strippen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kletstante28, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Meestal doen ze dat als je over tijd bent.

Maar bij mij willen ze mij volgende week (als ik 39 weken en 1 dag ben) strippen. Vanwege dat ik al ruim 2,5 weken met heel veel voorween loop en ook al een kleine hebt van 7,5 pond in mijn buik.

Nu lees ik dus best wat dingen, je moet binnen 24 uur bevallen als je gestript bent, anders heeft het niet geholpen.

Mijn vraag is, moet je perse ontsluiting hebben ? Al vanaf 2,5 week geleden heb ik 1 cm ontsluiting (had namelijk 2,5 week geleden in het ziekenhuis gelegen met weeen, die niet doorgezet heeft, vandaar dat ik het weet), misschien dat het meer is, misschien ook niet, is dat dus goed of gaat het meer om je baarmoedermond ?

Ja, dus wel wat vragen .... :rolleyes: :rolleyes:

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ze strippen alleen als de baarmoedermond er klaar voor is of al wat verweekt is..wat bij jou dus het geval is, want je hebt in ieder geval al 1 cm ontsluiting...

het hoeft niet perse zo te zijn dat het binnen 24 uur begint hoor....

bij sommige begint het vaak binnen een paar uur, bij sommige pas de dag erna, en idd jammer genoeg ook bij sommige totaal niet....

strippen is niets meer dan de vliezen losmaken van de baarmoederwand soms is dat net hetgeen iemand nodig heeft om de bevalling in gang te brengen..

ik liep vanaf week 35 constant met weeën maar dat is natuurlijk te vroeg...en ik zou de laatste week mocht in nog niet bevallen zijn ook gestript worden en puur omdat ik dus ook met weeën elke keer liep maar het niet doorzette en ik na 1dag heftige weeën wel 3 cm te pakken had...

maar ook ik was gewaarschuwd dat het niets hoefde te betekenen..maar ja altijd hoop houden dat het wel lukt en nog beter dat je voordien al bent begonnen... ;)

succes in ieder geval meid...

gr.smoekie

3. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Weet in elke geval wel dat het nog niks betekent, kan net zo goed zijn dat het niet lukt, maar ik ben wel blij dat ze het in elke geval gaan proberen, daar gaat het ook weer eventjes om.

Toch bedankt voor je uitleg :D

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat heb je heel goed meid, het gaf mij al een goed gevoel wetende dat ze me de week erna zouden gaan strippen...tis toch een idee dat je ergens weet dat ze je niet zolang "overtijd" laten lopen...

succes meid, en mochten we je hier ineens niet meer zien, alvast een voorspoedige bevalling toegewenst... :)

5. Niet meer actief

Jouw verhaal zou de mijne kunnen zijn. Ook ik liep al 3 weken met heftige voorweeën en al 2cm ontsluiting. En toen heeft de vk me met 39w3d gestript. Ook met de melding dat het niet perse effect hoefde te hebben en dat ze het normaal eigenlijk pas bij 41wkn doen omdat het resultaat dan het beste is.

Maar bij mij heeft het gelukkig wel effect gehad, ik ben binnen 24 daarna bevallen van m'n dochter.

Succes!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik en een andere meid van mijn zwangerschapsgym waren op dezelfde dag uitgerekend. En hadden dezelfde VK. 7 dagen overtijd heeft zij laten strippen, en ik heb geweigerd. Resultaat: Ik ben de dag erna bevallen, zij heeft nog 4 dagen gerommel gehad, en is toen pas bevallen.
    Dat was voor mij ook de reden om niet te laten strippen. Als je lichaam er niet klaar voor is, en je wordt gestript, dan kan het een hoop gerommel opleveren, zonder dat het werkelijk nut heeft. En ga je misschien moe de echte bevalling in.
    Bij nader inzien had ik ook niet gestript kunnen worden, want de kleine was nog niet eens ingedaald (16 uur voor begin bevalling!)

7. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi, ik ben afgelopen woensdag gestript.. Alles was goed verweekt en zag er pos uit maar helaas het heeft niet doorgezet.. had na het strippen menstuatie krampjes en ik was in een keer echt helemaal op alsof ik flink gesport had! Een dag later voelde ik me weer de oude en nu is ze er nog niet....
    Maandag gaan we weer maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn...

8. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Voor degene bij wie het nog niet gelukt is : Veel succes de komende tijd.

Ik hoor wel dat je menstruatieachtig pijntjes kan krijgen, dat je soms weeen kan krijgen, maar dat het allemaal niet door hoeft te zetten.

Gek is, als je er al een lange tijd mee rondloopt, ben je eigenlijk niet gewend :oops:

Dus daarom verwacht ik misschien ook van het strippen zelf niet meteen dat het ook echt effect zal krijgen. ALs bijna 3 weken met voorweeen lopen is ook echt geen pretje, je wordt er gewoon helemaal gek van en je bent het langszaam helemaal zat !

Maar inderdaad, je lichaam moet er gewoon klaar voor zijn. Je kan alle fabeltjes proberen, sexen, ananas eten, maar je weet ook niet of het allemaal helpt. Maar hier is de kleine helemaal ingedaald, ligt ook al helemaal vast in mijn bekken ... ook een prettig idee te weten.

9. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    ik ben met 41 weken gestript.terwijl ik al sinds week 37 voorweenen had en 2 cm ontsluiting.nou het heeft niets geholpen.ik ben 6 dagen later ingeleid met 3 cm ontsluiting.ik vondt het geen prettje dat strippen.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik ben 3 keer gestript in week 41, maar het hielp pas de 3e keer.
    Ik vond het erg pijnlijk, dus bij een volgende zwangerschap zou ik er niet weer voor kiezen.

11. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Denk dat of het pijnlijk is of niet pijnlijk per persoon verschilt.
    De ene vind het niet prettig als iemand anders er in zit, bij de ander is het weer anders.

Gelukkig weet ik wie mij gaan strippen, ik heb 4 VK'ers en ik kon dus kiezen. Had voor iemand een voorkeur om niet te laten doen, het klikt niet zo heel erg. Dus die ik gekozen heb, is ook bij mijn weeen bij de eerste geweest, dus dat voelt goed ...

Heeft het strippen ook niet te maken met of je er ontspannen bij kan liggen ? Anders lijkt het me niks als je je niet kan ontspannen ?

Deel Deze Pagina