Bijna 17 weken en nu al harde buiken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaVanGilani, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Hey Dames, vannacht wakker gelegen van gruwelijke harde buiken!! Nu is het wel zo dat is veel stress heb door mn bekken omdat ik slecht uit de weg kan en zwaar afhankelijk ben van iedereen om me heen.. Zou dit ermee te maken hebben? Pfff ellende..!!!

2. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Bij mij begonnen de harde buiken ook rond die periode. HAd ook veel last van bekken- en rugpijn. Ik ben minder gaan werken en probeerde me niet meer zo druk te maken over het afhankelijk zijn van andere mensen. (makkelijker gezegd dan gedaan) DIt duurde bij mij ook wel even hoor, maar op een gegeven moment weet je gewoon dat het niet anders is (bij mijn eerste had ik hier meer moeite mee) en kon/mocht ik van mijzelf rustiger aan gaan doen.

Ik denk dat je gewoon al naar je lichaam moet luisteren. Bij mijn huisarts zeiden ze dat harde buiken in deze periode nog niet kon en een week later in het ziekenhuis kreeg ik zelfs het advies om het rustiger aan te gaan doen. Dus luisteren naar je lichaam en je niet laten beinvloeden door anderen. Want snachts harde buiken in deze periode is niet goed.

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb vanaf 15 weken harde buiken. Bekkenklachten vanaf week 12.
    Had het nooit zo aan elkaar gelinkt eigenlijk ;) Maar misschien heeft het met elkaar te maken, zou kunnen...

Mijn vk in het zkh vond het niet schrikbarend, zolang het er maar niet teveel waren :)

Idd proberen, op wat voor manier dan ook, wat rust te vinden. Succes!

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Meid doe rustig aan hè! Moeilijk natuurlijk om te zeggen dat je heel even geen hulp nodig hebt hè.. Die bieden zich allemaal aan.. Snap wat je bedoelt.

Misschien is zo'n band om je heupen iets? Wat zegt je vk?

5. MamaVanGilani

Het is echt n ellende en ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb er eentje rondlopen thuis en al gouw doe je teveel. Dan word er gebeld van Hee Jan kan ik je ergens mee helpen? Zeg je al gouw weer nee. Voel me af en toe n bejaarde. Dan ga ik vanaf nu toch maar eens een stap terug nemen! Vanmiddag is mn vriend gelukkig thuis en die helpt me zooo goed! Heb t echt getroffen met m:). @ wonderbaby; waar kan ik zn band verkrijgen?

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik kreeg met 18 weken last van harde buiken.
    Ik ben toen minder gaan werken. Inmiddels bijna 34 weken zwanger en vrijwel nooit meer harde buiken eigenlijk.

7. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Het rare is dat ik geen flauw idee heb op of ik er last van heb. Heb wel eens plotselinge krampen of dat mijn buik hard is, maar dat voelt verder niet vervelend ...

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook gehad rond die tijd. Vond het toen ook erg vroeg.
    Nu ben ik op het punt dat het normaal zou moeten zijn en nu heb ik ze eigenlijk nooit meer.
    Geen pijl op te trekken dus...

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb 't ook af en toe, vooral 's avonds in bed. Van mijn vk begreep ik dat harde buiken heel normaal zijn, maar dat het geen pijn mag doen. Bij mij is 't ook vooral ongemakkelijk en vervelend, maar niet pijnlijk. Als 't wel echt pijn doet, zou ik toch de vk eens inlichten.

10. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Misschien een stomme vraag, maar wat houdt dat precies in, een "harde buik" behalve het meest opvallende (de buik zal wel hard aanvoelen?). Wat is de oorzaak hiervan?
    Ik ben voor het eerst zwanger, weet hier niets van af en kan m'n moeder niets meer vragen omdat ze vorig jaar is overleden.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je baarmoeder is een soort spier, doordat de baarmoeder wordt uitgerekt wanneer hij groeit, reageren die spieren soms met krampen. Soms verkrampt een gedeelte, soms de hele spier. Dan krijg je dus een harde buik. 't Heeft dus alles te maken met het groeien van je baarmoeder en is daarom ook onschuldig, maar het is wel goed om dan rust te nemen en zonodig ook overdag terug te schakelen.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Ik had in het weekend last van een wat hard wordende onderbuik. Heb maandag mn vk gebeld en moest urine laten testen op blaasontsteking.
    als je nog niet zo ver in de zwangerschap zit en je hebt vaak last van harde buiken kan dit namelijk een teken zijn van een blaasontsteking ;) Misschien iets om rekening mee te houden?

Waarschijnlijk was het bij mij de spanning wat mn buik hard maakte, want mn schoonzusje moest bevallen :p Zaterdagochtend braken dr vliezen en zondagochtend is ze bevallen van een zoontje :D Daarna geen last meer gehad haha

13. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier ook last van ben bijna 18 weken, heb af en toe er wel een krampachtig gevoel bij in mijn onderbuik

14. NoaNa

NoaNa Lid

24 aug 2011
    17
    0
    0
    In je hart
    strekte meid!!!

15. MamaVanGilani

Dank je wel allemaal.. doe het lekker op mn gemak en zo komt alles goed!

16. miekemei

miekemei Lid

11 dec 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    gewoon rustig aan doen en als je het niet vertrouwt de verloskundige of triage (ziekenhuis) bellen.
    Ikzelf heb er erg veel last van, kom wel tot de conclusie dat letterlijk "niets doen" goed helpt. Mijn vriend vindt dat gelukkig ook en doet t hele huishouden.... Engel... :)

Deel Deze Pagina