Zwanger en Autorijden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vallie87, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    Halloooo,
    ik loop nu op het eind... en ik vroeg me af of jullie zelf nog veel autorijden?
    Iedereen vind dat ik niet meer moet rijden! ivm aan het eind lopen... je zou minder oplettend zijn, minder concentratie enz... zelf vind ik dat het nog prima kan eigenlijk maar misschien denk ik er te makkelijk over?

2. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik rij nog gewoon auto.

3. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik rijd net zoveel auto als anders, is geen probleem (vind ik dan ;)).

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ik reed gewoon tot het einde en dat ga ik nu weer doen, zie niet in waarom niet. Dus lekker blijven rijden hoor.

5. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    nou bij onze dochter heb ik gewoon gereden toto ik niet meer kon en nu ga ik dat weer doen alleen is het voor mij dan wat eerder denk ik. ook rijd ik voor mijn werk in de bus dus dat blijf ik ook gewoon doen toto ik niet meer achter het stuur pas of niet meer mag hahah

6. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Haha wat een gekkies. Echt onzin.

7. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Nog 2 dagen en dan ben ik 40 weken zwanger nou ik rijd nog elke dag in de auto ik moet er niet aan denken dan zit je hele dagen thuis Pfff

8. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Als jij je goed voelt zie ik niet in waarom je niet zou rijden!

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Wat ik alleen had was dat ik niet goed achterom kon kijken (dode hoek rechts, achteruitrijden) de draai was lastig, maar dat was rond de 40 weken. Dus toen even een paar weekjes niet meer gereden.
    maar als je daar geen last van hebt en je voelt je nog veilig genoeg, why not?

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik reed bijna niet meer maar dat komt omdat ik het niet prettig vond met de buik in de weg en de baby ingedaald.nu zie ik het wel wanneer ik wel of niet ff ermee stop.

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik rij ook nog auto vandaag ff naar utrecht gereden (30min rijden) en toen weer naar huis. Merk wel dat het allemaal niet zo heel simpel meer gaat maar vooruit thuis zitten gaat het ook niet worden.

12. rums

rums Niet meer actief

Grote onzin. Lekker blijven rijden tot je het zelf niet meer wilt.

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    zolang jij je er nog fijn bij voelt lekker blijven rijden. ik kon me toen ik 30 weken was ongeveer gewoon echt niet meer concentreren en ben toen dus ook gestopt met autorijden, was echt een gevaar op de weg aan het worden. Dus zolang jij nog denkt dat het kan, kan het nog.

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik reed vanaf een week of 37 bijna niet meer. Dit omdat ik niet lekker rechtop zat en de kleine mega druk werd tijdens het autorijden en ik op de meest oncomfortabele plekken handen en voeten had waardoor ik soms scheef achter het stuur moest zitten. Maar had geen last van de concentratie en hoor! Zou lekker blijven rijden als jij je daar lekker bij voelt!

15. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik rij ook geen auto meer omdat het zo ongemakkelijk is vooral bij lange ritten. Ik heb veel last van mijn rug dus autorijden was op een gegeven ogenblik niet lekker meer. Als je het nog wel kan gewoon doen

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik rij ook nog gewoon auto.. Zolang jij je er nog goed bij voelt, waarom niet..?

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik ga donderdag naar mn s-zus (ruim uur rijden). Zou eerst alleen gaan maar nu gaat mn moeder mee. Ik heb dan iig een vangnet als t niet meer gaat en dat is dan enkel ivm mn buik.

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    T is dat m'n auto nu in de garage staat, maar ik rij verder nog gewoon. Maar goed ook. Lange einden lopen lukt niet goed meer, fitsen is ook niet heel comfortabel, dus met de auto kan ik tenminste nog wat (boodschappen e.d.) doen.
    Moet zeggen dat ik met een week of 15 tot 20 in de zwangerschap meer moeite had met autorijden, puur om dat ik constant doodmoe was. Ik ben nu wel wat voorzichtiger geworden.

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik vind idd wel dat je concentratie en reactievermogen achteruit gaat tijdens je zwangerschap, dit compenseer ik door minder hard muziek te zetten (of uit) en niet te lange stukken te rijden.

Ik vind het geen onzin er zijn alleen weinig vrouwen met echte zelfkennis en DENKEN dat ze nog even goed rijden, DAT vind ik gevaarlijker dan iemand die ervan bewust is, daarnaast met een grote buik kan je slechter / langzamer omdraaien e.d.

Ik denk dat het geen kwaad kan om je ervan bewust te zijn en hier op in te spelen door er wat rekening mee te houden, dat betekend niet dat je geen auto meer mag rijden maar wat aangepaster.. en als je vind van jezelf dat je niet meer in staat bent dan stop je ermee...

20. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik rij idd geen hele lange stukken meer! maar hier in de stad moet gewoon kunnen vind ik! ben nog geen gevaar op de weg:p
    En als ik ver weg ga en dr gaat iemand mee dan rijdt diegene gewoon!
    Ben blij dat ik niet de enige ben die dr zo over denkt:D

Deel Deze Pagina