Hallo allemaal! Hebben jullie nog tips, buiten het feit om om zalf te gebruiken, voor een schimmelinfectie? Ik word er echt helemaal gek van! De hele dag jeuk en branderigheid van onderen! Heb al zalf, maar dat werkt niet met een dag, kon een paar dagen duren! Weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet; kan niet in bed liggen, niet normaal zitten.. Pfffff..... Ik las iets van yoghurt smeren? Nog andere tips? Bedankt alvast!
zo veel mogelijk zonder ondergoed (en onderkleding) zijn. Dus halfnaakt, of met alleen een rok aan, in huis en slapen. Zeker geen inlegkruisjes gebruiken!
Bij mij werkte de zalf niet. Nou ja, niet zonder de eitjes in ieder geval...dus even in de gaten houden.
Aan je huisarts 2 eitjes (gyno-daktarin) vragen, 2 dagen achter elkaar gebruiken en dan moet het over zijn. Als je moet bevallen en je hebt nog steeds een schimmeltje, dit even aangeven bij de vk of gyn want dan wordt je baby meestal behandeld tegen spruw.
ik ben er net vanaf gelukkig! Maar het is echt verschrikkelijk idd Wat toch goed hielp was een koud washandje er op en inderdaad zoveel mogelijk laten luchten. Het heeft bij mij 3 dagen geduurd tot het minder werd. Sterkte, liefs
Yoghurt zou ik niet doen.. Ik kan me voorstellen dat het de zuurgraad van die regio nog meer in de war brengt. Wat wel kan helpen is minderen met suikers. Die schimmels groeien daarvan. Maar helemaal minderen zou ik dan weer niet doen tijdens de zwangerschap. Sommige mensen met chronische infecties wordt aangeraden bijna helemaal te stoppen met suikers voor een periode. En verder zoveel mogelijk luchten, katoenen ondergoed, geen inlegkruisjes, natte/koude washandjes tegen de jeuk (al werkt dat maar even)
Ook ik krijg van die eieren van de HA (heb het met enige regelmaat Deze moet je inbrengen voor je gaat slapen en als deze zalf vrijkomt dan is de irritatie ook niet meer te houden. Wat is altijd wel doe is een ijsklontje in een plasticzakje (hij gaat nl smelten), deze klem houd ik tusen mijn benen als ik ga slapen. Na enkele minuten stilt de kou de jeuk, werkt gewldig! Wel iets tussen doen, als bv een zakzoek tegen bevriezing
Dat moest ik juist niet doen dat had me de HA helemaal afgeraden gwn daar beneden spoelen met water en verder niks dat werd mij vertelt ik heb namelijk veel last van schimmels bijna elke maand vroeger voordat ik ongesteld moest worden
De enige tip die ik voor je hebt is even doorbikkelen tot je bent bevallen. Ik had de laatste weken van mijn zwangerschap ook continu last van een schimmelinfectie, was echt verschrikkelijk. Na mijn bevalling (mn zoontje is nu bijna 6 mnd) heb ik er nog helemaal geen last meer van gehad...AFKLOPPEN. Ik had trouwens ook de zalf, werkte redelijk maar heel tijdelijk.
ik deed me 3x per dag goed afspoelen met alleen water... dat hielp wel een klein beetje.. maar pas toen ik zo'n eitje kreeg van de huisarts had ik er de volgende dag al meteen geen last meer van.. (daarna had ik nog een creme gekregen van de gyn, maar nadat ik die er 1x op gesmeerd had was de jeuk nog erger dan die schimmel infectie dus dat cremepje heb ik weggegooid.. volgende dag was de jeuk weer gewoon weg.. )... nu houdt ik het gewoon bij met 2x in de week snel snel insmeren met badedas en daarna een paar keer goed uitspoelen met alleen water.. . de rest van de dagen doe ik het alleen met water...
ik heb vanmorgen weer gebeld voor een herhalingsrecept van die "eitjes". Heb er 4 weken terug ook last van gehad, en ben er toen ook 4 weken vanaf geweest. IK vind dat nog het beste middel ertegen. Ik was verder nooit met zeep, alleen water. En nu met de jeuk leg ik er ook een koud washandje op als ik op bed ga. kan niet wachten tot ik deze drie eitjes gebruikt hebt! dat is zo'n opluchting Nog een paar weekjes dan mag ik gelukkig bevallen
Ik heb er tijdens m'n zwangerschap ook last van gehad....heb 3x een kuur gehad met de eitjes. De laatste keer kreeg ik van de gyn maar 1 ei met een dubbele dosering omdat ik een week later werd ingeleid en het is beter dat je er dan vanaf ben. Bij mij werkte de eitjes goed omdat de jeuk van binnenuit kwam en daardoor ook aan de buitenkant en daar kreeg ik zalf voor.
Ik had het altijd juist na mijn menstruatie en door lactacied te gebruiken kreeg ik het minder vaak!?!
´t hangt ervan af hoeveel stuks je krijgt.. Je hebt namelijk 2 sterktes van de eitjes. 1 ervan is een 3 daagse kuur van 400 mg en de andere is een 1 daagse kuur van 1200 mg. T hangt van bepaalde factoren af welke de arts voorschrijft. Ik heb ook regelmatig last van schimmelinfectie voordat ik zwanger was (nu ook nog steeds). Het komt door verandering van je zuurgraad van je vagina en/of hormonen. Als je iets zonder recept wilt hebben kan je normaflor bestellen. Dat is eigenlijk vitamine c met een speciale omhulsel wat je voor het slapen in de vagina inbrengt. Het zorgt ervoor dat de zuurgraad van je vagina wat hoger wordt.
Bij mij helpen 3 eitjes altijd prima. Ben er nu al poos vanaf. Wilde het ook voor zijn, want bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik het ook en kregen mijn zoontjes het ook gelijk, ik moest ze heel lang behandelen voor ze van de spruw afwaren. Zorg dus echt dat je er voor die tijd vanaf bent?! Succes ermee!