Hallo damens, Mijn cyclus is gestart op 1/11/2013. Op 25/11/2013 had ik een dikke streep op mijn ovulatietest. Afgelopen zaterdag heb ik een CB zwangerschapstest gedaan die positief aangaf met 1-2 weken. Ik ben zo in de wolken. Tel ik nu vanaf 1/11 of 25/11 dat ik zwanger ben? Graag jullie reacties.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat je goed zit qua berekening, zoals je banner nu aangeeft. Dit zal misschien een dag meer of minder kunnen zijn, maar het lijkt mij realistischer om dit aan te houden, dan jezelf 'rijk' te rekenen vanaf 1 november. De termijn kan tijdens de echo beter meevallen, dan tegenvallen
Je telt je zwangerschap altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus 1/11 Je bent officieel dus 2 weken niet zwanger, die krijg je er gratis bij. Je bent dus eigenlijk. 38+2 weken = 40 weken zwanger.
Als je je eisprong weet, dan tel je met die datum. Dat is preciezer dan met de eerste dag van je cyclus, aangezien niet bij iedereen de eisprong standaard op dag 14 valt. Voor de zwangerschapsduur tel je terug naar de dag van je eisprong + twee weken. De uitgerekende datum is de dag van de eisprong + 38 weken. Gefeliciteerd!
Allereerst van harte!! Je krijgt twee weken cadeau uitgaande vanje eisprong Als je 25-11 een positieve ovulatietest had is de kans groot dat je eisprong op 26-11 was. Dan reken je dus vanaf die datum + 2 weken ofwel vanaf 14-11 = nu 4 weken Uiteindelijk zal je middels een termijn echo natuurlijk pas een definitieve datum krijgen Geniet van je zwangerschap!
Hoi meiden, Dank je voor de reacties! Ik ben zelf ook gestart met tellen op 25/11. Dit leek me ook correcter. Nu afwachten op de eerste echo. Liefs,