Hoi allemaal! ik ben Lisanne, 29 en nu ruim 8 jaar samen met mijn vriend Martin. in de familie van mijn vriend zit een nare hersenaandoening, als we kinderen willen hebben deze op natuurlijke wijze 50 procent kans om dit ook te krijgen. Veelste veel vinden wij, hier willen we het niet op gokken. meen aantal jaren geleden werden we doorgestuurd naar een genetica, in het amc. Hier werden de opties besproken die we hebben. In de auto op de terugweg waren we er eigenlijk al uit. Het zou Pgd worden. Een icsi behandeling met embryo selectie. Het nadeel was dat de wachtlijsten hier erg lang voor waren. Ze zeiden 6-9 maanden Om te kijken Of de rest geschikt was voor Ons, hierna zouden we op de wachtlijst komen voor de icsi behandelingen, die ook op dat moment tussen de 6-9 maanden was. in augustus vorig jaar mocht ik beginnen met hormonen prikken voor poging 1. Spannend vond ik het wel, vooral na een aantal horror verhalen die je hoort. Gelukkig had ik er weinig last van, ik moest geen zielige films kijken maar verder ging het me redelijk goed af. Bij de eerste echo in het ziekenhuis waren mijn eitjes al aardig gegroeid en werd meteen de datum voor de Punctie gepland. op die maandag moest ik nuchter naar het ziekenhuis. Mijn vriend moest eerst een potje vullen, en ik werd meegenomen naar achteren, in een bedje gelegd met een infuus. Alle spanningen Kwamen er toen uit, dat was het moment dat ik besefte dat het best heftig was waar we mee bezig met waren. De punctie ging goed en ik ze hadden 8 eicellen gevonden. Dat leek me best een mooi aantal! Op dag 4 na de punctie werd ik sochtend gebeld dat we mochten komen voor een terugplaatsing! Wat een opluchting. We hadden een goede embryo☺️. In het ziekenhuis hoorde we wel dat dit de enigste was, dat was even Jammer, maarja. Er hoeft er maar eentje goed te zijn. daarna de 2 wachtweken, wat een nare tijd. Elke keer denk je dat je wat voelt. Helaas kreeg ik ook al bloedverlies in de 2e week, dus ik dacht toen al dat het was mislukt, heel stiekem hoopte ik op een innestelingsbloeding maar ging ervan uit dat het negatief was, helaas had mijn gevoel gelijk. Omdat we maar 1 embryo hadden moesten we weer van voren beginnen, met het hormonen prikken en eerst opnieuw op de wachtlijst. Nu zijn we begonnen met poging 2. Afgelopen dinsdag hebben we een punctie gehad en maar liefst 19 eicellen! Dit Vond ik ontzettend goed nieuws. Helaas heb ik na de punctie wel een stuk meer last van m’n buik en alles, maar dat komt omdat t zo’n heftige punctie was. Nu wachten we op zaterdag, dan horen we of er een goede embryo is, en hoeveel. Ook word er dan als we er eentje hebben diezelfde dag ook al eentje geplaatst! Dat word duimen.. maar met 19 eicellen ben ik positief.
https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/pgd-en-ivf-icsi-deel-2.677205/page-102#post-23684642 hier als je wilt!