ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Netje, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Volgens mij is deze vraag wel al eerder gesteld, maar ik kon hem niet meer terugvinden met de zoekfunctie.
    Als je op een ovulatietest en donkerder streepje hebt als de dagen daarvoor (nog niet donker genoeg om positief te zijn), betekend dat dan dat je wel binnenkort een posi test kan verwachten of kan het net zo goed dat de volgende dag het streepje weer veel lichter is en dat dat iets donkerdere streepje dus niks te betekenen had?
     
  2. Niet meer actief

    sorry ik kan je niet helpen.
     
  3. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ik dacht dat je dan bijna je eisprong hebt, en de dagen erna is het dan donkerder, dacht ik hoor
     
  4. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ik dacht dat je dan bijna je eisprong hebt, en de dagen erna is het dan donkerder, dacht ik hoor
     
  5. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoord, Fredje.
    Nu maar hopen dat ik dan morgen inderdaad gewoon een hele donkere tweede streep zie 8)
     
  6. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    En netje heb je alweer getest?
     
  7. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Nee, die van gisteren was de laatste die ik had liggen. Ik heb wel al weer nieuwe besteld, maar weet niet zeker of ik die vandaag binnen zal krijgen of morgen :(
    Maar ik ben er wel bijna zeker van dat ik vandaag toch mijn eisprong zal hebben, aangezien mijn temp vanochtend ook lager was als normaal.
     
  8. milou

    milou Niet meer actief

    heb je de testen al binnen? je kunt morgen ook nog testen. je temp gaat omlaag de dag voordat je je eisprong hebt. dus dan zou je morgen je eisprong hebben en moet je vanavond nog even lekker klussen voor de voorraad.
     
  9. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Nee, ik heb ze nog niet binnen, maar ik zag net op de site dat ze vandaag verstuurd zijn, dus morgen krijg ik ze dan wel binnen.
    Ik dacht dat de temp omlaag ging op de dag van de eisprong zelf, maar goed, morgen dus toch nog maar even een test er tegenaan gooien (voor de vorm dan, want ik ben er toch wel aardig van overtuigd dat hij er toch echt aan zit te komen ;) )
     
  10. Niet meer actief

    Bij sommige vrouwen kleurt ie niet altijd donkerder dan de controle streep heb ik wel eens gelezen... dus gewoon maar goed klussen deze dagen en als je ze morgen binnen hebt nog eens testen. Is de streep weer lichter of helemaal weg, dan zal je je LH piek waarschijnlijk al gehad hebben!
     
  11. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb deze maand ook ovu testen gebruikt: op vrijdagochtend had ik bijna dezelfde streepjes, maar niet helemaal en op het briefje stond dat het dan nog negatief is. Een dag later was ie lichter en weer een dag later helemaal geen streepje! Ik snap er zelf ook niets meer van en het zal mij benieuwen.
     
  12. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ik ben ook benieuwd niek, veel succes
     
  13. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    dank je, het enige waar ik last van heb zijn mijn borsten, maar dat heb ik iedere maand...
     
  14. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    toch allemaal erg spannend he niek, ik heb nu dus ongelofelijke buiksteken, maar ben niet ongesteld, zou het wel vandaag ongeveer moeten worden, weet nog niet wat het te betekenen heeft, ben zo benieuwd
     
  15. Niet meer actief

    Hier nog een keer die info:

    Hoe moet je het testresultaat interpreteren?
    Een ovulatietest werkt iets anders dan een zwangerschapstest. Voor de beste zekerheid moet de teststreep net zo duidelijk zijn als de controle streep. De teststreep verschijnt aan de kant van het absorptiedeel en de controlestreep aan de kant van het handvat. Verschijnt er maar 1 streep dan is de test negatief. En is het lh hormoon dus niet verhoogd. (Bij sommige vrouwen blijft de test streep vrij licht van kleur. Heb je een teststreep die niet zo donker is dan de controle streep, dan adviseren wij toch deze als positief te beschouwen. Doe de dag erna nog wel een nieuwe test, dit om te kijken of de streek donkerder is geworden, of geheel is verdwenen. Is hij verdwenen, dan heeft jouw eisprong plaats gevonden. Op de verpakking van de testen zie je een afbeelding van het test resultaat.
     
  16. Faith

    Faith Lid

    1 nov 2005
    80
    0
    0
    Hallo,

    Mijn vriendin was ook bezig met die testjes en dacht laat ik dat ook is proberen heb vandaag dus eerste keer getest en was knal positief het streepje was donkerder dan het test streepje :)
    Maar heb gister geen test gedaan dus weet ook helemaal niet hoeveel dagen je positief test?
    En na de eisprong is dit dan meteen geheel weg ?

    Faith
     

Deel Deze Pagina