mensen zeggen maar wat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje24, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hebben jullie die ervaring ook, dat mensen maar gewoon wat zeggen? Ik heb de meest uiteenlopende dingen gehoord bijv:

    "wow jij hebt echt al een grote buik voor maar zoveel weken!" en vervolgens een ander die zegt: "je buik is nog helemaal niet zo heel groot he?"

    ben nu 4 kg aangekomen en ik heb mensen horen zeggen dat je er niets van ziet dat ik geen gram aangekomen lijk te zijn tot opmerkingen van: "je ziet het echt in je gezicht"

    zeggen mensen nou maar gewoon wat om iets te zeggen te hebben ofzo? Ik bedoel zoveel tegenstrijdige opmerkingen, ik lach er tegenwoordig maar om.

    wie heeft er ook een leuke om bij de tegenstellingen te voegen?
     
  2. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Hier hetzelfde. Mensen die zeggen; je straalt en anderen die zeggen; je ziet zo dat je het lastig hebt. Wat mij vooral opvalt is dat vooral mensen van wie de zwangerschap al even geleden is, lijken vergeten te zijn wat er allemaal met je gebeurt. Mijn schoonmoeder zegt me dat ik me niet zo 'mag laten gaan'. Terwijl haar ex-man (dus mijn schoonvader, maar ze zijn gescheiden) me nog duidelijk kan vertellen hoe lastig zij het had.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm De Opmerking kregen wij gisteravond tho...

    "ik heb er geen verstand van hoor.. maar zijn jullie ook van die flauwerikken die dan ineens geen kaasjes meer eten?"

    als je dan toch al van jezelf weet dat je er niets van snapt...
    vraag dan gewoon waarom iemand die zwanger si miept over kaasjes op toast!

    ipv bij voorbaat aan te geven dat je het eigenlijk onzin vind
     
  4. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wat een rare opmerking, volgens mij was die persoon niet heel intelligent wel?

    Mijn oma heeft in haar hele leven noooooooooit gewerkt en die kan nu tegen mij zo raar doen. als ik klaag dat ik het heel zwaar vind 4,5 lesgeven en zwanger, dan zegt ze ach dat moet iedereen bla bla bla. met andere woorden stel je niet zo aan. terwijl zij beide zwangerschappen op haar luie kont lag hihi. kan ik me dan zo kwaad om maken. ik lig iedere dag te slapen van 15.00 tot 17.30 en weer om 21.00
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zaterdag vroeg een collega aan mij van goh weet je wel zeker dat het er 1 ja, wou eerst zeggen van nee het zijn er 10 nou goed.
    dat soort opmerkingen vind ik ook maar stom.

    of als je iets oppakt en je moet bukken dat ze gelijk zeggen van dat doe ik wel ff , til je niet te zwaar moet ik ff bukken , ik heb dan van hallo ben niet gehandicapt me handjes werken nog prima.
     
  6. Niet meer actief

    Ik heb nu van 2 mensen gehoord dat mijn buik laag hangt en van 1 persoon dat ie zo hoog zit.

    Van een paar mensen hoor ik dat wij een jongen krijgen omdat ik er nog normaal uitzie? :(

    Ik liep bij de fysio en dat meisje had volgens mij nog nooit een zwangere gezien, toen ik moest liggen zei ze: oh heb je daar speciale broeken voor, voor als je zwanger bent?.......

    :)
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe of degene intelligent was weet ik niet..
    het is een vriendin van mijn man en normaal gesproken kan hij niet zo goed tegen domme mensen
    deze opmerking schoot dus ook volledig verkeerd gisteravond.

