Zijn er hier misschien meer meiden die een wat langere cyclus hebben? Ik heb een cyclus van gemiddeld 34/35 dagen. Ik heb in eind mei een miskraam gehad, en ik heb het gemiddelde genomen vanaf toen. Ik weet dat ik ovulatietesten kan doen om te weten wanneer ik ovuleer, maar ik vroeg me af of hier misschien andere vrouwen waren die ook een langere cyclus hebben dan gemiddeld. Ik merk niet aan mijn lichaam dat ik ovuleer, en kan dus zonder een ovulatietest ook niet weten of ik die maand überhaupt geovuleerd heb.. Ik heb namelijk het idee dat ik niet altijd ovuleer.. Ik wil liever geen ovulatietest doen, omdat ik er dan weer de hele dag mee bezig ben, en ik mezelf dan weer helemaal gek maak met allerlei schijn-symptomen. Iemand ervaringen?
Qua ovuleren weet ik niet, want weet ook niet zeker of ik een (goede) eisprong heb. Maar dit heeft niets met de lengte van de cyclus te maken volgens mij. Ik heb ook een cyclus van 34 dagen en dit is redelijk netjes, helemaal vergeleken met sommige andere meiden hier op het forum Misschien toch eens ovulatietesten gaan gebruiken
Oké, ik dacht dat ik ergens gehoord had dat een langere cyclus ook invloed had op je eisprong. Maar dan zit ik alsnog met het probleem dat ik niet weet wanneer ik ovuleer. Ik ga toch maar aan de ovulatietesten denk ik. Bedankt voor reactie!
Als je een langere cyclus hebt, komt je eisprong over het algemeen later. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Succes!
Ik zou ook beginnen met ovulatiestesten, dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid over het verloop van je cyclus. Je kan ook gaan temperaturen, maar dan ben je helemaal dagelijks met zwanger worden bezig, meteen vanaf het moment dat je wakker wordt (mijn ervaring). Succes...
Ik ben een keer zwanger geworden in een cylcus van 38 dagen en de keer ervoor in een cyclus die volgens mij nog langer was (ik geloof 45 dagen). Dus het kan wel.
Kan je het ook niet merken aan je slijm zeg maar? Ik had toen ik zwanger raakte van mn dochter een cyclus van ongeveer 37 dagen en ik kon altijd aan het slijmverlies en gevoelige tepels merken wanneer ik mn eisprong had. Was trouwens in ronde 2 zwanger dus het zegt volgens mij allemaal niet zo veel.