hallo, aangezien iedereen wat anders zeg hier was ik wel eens benieuwd wat is nou de waarheid... zelf heb ik woensdag 19 maart een curretage gehad... vandaag is het bloeden al helemaal over... alleen mag ik die 2 dagen bloeden word dat nou al gerekend als menstruatie of niet? en wanneer mag je weer zwanger worden? of gemeenschap met elkaar hebben? want in het ziekenhuis zeiden ze na het vloeien de gynacoloog zei 6 weken niet... maar wat is het nou? en ook heb ik nu nog wel buikpijn en rugpijn... diit heb ik altijd als ik ongesteld gaat worden kan het dan zijn dat het er nu al aankomt of niet? sorry voor de vele vragen maar weet echt niet meer wat wel of niet waar is bedankt alvast...
Ho natasssie, Je rekent de dag van de curettage als eerste dag van je laatste menstruatie. Je kan nog wel een paar weken vloeien of bruine afscheiding hebben. Verwacht je menstruatie ongeveer 4 weken na de curettage weer terug maar dit kan ook eerder of later zijn. je lichaam en cycles kunnen ook even van slag zijn. Er word geadviseerd eerste de volgende menstruatie af te wachten voordat je weer zwanger word, je lichaam is dan weer hersteld en dan heb je ook weer een duidelijke eerste dag van je laatste menstruatie. Imke
okee bedank... maar ik heb anderhalve dag bloed verloren en nu al ruim 1.5 dag niks.. maar mag je dan alweer gemeenschap hebben met elkaar of niet? want lees dat je 2 weken moet wachten ivm infectiegevaar... maar ik verlies geen bloed meer geld dit dan ook of niet? sorry voor de vele vragen... maar maak me zorgen want heb gisteren gemeenschap gehad en niet veilig niet met doel voor een kleine maar toch... en las net dat je dan grote kans heb op infectiegevaar en vraag me af wat nu wel of niet juiist is... bedankt nogmaals