    @indy: speciale broeken? passen jouw gewone broeken dan niet meer met die dikke buik?
    vind ik ook een rare opmerking hoor... lijkt me logisch dat een normale broek niet meer past als je zwanger bent
    is het niet om je buik.. dan is het wel omdat je volledig "uit het normale model" bent
     
  8. Ik krijg er soms ook wat van hoor (zullen de hormonen wel zijn) Zo loop ik over een braderie en vraagt een vrouw ooh ben je al zo ver ? Je hebt wel een klein buikje 5 minuten later in een winkel krijg ik te horen dat ik wel een erg grote buik heb. En dat komt zo vaak voor . En iedereen weet altijd alles beter dat vind ik nog het ergste van alles......

    Hormoontjes hormoontjes
     
  9. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    haha jaaa erg is dat he!

    Ik heb een normale buik voor mijn duur, niet te groot en niet te klein, precies goed!
    Volgens de Verloskundige heb ik een prachtbuik!

    De een zegt.. sjeee heb je er geen 2 in wat een buik heb je zeg!

    Waarop een ander zegt als ik vertel hoelang ik zwanger ben... gohhh ik dacht dat je korter was wat een bescheiden buikje zeg!
     
  10. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ja mensen zeggen echt maar wat.....

    In mijn omgeving zeggen mensen de ene week dat ik een bescheiden buik heb en de andere week dat mijn buik echt groot is..... Nou zo hard groeit hij niet in een week.

    En ik krijg ook van sommige te horen dat ze niet kunnen zien dat ik veel aangekomen ben terwijl andere mensen juist zeggen van wel....
     
  11. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Heel erg herkenbaar en iritant!

    Goh weet je zeker dat het er geen twee zijn?
    - Ja heeeel zeker heb al 4 echo's gehad!
    Ja maaaaaaaaaaar.....
    - GRRRRRRRRR!

    Goh je bent wel gegroeit he? Mensen die me 6 weken niet hebben gezien :confused: Ja de baby moet wel ergens zitten he?

    Al met al 1,5 kg gegroeid, erg trots op en dan die opmerkingen over dat je dik bent geworden i.p.v een buik hebt gekregen. Moeilijk moeilijk..
     
  12. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ik ben nu 13 weken zwanger en ik werk in een kledingzaak en wel 5x per dag kmt de vraag voorbij: weet je wel cker dat er gin 2 in zitten... ZOOO IRRITANT!
     
  13. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De gemeende opmerkingen vind ik niet zo storend, ik heb echt een mega buik en zelfs compleet onbekenden leven mee..

    Tuurlijk ook standaard de vraag of het er geen 2 zijn, meest domme opmerking was bij de kassa van een supermarkt. Man achter me dacht grappig te zijn en zei: "joh, teveel bier gedronken?". ](*,)
     
  14. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Toen ik nog 8 weken te gaan had zei een vrouw van de Prenatal: goh, bent u al uitgerekend? Waarop ik zei: "nee hoor, nog zeker 8 weken", waarop ze het niet kon laten om te zeggen (met een hele verbaasde blik): ' oh, en is het er 1?". Ik kon haar wel op haar neus stompen, ik vond het ZO lomp! (heb me er erg druk om gemaakt terwijl dat nergens op sloeg. Ik ben nu, met 38 weken, 12 a 13 kilo aangekomen en mag heel tevreden zijn, dus ik luister nooooit meer naar domme, sociaal onhandige mensen!)

    Amber
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja het is ook wel leuk aan de ene kant

    maar soms is het gewoon wat storend :)

    ben ook tijdens de danceparade aangesproken door zo'n stndaard type "brede neger"
    zegmaar met veel blingbling enzo
    maar die deed wel helemaal de moeite om een sprintje te trekken van een meter of 20 om me in te halen
    te vragen heo het met me gingg.. en vervolgens me veel succes EN heel veel plezier te wensen
    tja dan kijk ik toch echt wel weer heel vrolijk hoor :)

    en laatst in het zwembad was mijn dikke buik kennelijk aanleiding voor een heel verhaal over iemands (gelukkig genezen) darmkanker plus bijbehorende operatie

    en tja.. afgezien vand at ik de connectie niet helemaal zag.. vind ik dat echt niet zo heel erg :)

    maar zoals die opmerking dat je meteen maar flauw bent als je iets niet neemt terwijl diegene zelf vantevoren al zegt dat ze er niets van snapt.. tja dat vind ik dan wel weer raar toch.
     
