Hoi meiden. Ik ben kapot!! Vanmiddag is het begonnen met bruin bloedverlies. Nu is het al rood/bruin. Wat moet ik nu? Gaat het nu mis? Ik heb lichte krampen zoals je dat voelt bij ongi.. Als het goed is zit ik vandaag op 4 wk + 3 dgn. Wat moet ik nu doen? Het is zaterdag en ik kan de VK natuurlijk niet bellen. Ik ben stuk! Ik kan maar niet ophouden met huilen... Ik wil ons kindje niet verliezen!!
Tuurlijk kan je de vk wel bellen, voor zoiets kan je altijd bellen, ook 's nachts! Gewoon doen! En verder hoeft 't niks te betekenen hoor, er zijn meer vrouwen die bloedverlies hebben (gehad) en waarbij 't gewoon goed zit. Sterkte!
Tessa, gewoon bellen hoor! Heb ik ook gedaan op zaterdag en zij begrijpen juist heel goed dat je angstig bent! Doen hoor! Ze zeggen ws dat je moet afwachten omdat zij natuurlijk ook niets kunnen doen op dit moment , maar wellicht krijg je ze zover dat ze morgen of maandagochtend een echootje doen bij je...Weet je, als je belt weten ze in elk geval wat er is en je kan zelfs 's nachts bellen hoor! Bij mij had ze net een bevalling en zou later terugbellen en toen ben ik heel eigenwijs gewoon naar de ehbo gereden..daar hielpen ze me heel lief! Heb meteen een echo gehad (ook op zaterdag dus.) Maar is het echt rood en roze erbij of alleen oud bloed zeg maar? x
Ook bellen met 4 wk en 3 dgn? Is dat niet te vroeg om te bellen? Dan doen ze toch helemaal niks? ook maandag niet toch? Bah wat is dit pijnlijk!!! Bedankt dat jullie me helpen trouwens!
Tja, ik was net 5 weken..en heb ook gewoon gebeld en ze vonden dat helemaal niet raar hoor! had ook nog geen intake o.i.d. gehad. Het enige is is dat zij ws. zegt dat het nu even afwachten en daar heb je ook niets aan nu he..bah dit soort dingen gebeuren nou altijd in het weekend..nooit gewoon op maandagochtend als iedereen gewoon makkelijk bereikbaar is! Wat zegt je man/vriend ervan? Wat wil hij nu doen? Je zou iov de verloskundige natuurlijk ook gewoon even naar de dokterspost kunnen bellen en afspreken voor vanavond, misschien voelt dat minder gek voor je? Snap wel wat je bedoelt met de VK bellen asl je zo kort zwanger bent namelijk...Dus bel gewoon de dokterspost en ga even langs straks! Hij kan je misschien geruststellen en wellicht kan hij ook een (inwendige) echo maken...? x
Ik denk dat we proberen te wachten tot maandag.. Het is tenslotte niet echt rood en heb geen echte krampen. Gewoon de krampjes die ik al een paar dagen had.. Dus ik weet niet wat ik ervan moet denken Het kan alle kanten op denk ik.. Denk dat ik gewoon lekker op bed ga liggen en lekker uit ga rusten want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen nu. Voel me ontzettend naar Snap ook niet waarom het nu weekend moet zijn! bah!!
Inderdaad balen he.. Tja het is ook best lastig, want iedereen heeft een ander verhaal.. Ik was zelf best bang voor wat er komen ging maar uiteindelijk is het precies zo als een normale menstruatie bij mij..nergens last van, geen enge dingen verloren en ook niet gevloeid...dus dat was wel fijn ! Geestelijk dus wel rot allemaal, lichamelijk gezien nergens last van gehad. Nou meid, kijk maar wat je doet, je kan altijd nog besluiten om morgen de huisartsenpost te bellen natuurlijk en anders maar maandag even afwachten! Misschien is er wel niets aan de hand he! Die kans is net zo groot, vergeet dat niet!!!! x
Bedankt voor je berichtje! Het bloeden is nu echt erg. Vanmorgen werd ik wakker en voelde dat er al allemala bloed was.. Had gelukkig voor dezekerheid nog een maandverbandje aan. Maar ook die zat helemaal vol (het is nu dus rood) Zelfs de toiletpot had het niet fijn Het is dus echt niet goed We zijn kapot!! Ik denk dat we er morgen aan toe zijn om de VK te bellen, want dat trek ik nu op het moment echt niet!! Eerst proberen om samen met mijn man dit grote verdriet wat proberen te verwerken.. Dit doet zo'n zeer!
