buikpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spotlight, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger en ik maar me vreselijk zorgen. Ik heb aan de linkerkant van mijn onderbuik (iets hoger dan mijn schaambeen, als ik me niet vergis, is dat mijn lies) vreselijke pijn. De pijn is aan het einde van de nacht en de gehele ochtend het ergste. Zodra ik 's avonds uit mijn werk kom zakt het iets af. Soms trekt de pijn door naar mijn rug.

Ik heb de verloskundige gebeld en zij geeft aan dat het te vroeg is voor een BBZ en dat de pijn dan hoger zou moeten zitten. Nu maak ik me helemaal druk...

Wel heb ik last van prikkelbare darm. Zou dit er nog mee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt voor het antwoord en ik hoop dat mijn zorgen enigzins weggenomen kunnen worden.

P.s. heb over 3 weken pas de eerste afspraak met de vk

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Spotlight,

het klinkt helemaal als groeipijnen. Ik kan je natuurlijk geen garanties geven, maar groeipijntjes is heel normaal in de zwangerschap en kan wel heel gemene pijnen opleveren. En meestal zakken die zoals bij jou op een gegeven moment weer weg. Leg maar eens een lekker warme kruik tegen je buik als je thuis komt. Probeer op je werk ook eens wat vaker te gaan plassen want een hele volle blaas en die dan legen kan ook heel vervelend zijn voor je toch al geprikkelde banden. En je darmen kunnen zeker meehelpen aan dat onaangename gevoel. Alles reageert in dat gebiedje op elkaar. Dus zolang je geen bloedverlies als een menstruatie hebt, proberen je geen zorgen te maken en een beetje te vertrouwen op je lichaam. Groeipijntjes wil zeggen groei daarbinnen!

Groetjes Brigitte

3. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie!

4. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik heb nog een vraag. Vandaag had ik weer nagenoeg geen last. Kan dat een slecht teken zijn?

Ik had door mijn onderbuik een beetje menstruatie achtige buikpijntjes.

De pijnen in mijn rug zitten aan de zijkant van mijn rugen dan ongeveer 10 a 15 cm vanaf mijn stuitje. Zijn dit ook groeipijnen? Het gekke is dat ik verder helemaal geen zwangerschapskwaaltjes als misselijkheid heb, mijn borsten doen ook geen pijn. Kan dat?

Is het belangrijk dat ik nu al tegen mijn fysiotherapeut meld dat ik zwanger ben? Ik loop daar wegens RSI achtige klachten.

En dan nog één vraagje: mag ik paracetamol nemen tijdens de zwangerschap?

alvast bedankt! (p.s. ben blij dat dit forum er is!)

5. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik heb bijna helemaal geen last meer van buikpijn en helemaal niet meer van mijn rug. Heb alleen een beetje last van buikpuin wat lijkt op menstruatie pijn. Kan het een slecht teken zijn dat ik nergens meer last van heb (zie ook vorige post)

Merk dat ik erg onzeker ben...

6. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Vergeten jullie mijn vraag :cry:

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Spotlight,

als je veel in je eigen berichtje bijschrijft zien we hem eerder over het hoofd. Je kunt dan beter een nieuw topic openen.

Je mag pcm in de zwangerschap als je echt even pijnverlichting wilt. Dan neem je er 2 tegelijk zodat je een gram binnen hebt.
    Verder zegt het wel of niet hebben van zwangerschapsklachtjes niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Het is een hele onzekere tijd nu, maar je kunt niets anders doen dan op je lichaam vertouwen. De pijntjes in je rug zijn groeipijntjes en het is inderdaad wel handig om je fysio op de hoogte te stellen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina