Hoe bereken je nu een cyclus LF fase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaTuttebel, 27 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Ik weet nu niet of ik 14 dagen aan moet houden of minder...

Januari:
    10 tm 12 menstruatie gehad
    26ste positieve ovulatietest 27ste is de eerste dag van de luteale fase..
    7 februari menstruatie van nieuwe cyclus dat betekend dus een LF van 12 dagen...
    7 februari nieuwe menstruatie
    25ste positieve ovulatietest 26ste eerste dag van de LF fase , 9 maart nieuwe menstruatie dus weer een LF van 12 dagen...

Zondag een positieve ovulatietest, betekend dan nu weer een LF van 12 dagen? En wanneer zou ik dan op zn vroegst kunnen testen?

2. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Je eisprong kan een dag na de positieve ovulatietest zijn maar ook 2 dagen later. De dag na de eisprong is dpo 1. Dus 25ste positieve ovulatietest is op de 27 te de eisprong en dan is 28 dag 1 van de lf

3. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Trouwens de lengte van de lf maakt niet uit wanneer je test. Veel vrouwen zien op 10 dpo al een wazig streepje. Dus dan maakt het niet uit of jouw lf 10, 12 of 14 is. Op 14 dpo ben je 4 weken zwanger

4. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

De lf is iedere keer nagenoeg gelijk, uitzonderingen daargelaten. Als zondag de positieve test was, is gisteren of vandaag je eisprong. Dus je zit of vandaag of morgen op 1dpo. Vanaf 8 dpo zou je met een hele gevoelige test kunnen testen, maar dat is wel heel vroeg. Hopelijk zo een beetje duidelijk?

5. MamaTuttebel

Snap ik maar heb opgezocht en daar staat dat gewoon 1ste dag na je ovulatietest de eerste dag van je luteale fase is dat is ongeacht of je ovulatie plaatst vind.

6. MamaTuttebel

Dus als je LF 12 is altijd dan ben je niet bijwijze van op dag 12 van je LF 4 weken zwanger.. ah oké!

7. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Dat vind ik heel gek! Maar wie weet zit ik er helemaal naast

8. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet. De telling gaat erg uit van gemiddeld. Dus gemiddeld op cd 14 een eisprong. Dat maakt op cd 28 4 weken zwangerschap. Afhankelijk van de tijd dat de ovulatie heeft plaatsgevonden en de innesteling vind de correctie plaats bij de termijnecho.

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  9. MamaTuttebel

Dot vond ik... en aangezien ik testen gebruikte..

Bijgevoegde bestanden:

10. MamaTuttebel

Ah dankje voor de informatie! :)

Deel Deze Pagina