zwanger?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door verooo, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verooo

verooo Nieuw lid

22 mei 2008
    4
    0
    0
    hallo ik ben vero en ik ben 16 jaar.. 2 en halve week gelede hb ik onveilige seks gehad met mijn vriend.. dat was op 3 april.. ik moest ongesteld worden op 5 april en ben uiteindelijk ongesteld geworden op 6 april.. toen ben ik begonnen met de pil en dacht ik niet meer dat ik zwanger zou zijn omdat ik ongesteld was geworden.. maar hb ik gelezen dat je wel zwanger kunt zijn en gewoon ongesteld kunt zijn! in het begin was ik heel misselijk en ik ben 11 dagen lichtelijk ongesteld geweest waaronder 4 wat erger.. maar nu 2 en halve week later heb ik toch een test gedaan die was negatief, want ik werd steeds erger moe en moest veel naar de wc, ook heb ik last van een stekende pijn in mijn onderbuik.. maar heb ik deze test te vroeg gedaan? En kan ik alsnog zwanger zijn? ik weet echt niet wat ik moet doen.. mijn eerste strip loop deze maandag af moet ik afwachten of ik ongesteld word en dan nog een test doen? deze week heb ik ik ook examens.. maar ik weet nie of deze symptonen bij stress horen..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je test negatief was ben je niet zwanger. Ik bergrijp alleen niet helemaal je data, je zegt 2,5 week gelden onveilige seks en je noemt 3 april.
    wanneer was nou precies dat je onveilig hebt gevreeen en wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest? Was je daarvoor ook aan de pil? Ben je nu op 6 april begonnen met de pil of op 6 mei?
    Door stress kun je symptomen hebben die lijken op zwangerschap, kan ook van de pil komen.
    Succes trouwens met je examens!
    Als je nog even de precieze data doorgeeft dan kijk ik nog eens naar je vraag.

Mirjam

3. verooo

verooo Nieuw lid

22 mei 2008
    4
    0
    0
    Hoi,

De data kloppen inderdaad niet helemaal, ik heb op 3 mei onveilig gevreeen en op 6 mei ben ik ongesteld geworden.. ik ben toen op 6 mei begonnen met de pil, daarvoor slikte ik hem nog niet. Ik ben wel minder ongesteld geworden dan normaal en ik heb nog ongeveer 11 dagen last gehad van bloedspottingen.. op 20 mei heb ik een test gedaan en die was negatief, ik denk dat ik hem alleen wel wat te vroeg heb gedaan.. Ik moet nog steeds veel plassen en het is ook een beetje troebel, af en toe zitten er witte vlokjes in.. ik heb denk ik geen blaasontsteking want het doet voor de rest geen pijn.. wel heb ik al een paar dagen last van ongi pijn.. ik wil volgende week weer een test doen voor de zekerheid.. mijn laatste pil is deze maandag, zou ik dan dinsdag of woendsdag een nieuwe test kunnen doen? Alvast bedankt!

Vero

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de kans dat je zwanger bent is heel klein omdat je vlak na het vrijen ongesteld bent geworden. Ik zou inderdaad nu afwachten tot je strip op is, als je dan na 3-4 dagen niet ongesteld bent, dna nog eens testen. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina