Clubje voor zwanger na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suze29, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Weet iemand of er al een clubje is voor zwanger willen worden na een mk?
    Ik zou het heel fijn vinden om in zo'n clubje mee te praten, en ik het van me af kan schrijven.

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb 3 miskramen gehad voordat ik zwanger raakte van onze dochter en we gaan nu op voor een tweede kindje (weer via ivf), mag ik ook mee kletsen?

Heel erg voor je dat jij ook een miskraam hebt gehad! Hoe ver was je en was het je eerste miskraam? Sterkte en als je wilt praten dan mag je me ook altijd een pb sturen.

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hee dames!
    Ik wil mij ook graag bij het clubje voegen.
    Technisch gezien ben ik nog zwanger, maar mijn testen zijn inmiddels bijna negatief dus nu is het wachten op de miskraam :(
    Hierna 6e ronde proberen voor ons eerste kindje. Wel een goed idee om een lotgenoten clubje op te richten, kan me al zo voorstellen dat een positieve test na een miskraam wat meer beladen wordt...

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ja, de eerste zwangerschap was ik nog blij met de positieve test, maar toen dat mis ging zei een positieve test me niks meer. Durfde het bij mijn dochter ook pas echt te geloven toen ik een week of 30 zwanger was...

@Fluss: wat erg zeg! Waneer krijg je zekerheid? Blijf toch nog even hopen voor je!

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Vannacht wakker geworden van menstruatiekrampen, en idd bloed dus miskraam is nu een feit.
    In ieder geval wel fijn dat het nu doorzet en niet nog een paar weken duurt voordat het op gang komt, kunnen we ook weer door...

6. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hi,

Ik wil hier ook wel meekletsen. Ik heb nog bloedverlies en krijg straks een echo om te zien of het helemaal schoon is. Zo niet, moet ik morgen terugkomen en krijg ik misschien een mtx prik (ivm eug in sectiolitteken). Ik hoop dus heel erg dat het al weg is! Gisteren flink wat stolsels verloren, maar vandaag lijkt het bloedverlies wel minder...

Ik vind het zo'n naar idee dat je nooit meer onbezorgd en onbevangen een volgende zwangerschap in gaat.. Ik denk dat ik echt de eerste weken een wrak ben volgende keer:(

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Bij de zwangerschaps clubs is een groep speciaal voor zwangeren na Mk of verlies van een kindje. Misschien is dat wat voor jullie?

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Fluss: wat ontzettend balen meid, hopelijk zet het snel echt door zodat je weer verder kunt.

@Madelein: vind een nieuw en klein groepje persoonlijk ook wel fijn, maar hoor wel hoe de andere meiden hier over denken.

@Nonma: hoop voor je dat je schoon bent! Wat dat nooit meer onbezorgd een zwangerschap in gaan weet ik helaas alles van, durfde bij de zwangerschap van onze dochter pas vanaf ongeveer 30 weken echt te genieten, was zo bang dat het alsnog mis zou gaan. En zelfs daarna was ik pas echt gerustgesteld toen ik onze dochter in mijn armen had.

9. Flowerpower01

Flowerpower01 Niet meer actief

He dames,

Ik wil ook wel graag mee kletsen!
    Eind juli een positieve test, met 8 weken eerste echo bij de gyn en toen klopte er nog een hartje maar het vruchtje was gestopt met groeien bij 6.5 week. Met 9 weken nog een echo gehad en toen was het hartje gestopt. De dag daarna ben ik gecurreteerd. Over een maand nacontrole bij de gyn en hopelijk mogen we dan weer verder in de mmm (gonal-f injecties Ivm pcos).

10. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hoi! ik heb ook een paar weken geleden een miskraam gehad, lichamelijk nog steeds niet klaar, vloei nog steeds... en emotioneel zeker nog steeds niet klaar.. ik zou dan ook graag mee willen kletsen.. net even gekeken maar de meeste clubs zijn oud of worden niet meer gebruikt.. we kunnen natuurlijk ook atijd een nieuwe club aanmaken!

11. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Goedemiddag, ook ik sluit me graag aan. Gisteren een miskraam gehad na 7w5d.

Sinds vorige week woensdag bruin bloedverlies .Dit werd steeds iets meer en roder. Maandag een extra echo gehad. Er was een leeg vruchtzakje te zien, met de grootte van 4w5d. Gisteren is de miskraam echt doorgezet.

We willen nu zo snel mogelijk weer zwanger worden. Spannend hoe de cyclus op gang zal komen. Gaan jullie wekelijks testen om te checken of het HCG hormoon al uit je lichaam is? Ik heb meteen van die goedkope dipsticks gekocht om dit bij te houden..

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat laatste hebben we dus al gedaan. ;) En natuurlijk heel veel sterkte, weet helaas hoe zwaar het is...

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @IndyLynn: wat rot dat je een miskraam gehad hebt, hopelijk kan je snel weer verder. Wat betreft dat zo snel mogelijk weer zwanger willen worden herken ik heel erg, maar ik raad je toch aan om dit eerst goed te verwerken en een plekje te geven. Ik heb dit niet gedaan en heb daardoor nooit echt van de zwangerschap van mijn dochter kunnen/durven genieten, ben eigenlijk tot het einde toe bang geweest dat het alsnog mis zou gaan. Zou dat bij een eventuele zwangerschap vast wel weer hebben door alles, maar het is zo zonde want het is zo'n mooie tijd!

14. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo, 'welkom' nieuwen, niet leuk dag jullie je hier melden, maar wel gezellig:)

Hier geen goed nieuws. Het vruchtje zat er nog en was niet eens gekrompen. Dat betekent dat ik morgen gepland sta voor de mtx prik:( en dat betekent dat we sowieso 3 maanden niet verder kunnen.. Echt een enorme domper...

Ik voel me emotioneel weer terug bij af... Dacht dat ik uitgehuild was, maar er zitten toch nog tranen...

15. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ohh, wat naar Nonma. Een miskraam is sowieso al verschrikkelijk, maar als het dan ook nog eens niet uit zichzelf eruit wil komen :( bah! Ik hoop dat het alsnog opschiet en dat de prik meevalt.

Waarom duurt het na de prik eigenlijk 3 maanden?

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Nonma: gadver zeg, had zo gehoopt dat je dat bespaard was gebleven... Heel veel sterkte!

17. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag meekletsen. 3 maanden geleden een curretage gehad na een partiele molazwangerschap (zie ander topic)
    Morgen moet ik weer hcg prikken en als het 0 is hebben we hopelijk weer groen licht... Wil vooral zo graag weer verder met iets positiefs, na al het verdriet van de afgelopen tijd.... Maar idd een nieuwe zwangerschap lijkt me vreselijk zenuwslopend!

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marrieb: helaas welkom hier en hoop voor je snel weer verder kan!

19. Flowerpower01

Flowerpower01 Niet meer actief

He bah nonma.. wat naar en vervelend dat je daarna nog 3 maanden moet wachten. Heel veel sterkte!

Ik herken dat wel dat zo snel mogelijk weer zwanger willen worden, ik heb het idee dat ik het dan pas achter me kan laten. Hoop zo dat mn gyn over een maand zegt dat we weer mogen beginnen. En hopelijk gaat het de volgende keer goed.

20. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Vraagje..

Maandag was op de echo te zien dat ik een leeg vruchtzakje had. De vrucht was gestopt met groeien met 4w5d, ik was eigenlijk 7w4d. De dag erna met 7w5d is alles eruit gekomen.

Is dit nou een miskraam of een missed abortion geweest?

Deel Deze Pagina