw tegen de angelsounds maar sinds vorige week maandag vang ik het hartje niet meer op. Ik heb idd al een beste buik en gebruik nu activia en dat heeft wat rust gebracht. Verklaart ook mijn hevige misselijkheid deze keer denk ik. Ik heb al een paar keer de opmerking gehad voordat ik met activia begon (weekje geleden) hoe lang ik nog moest hihi