Vorige week hebben we een zwangerschapstest gedaan. Die was zeer postitief en we waren erg blij dat ons 3e kindje op komst bleek te zijn. Ik denk ongeveer 6 weken te zijn. Gisterochtend kwam ik uit bed en had wat roze afscheiding. Tijdens het ontbijt kreeg ik krampen en verloor ik helderrood bloed. De hoeveelheid was minder als een normale menstruatie. De krampen gingen in de loop van de ochtend over en mijn onderbuik was gewoon een beetje gevoelig (net of ik ongesteld moest worden). Ik heb direct de huisartsenpost gebeld en de dokter dacht aan een miskraam. Het bloedverlies is echter gisteren aan het eind van de ochtend totaal gestopt en heb weinig tot geen buikpijn meer. Ook heb ik geen noemenswaardige stolsels verloren. Mijn borsten zijn nog net zo gevoelig als voorheen. Volgens de weekendarts moet ik maandag maar even contacten met mijn eigen huisarts en eventueel woensdag of donderdag nog een zwangerschapstest doen. Ik heb wat gesurfd op het net, en ben erg aan het twijfelen geslagen of ik nu wel of geen miskraam heb gehad. Ik er iemand die mij wat meer kan vertellen? groeten, Anja Vink mama van Coen (3 1/2) en Thijs (2)
Hoi Anja! Het kan nog 2 kanten op, de goede en de slechte kant. Als ik jou was zou ik maandag even de verloskundige of de huisarts bellen, en zeggen dat je heeeeeeeeeeel graag een echo wil, omdat je je vreselijke zorgen maakt. Op de echo kunnen ze meestal wel zien hoe de stand van zaken is. Verder durf ik niet te zeggen of het nu wel of niet goed is, ik ben natuurlijk geen dokter. Wat ik wel kan zeggen is dat ik in mijn zwangerschap in het begin een aantal keren bruinverlies heb gehad, en een keer zelfs 4 druppels rood bloed, echt dikke druppels. En het gaat tot nu toe nog steeds prima met de kleine! Ik zou zeggen, bel je huisarts of VK, die kunnen je verder helpen, want onzekerheid is niet fijn! Ik wens je heel veel succes en sterkte toe! Liefs xxx Debby
Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest. Ze heeft me inwendig onderzocht en mijn baarmoedermond zit helemaal dicht. Dat kan dus betekenen dat alles nog goed zit, maar is geen garantie dat het geen miskraam is geweest. De kans is 50-50. Ik mag a.s. donderdagmiddag om 15.30 uur naar het ziekenhuis voor een echo. Ht blijft dus nog even spannend. Mijn borsten zijn gelukkig nog even pijnlijk als voorheen. Van misselijkheid heb ik bij mijn vorige zwangerschappen ook geen last gehad, dus dat ik dat ook nu niet heb is voor mij niet raar. Ik zal tot donderdag nog even geduld moeten hebben. groeten van een zeer gespannen Anja
Heel veel sterkte anja! Ik duim voor je dat alles toch goed is! Wel vervelend dat je niet meteen terecht kan. Vreselijk nog een halve week in spanning te moeten zitten.
Hey. Uiteraard hoop ik voor iedereen dat ze ondanks bloedverlies een mooie zwangerschap zullen uitdragen. Maar ik heb doorgelopen tot 12 weken met een vruchtje van 6,5 week. en tot de laatste dag deden mijn borsten zeer. Dat van doe nog eens een test over 3 dagen slaat werkelijk nergens op , zelfs na de curretage heb je vaak nog een positieve test, dit zegt niks over of een zwangerschaps nog in stand is. Dat je niet gewoon ff langs mag komen voor een echo.pppff al die onzekerheid.... en geloof me ik weet (helaas) heel goed hoe het voelt. Sterkte meiden liefs sancho
Hallo meiden, Bedankt voor jullie berichtjes. Ik moet zeggen dat het hier gelukkig goed gaat. Tot op dit moment heb ik geen bloedverlies meer gehad, nog wel wat bruine afscheiding. De huisarts had al gezegd dat dit er nog aan kwam. Verder voel ik me vreselijk moe en zie als een berg tegen allerlei dingen op. De was, de strijk en eigenlijk alles.... Toch moet ik wel door, de 2 kids verwachten tenslotte ook niet anders. Coen (de oudste, wordt in februari 4) had goed in de gaten dat er een baby zou komen. Hij was er voor die tijd al heel erg mee bezig. Te pas en te onpas had hij het er over. Gelukkig meestal thuis, maar vorige week ook bij onze thuiskapster. En dat terwijl we nog niets wilden zeggen. Maar leg nu maar eens aan zo'n kind uit dat de baby er misschien niet komt. Toen ik vertelde dat er misschien geen baby meer in mama's buik zat vroeg hij (om zich heen kijkend) 'Waar is ie dan?' Probeer het dan maar uit te leggen. #-o Ik moet nog maar even afwachten tot donderdag, gelukkig heeft Fred (mijn man) een uurtje eerder vrij gekregen dus kan hij mee. Ondanks alles heb ik toch wel goede hoop, maar in mijn achterhoofd houd ik er rekening mee dat het fout gegaan is. [-o< Soms wordt de spanning me ook echt wel even teveel, maar na wat traantjes kan ik het wel weer even aan. ](*,) groeten, Anja
hallo afgelopen weekend is het bij mij ook met bruine afscheiding begonnen en met licht bloedverlies, na in het ziekenhuis geweest te zijn zondags konden ze mij alleen vertellen dat het nog 2 kanten op kon gaan. Thuis gekomen begon het steeds erger te bloeden ook met veel stolsels en het hield niet meer op, ik wist bij mezelf dat het een miskraam was en vandaag is dat helaas bevestigd door de arts. de zwangerschapsverschijnselen gingen gelijk bij mij weg me borsten en mijn moeheid en ik voelde het gewoon zelf. Hopen dat jij donderdag goed nieuws te horen krijg. Iedereen ervaart het wsl anders maar ik merkte het echt zelf dat het mis was gegaan. sterkte en succes en hopen dat het allemaal goed is.
