hoelang slechter zaad na sauna?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloempje22, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Ik heb een vraagje want kan het nergens vinden haha, me man en ik gingen soms naar de sauna. Nu wil ik er eigenlijk wel weer eens heen, alleen heb gelezen dat het helemaal niet goed is voor het zaad;) hoelang blijft dit niet meer goed? Is dat een dag of week of langer? Want als het lang slecht blijft dan gaan we er zeker niet heen. Maar als het maar over eventjes gaat kunnen we er nog eens heen gaan;)

2. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
  3. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Hmmm leuk topic. Wij gaan ook wel eens naar de sauna, maar wist hier niets van af.. ik lees met je mee :)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Geen idee.. Ik weet alleen dat zaad zich elke 3 maanden vernieuwd.. Als een man koorts heeft gehad, dan kan de komende 3 maanden daarop het zaad van mindere kwaliteit zijn.
    Of dit ook zo met sauna werkt weet ik niet.. Lijkt me dat dan misschien alleen zaadcellen die op dat moment 'klaar staan' een opdonder krijgen door de warmte ;)

5. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Oke bedankt voor jullie berichtjes:) ja ik denk dat 1x niet zoveel kwaad kan? Zo dat ik dat kan lezen in dat artikel. Of me man slechtere kwaliteit heeft weten we nog niet want dat is nog nooit onderzocht. We zijn ook nog niet zo heel lang bezig.;)

6. Ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen trouwens dat het bij ons in elk geval niks heeft uitgehaald... Wij gingen best wel vaak naar de sauna en het was heel snel 'raak' :D

7. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Nog nooit van gehoord en hier 2e ronde zwanger en wij gingen vaak naar de sauna;)

8. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Oke dat is mooi:D wij willen er dan ook weer eens graag heen. Maar ze zeggen ook dat je in de zwangerschap tot 12 weken beter niet kan gaan. Maar als wij gaan als me eisprong geweest zou zijn. Dan weet ik toch nog niet of het bevrucht is of niet? Kan dat geen kwaad dan dan?:)

9. In dat geval zou ik dan eerder gaan in de week na je menstruatie... Om het zekere voor het onzekere te nemen. Ik ben de eerste 12 weken in elk geval niet gegaan... tweede trimester wel gewoon weer en vond het weer heerlijk :D

10. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Ja vk vertelde hier ook dat je beter niet 1e trimester na de sauna kunt gaan, dus ik ben er ook nog niet geweest!;)

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wij willen volgende week gaan, maar ik wil eerst mijn ongi afwachten of positief testen voordat we beslissen om naar de sauna te gaan. Wij gaan maar 1x per jaar naar de sauna als ontspanning. :)

12. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Nou 1x per jaar zal geen kwaad kunnen;)

Wij gingen 1x per 14 dgn

13. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Ja een sauna of thermen is altijd lekker ontspannen:) maar als wij een keer willen gaan als me ongie voorbij is, kan dat niet zoveel kwaad als ik een week later een eisprong zou hebben? Niet dat het dan die maand geen nut meer heeft omdat het zaafvan mmanlief dan niet meer goed is?

Deel Deze Pagina