Jeetje, hoopte nog dat het bij gisteren zou blijven...tja ik denk inderdaad dat het nu wel mis is..sorry...weet hoe je je voelt van mij is het nu een week geleden... Huil maar lekker hoor....en ik weet niet hoe de band mer je moeder is, maar ik heb veel aan haar gehad.heb haar meteen gebeld.. Nou morgen wel meteen even bellen hoor! Je moet je nm wel even na laten kijken nu...is niet eng verder hoor! Wees maar niet bang. sterkte vandaag meid.. xxx
Dankjewel Anna!! Heel lief van je! Voor jou is het vast ook heel moeilijk geweest. Dit gun je helemaal niemand, deze pijn. Ik denk zelf ook dat het goed mis is nu ik blijf rood bloeden... Heb verder geen krampen hoor ook geen grote stolsels, meer van een paar mm zoals een "gewone" menstruatie... Ik ga morgen meteen bellen naar de VK want als ik nu wil bellen moet ik ze bellen onder de ambulancedienst en ze kunnen nu toch niet zo veel doen... Morgen ochtend ga ik meteen bellen. bedankt voor je steun!
Weet je, ik was heel bang voor wat er komen zou...las verhalen van flinke buikpijn en heeeeeel veel bloedverlies...daar was ik dus best bang voor..Bij mij is het allemaal reuze meegevallen..het is precies zo als bij een normale menstruatie en heb 1 uur flink menstruatiekramp gehad...Verder dus helemaal niets!Het is nu ook al weer voorbij allemaal! Dus, mocht het inderdaad fout zijn bij je, hoop ik van harte dat het bij jou net zo verloopt als bij mij! Omdat het precies zoals elke maand is , voelt het ook minder als een Mk en meer gewoon als een menstruatie en dat scheelt veel... Maar meid, wie weet krijg je morgen een inwendige echo en blijkt dat er gewoon nog een vruchtje zit en dat het goed is en dat het bloeden van een ader komt!Tja, ik probeer toch een beetje positief te blijven hoor.. xxx
Dankjewel. Soms moet je een beetje positief blijven inderdaad... Ookal is dat soms heel moeilijk. Maar omdat ik nog niet echt flinke pijn heb gehad vind ik het vreemd... Had jij ook stolsels? Hoe groot waren die? Gelukkig is het bij jou "meegevallen" qua pijn enzo. Het lijkt nu bij mij ook op een "gewone" menstruatie. En hoe zit dat met je cyclus? Mocht het nu mis zijn, hoe ga je dan tellen? vanaf de dag van de bloeding? Gaan jullie er meteen weer voor?
Ja dat vond ik toen ook vreemd..zat echt te wachten op heftige pijn en hevig vloeien...maar dat is nooit gekomen! Omdat ik ook nog niet zo ver was..5 weken en het vruchtje ws. ook nooit echt is ontwikkeld..is er ook niet veel wat je verliest, snap je? Het kon in mijn geval goed zijn dat 2 dagen na de pos. test het vruchtje al is gestopt met ontwikkelen en ja beetje cru gezegd...dan is er dus ook nog niks!Ik heb een bloedtest gehad en daar kwam uit een waarde van 9...dat betekend dus dat het nooit heeeel hoog geweest kan zijn, zo kwamen ze erachter dat het al vrij snel is misgegaan. Maar bij mij is het dus echt precies een menstruatie...geen pijn verder en ook niet echt stolsels verloren..wel een beetje troep zal ik maar zeggen..en 2x een beetje rood slijm..maar heel minimaal allemaal hoor. Misschien stelt dit je een beetje gerust..dat een MK ook op deze manier kan zijn.... Ik heb begrepen dat je idd moet gaan tellen vanaf de dag dat je bloedt..bij mij was dat dus vorige week zaterdag...tel dus ook maar vanaf die dag...nu hopen dat mn cyclus enigszins normaal verloopt! En ja, wij gaan er meteen weer voor.Overleg gehad met Vk en huisarts...medisch gezien is er geen reden om het niet meteen weer te proberen. Veel meiden moeten het eerst verwerken en willen liever eerst een keertje ongesteld worden..snap ik ook hoor! Maar wij gaan gewoon lekker weer klussen! Door deze ervaring is me nog duidelijker geworden hoe ontzettend graag ik een kindje wil!En elke maand is er weer een... Nou meid, hopen dat alles nog goed zit bij je...en zo niet...ja dat is gewoon afschuwelijk...zeker omdat je al best lang bezig bent.. Maar er komt altijd weer een nieuwe kans en dan gaat het gewoon allemaal super! (moet altijd positief afsluiten..) xxx
zoals het klinkt kan het inderdaad mis zijn. maar ondanks alles wil ik je toch ook even een positief verhaal over bloedverlies vertellen. bij mij begon het bloedverlies met 5 wkn en 3dgn net na de eerste inwendige echo. ik had eerst bruinverlies,lichte krampen en daarna heeel veel rood bloedverlies ook bij mij zat de wc helemaal onder en als ik ging douchen was de vloer rood (sorry voor de details) ik heb ook verschillende stolsel verloren zelfs 1 van 2 cm ofzo denk ik. Bij mij bleek het een stolsel aan de vruchtzak te zijn. toen ik dacht het kindje kwijt te zijn hebben ze weer een echo gemaakt. toen bleek het kindje er nog te zitten en te zijn gegroeid. 5 dagen later weer een echo en toen klopte haar hartje! ik moest wel rustig aan doen en veel liggen. maar mijn kindje is gezond ter wereld gekomen. heb ook flink gehuild en dacht echt dat ik kwijt was. maar op de of andere manier wilde ik niet geloven dat ik niet meer zwanger was.meer dan anderhalve week heb ik zwaar bloedverlies gehad. ik wens je heel veel sterkte en ik hoop voor jou ook op een positieve afloop. maandag gewoon de vk even bellen en misschien willen ze wel even een echo maken.