Hi Anja, Ik kan me voorstellen dat de spanning je soms te veel wordt. Meer dan logisch, toch? Gelukkig kun je morgen terecht. Laat je even weten hoe het is gegaan? Wel lief van je zoontje dat hij zo met de baby bezig is, ook al moet dat soms wel moeilijk voor je zijn.
Hallo Cindys en Marle, Cindys, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van je miskraam. Sommige mensen doen er heel gemakkelijk over (als het zelf niet hebben meegemaakt) maar het is gewoon een soort rouwproces. Ik had het al eerder meegemaakt, in dec. 2001 had ik een missed abortion. Ben toen gecuretterd in het ziekenhuis. Bovendien was ik gelijktijdig uitgerekend met een nichtje van ons. Bij haar ging het allemaal goed en toen zij in juni bevallen was en ik op kraamvisite ging, vond ik het nog wel een beetje moeilijk. Zij vond het moedig dat ik kwam, maar ik kon haar toen vertellen dat ik net 5 weken zwanger was. Zij was dan ook de eerste die het wist. Ik vind persoonlijk een miskraam die gepaard gaat met een bloeding veel heftiger dan een missed abortion. Het is nog veel confronterender. Nogmaals veel sterkte en als je je ei kwijt wilt, vertel het ons dan maar. Marle, Ik zal proberen om morgenavond even te laten weten hoe het is. Vandaag totaal geen last gehad en voel me nog steeds zwanger. Ik zie er ook wel een beetje tegenop, morgen, omdat je niet weet wat er uit gaat komen. Ik merk dat ik er sterk naar neig om maar te geloven dat het nog goed zit en vaag nog iets te hebben van: misschien is het wel mis. Ik hoop dat het allemaal meevalt. groeten, Anja gr
Hallo Cindys en Marle, Cindys, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van je miskraam. Sommige mensen doen er heel gemakkelijk over (als het zelf niet hebben meegemaakt) maar het is gewoon een soort rouwproces. Ik had het al eerder meegemaakt, in dec. 2001 had ik een missed abortion. Ben toen gecuretterd in het ziekenhuis. Bovendien was ik gelijktijdig uitgerekend met een nichtje van ons. Bij haar ging het allemaal goed en toen zij in juni bevallen was en ik op kraamvisite ging, vond ik het nog wel een beetje moeilijk. Zij vond het moedig dat ik kwam, maar ik kon haar toen vertellen dat ik net 5 weken zwanger was. Zij was dan ook de eerste die het wist. Ik vind persoonlijk een miskraam die gepaard gaat met een bloeding veel heftiger dan een missed abortion. Het is nog veel confronterender. Nogmaals veel sterkte en als je je ei kwijt wilt, vertel het ons dan maar. Marle, Ik zal proberen om morgenavond even te laten weten hoe het is. Vandaag totaal geen last gehad en voel me nog steeds zwanger. Ik zie er ook wel een beetje tegenop, morgen, omdat je niet weet wat er uit gaat komen. Ik merk dat ik er sterk naar neig om maar te geloven dat het nog goed zit en vaag nog iets te hebben van: misschien is het wel mis. Ik hoop dat het allemaal meevalt. groeten, Anja gr
Anja, sterkte vandaag als je dit nog leest! Vind het onwijs spannend en wacht in spanning af op je antwoord. Ik duim voor heel goed nieuws! Laat je het ons snel weten?! Liefs xxx Debby
Hallo iedereen, We zijn weer thuis met positief nieuws. Er zit een vruchtje en ik ben dus nog steeds zwanger! Hoe groot het is, was niet te meten. Waarschijnlijk ben ik nog maar 5 weken en 5 dagen en het is normaal dat het niet te meten is. Over 2 weken wel, maar ik heb voor over 3 weken al een afspraak staan bij de gynaecoloog. Die laat ik dus maar staan, dan is er des te meer te zien. Ik ben erg blij en wens dat jullie zeer binnenkort hetzelfde mogen ervaren! Heel erg bedankt voor jullie meeleven! groeten, Anja