Hallo allemaal! Ik heb sinds kort een positieve test gehad. Ik ben helemaal happy dat ik zwanger ben. Mijn vriend was even een beetje in shock maar is ook heel blij nu. Alleen, we wonen niet samen en dat gaat momenteel ook even niet lukken ivm zijn werk. We wilden al voor een kindje gaan, en er rustig mee gaan beginnen. We hebben het overal over gehad en ook over het niet samen wonen momenteel. Wat trouwens in de toekomst wel gepland staat. Nooit gedacht dat ik meteen de eerste maand al zwanger zou zijn. Maar nu we beide happy zijn er mee, staat de volgende uitdaging mij te wachten. Opzich heb ik een heel goed contact met mijn moeder, maar ik denk dat ze best boos gaat worden als ik vertel dat ik zwanger ben. Bij mijn dochter is het allemaal lastig gegaan door een moeilijke biologische vader van mijn dochter. Met huiselijk geweld enz enz. We zijn beide nu veilig. En mijn moeder heeft daar slapeloze nachten van gehad en heeft mij ook heel erg geholpen. Maar nu ben ik dus bang dat ze hier totaal niet achter gaat staan. En Ik ben super bang voor haar reactie. Heb ik hier slecht aan gedaan? En hoe ga ik dit brengen. Ik stress echt ontzettend erg. Voor de informatie: ik ben zelf 27 en mijn dochter is 4 jaar. Mijn vriend is 30. En we zijn 2,5 jaar samen.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het zo snel gelukt is. Maar wat een paniek, lijkt me vooral heel, vervelend voor jou omdat het ook iets leuks "hoort" te zijn. Ik ben van mening eerlijkheid duurt het langst en het belangrijkste is dat jij en je vriend er blij mee zijn en het kind op welke manier dan ook een goede opvoeding kunnen geven. Ik denk ook dat het je zal opluchten om het te vertellen ongeacht de reactie. Succes!
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe ver je vriend bij jou vandaan woont. Woont hij in de buurt (zelfde stad), of op een uur rijden? En wanneer kan hij dan langskomen om zijn eigen kind te zien? Hij werkt volledig? En welke uren? Als hij af en toe een keer komt of voornamelijk het weekend heb jij er weinig aan qua hulp en betrokkenheid. Werk jij zelf wel? Haar reactie zal afhangen van hoe jij zaken hebt geregeld.