Jeetje meiden wat een verschillende verhalen! @Anna, Dus bij jou is het rustig verlopen... Zoals het er bij mij ook naar uit ziet.. Ik voel ook niks, geen pijn niks, geen dikke stolsels. Meer van die rare "vlokjes" die donker van kleur zijn van misschien max 2 á 3 mm groot. Maar dat heb ik wel vaker als ik ongi ben. Wij zouden er ook meteen weer voor willen gaan, nooit zal de pijn wegnemen als dit helemaal mis gaat.. We moeten het toch wel verwerken, maar wij denken wel gewoon verder te kunnen gaan nu. We willen het tenslotte zo graag en we zijn ook al een tijd bezig en hebben ook in het ZH gelopen voor onderzoeken. Verder is alles goed en het stelt ons wel gerust dat we in ieder geval wél zwanger kúnnen worden. Nu hopen dat het ooit helemaal goed mag gaan! Zo zie je maar, een zwangerschap is niet zomaar iets. Het is iets bijzonders! Ik wist zeker dat het iets bijzonders was, maar nu zien we meer in dat het niet zo vanzelfsprekend is om zwanger te blijven. @Shenoby, Ow meis toch jij moet ook angsten hebben gehad!! Jeetje dat is ook niet niks zeg. Wat fijn dat alles uiteindelijk goed is gekomen zeg. Ben blij voor jullie dat jullie nu een gezond kindje hebben! Is ook wel weer positief om zoiets te lezen, al denk ik zelf dat het bij ons mis is Het doet zo veel pijn... We gaan zeker morgen de VK bellen, weet niet wat ik moet verwachten.
He wat ontzettend naar. Ik hoop voor je dat het toch nog goed is. OOk hier nog een positief verhaal. Ik begonnen met bloeden vanaf 6 wkn en het was echt behoorlijk veel het heeft tot 12 weken continue aangehouden en daarna tot de 30e week af en toe een keer. Ik hoop echt voor je dat alles toch goed is. Veel sterkte. Hou je ons op de hoogte?
Jeetje!! Pff heavy allemaal zeg.. nou ik hoop dat wij ons kindje mogen houden.. ik heb geen stolsels maar kzie nu wel soort van rode slijm draadjes??? Hellup?? Maar op de een of andere manier wil ik ook niet geloven dat ik mn kindje kwijt ben... hoop dat jij je iets beter voelt xx
@Tessa81, mijn naamgenootje? Fijn om nog een positief verhaal te horen. Het kan dus nog goed zijn, ookal gaan we van het ergste uit @Mamavanersin, Echt heavy dit!! Ik hoop het ook meis dat we ons kindje ook mogen houden. Ik heb ook geen stolsels, ik heb ook hetzelfde als jou rode slijm draden. Vanmorgen toen ik op de wc zat (nadat alles onder zat, mijn benen en de wc) (sorry voor de vieze details) hing er ook een sliert uit, maar ook dit heb ik wel eens tijdens een gewone menstruatie.... Dus ik weet t gewoon niet meer....
hee meis, het klinkt beide een beetje als toen ik mijn miskraam had.. Flinke bloedingen, net iets erger als een normale ongi. Maar verder geen pijn of krampen.. Wel draden, slijm en hele kleine vlokjes.. niet echte stolseltjes, maar een soort van... maar je leeest ook verhalen van meiden waar het toch nog goed zat uiteindelijk.. Ik duim voor jullie!