  16. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ooh mijn god, wat een waardeloze grap. jij uit beleefdheid toch maar gelachen neem ik aan?

    ik heb vaak zoiets van zeg dan gewoon niks. als je niks zinnigs weet vrag dan gewoon hoe het met me gaat. je krijgt altijd de standaard opmerkingen toegeworpen. of ze gaan ongevraagd aan je buik zitten, in zo'n geval kies ik nog liever de cliché opmerking
     
  17. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb een collega waar ik me kapot aan irriteer.... :x
    Zij wil nog absoluut geen oma worden

    Zij: "ja dan moet ik toch alleen maar oppassen en daar heb ik nu nog geen tijd voor!"
    Ik: "dat heb je toch zelf in de hand, ik bedoel dan geef je toch aan dat je dat niet wilt?"
    Zij:"Nee zo werkt dat niet hoor, let maar op!"

    Alsof zij even bepaald wanneer haar dochter (25/26 jaar) een baby mag krijgen.... :confused:

    Verder zei ze tegen iemand, waar ik dus vlakbij stond: Nee ik vind voor in de 20 nog echt te jong om kinderen te krijgen!
    HALLO! IK STA ACHTER JE EN HOOR JE WEL HOOR! :x

    Ook zei ze de eerste weken tegen mij: Je krijgt zeker weten een meisje.
    Toen heeft ze de echo gezien (gewoon 2D, van 13 weekjes) en daarna zei ze ineens:
    Ik kan van die echo zien dat je een jongetje krijgt, ik weet hoe ik moet kijken naar zo'n echo om het geslacht te zien! :rolleyes:
    Ja vast, mijn VK weet het niet eens, doos!

    Als laatst zei ze nog tegen mij, nadat ik op school met kinderen ochtendgymnastiek had gedaan op muziek.
    "Je kindje gaat dan wel heel erg heen en weer he, in je buik."
    (ik was toen iets van 18-20 weekjes zwanger).
    "Dat je dat wel even weet!"

    Ik had echt zoiets van, jeetje een baby stuiterd er echt niet zo ineens uit hoor!
    Ik bedoel, ik was niet aan het hardlopen of zo!
    Wat een bemoeial.
    Bah, daar kan ik me dood aan ergeren.
    Heb nu gelukkig verlof, want als ik haar weer zag, wachtte ik gewoon op een volgende opmerking van haar!
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehehehe het is maar goed dat je kindje beweegt als jij beweegt :)

    anders was een zwangerschap volgens mij nog veel zwaarder :)
     
  19. girly

    girly Actief lid

    14 feb 2007
    489
    0
    0
    hahaha zo grappig en herkenbaar om dit allemaal te lezen!
    inderdaad de 1 zegt dat je een grote buik hebt en de ander zegt dat het juist een kleintje is.
    heb ook gehad dat de een zegt je draagt het naar voren dus dat word het ZEKER WETEN een jongen en een ander zegt nou dat wordt ZEKER een meisje! en iemand zei een ker tegen mij, goh ben je zwanger? je bent toch nog heel jong! (kende de persoon niet eens) :evil: (ben trouwens bijna 28!, was zo boos daarna)
     
  20. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    @indy: speciale broeken? passen jouw gewone broeken dan niet meer met die dikke buik?
    [/quote]

    Ik heb hier toch echt heel hard om moeten lachen, geweldig.

    Ik ben in de eerste weken heel misselijk geweest met overgeven en nog steeds niks aangekomen. Dus ik heb al een paar keer te horen gekregen: weet je wel zeker dat je al zover bent? je zou het nu toch echt wel moeten zien.

    hmm, ik maak er maar april van ipv feb, komt ie gewoon te vroeg
     

Deel Deze Pagina