Na 1e miskraam zo onzeker bij 2e positieve test.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Abigail, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mijn eerst zwangerschap kreeg ik bij de echo (10) weken te horen dat het mis was. Hartje was gestopt bij 9 weken. Embryo zag er overigens op de echo verder goed ontwikkeld uit. Ik heb het toen met een curretage weg laten halen. Veel verdriet van gehad maar inmiddels redelijk verwerkt. 1x ongesteld geworden keurig op tijd. HCG was uit het lichaam volgens timing geklust en nu................nu geeft de test aan dat ik zwanger ben! Whoehwaaaaa zou je zeggen dat is een geluk de eerste keer raak, daar zou je blij mee moeten zijn. Not! Tuurlijk vind ik het leuk maar ben lang niet meer zo enthousiast als de eerst keer. Ik heb 29 november weer de eerste echo (weer bij de 10e week) en zie er ontzettend tegenop. Afgesproken was eigenlijk met de verloskundige dat ik hem dit keer eerder zou krijgen maar het zit zo vol dat het toch 10 weken is geworden. Aan de andere kant denk ik ok........want als het bij 7 weken goed blijkt te zijn is het nog geen garantie dat het bij 10 ook zo is heb ik begrepen. Dus dan maar gelijk bij 10. Maar ooooooooooooooooh meiden wat zie ik er tegenop op weer straks die kamer in te gaan Wat krijgen we dit keer te horen. :rolleyes: Je wilt van het positieve uitgaan maar merkt dan toch dat zo'n eerste miskraam er behoorlijk inhakt. Ik weet wel jullie kunnen niets met dit verhaal, maar voor mij lucht het al een ietisiepietsie op om het neer te zetten. Thnx W

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Abigail,

allereerst wil ik je toch (voorzichtig?) feliciteren met je zwangerschap!

Verder heb ik eerder al ergens geschreven dat je na een miskraam je onbevangenheid verliest. Althans, dat geldt voor mij, maar zo te lezen op het forum voor veel meer andere vrouwen. Ik vind het een hele gepaste reactie van jou, dat je nu 'wel link uitkijkt' om er al helemaal in te geloven. Wat de omgeving ook roept, natuurlijk ben je angstig!
    Misschien herken je ook wel dat je erg gespitst bent op verhalen van vrouwen die zeggen dat ze na hun eerste miskraam een gezonde baby hebben mogen krijgen. Ik hou me ook vast aan dat soort verhalen, alsof ik me voortdurend wil laten geruststellen dat het mogelijk is: na zo'n eerste shock is het dus toch mogelijk om wel een gezonde zwangerschap door te maken.

Wees maar niet te streng voor jezelf, natuurlijk ben je bang... Toch hoop ik dat je er ook van kunt genieten en kunt blijven bedenken dat een eerste miskraam geen 'slechte voorbode' voor de toekomst hoeft te zijn.

Ik wens je alle goeds!
    Amber

3. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    ook ik heb afgelopen maand miskraam gehad 24 september en gelijk weer zwanger geraakt...maakt mij ook wel s erg onzeker zal het wel goed gaan..ben ook erg blij dat ik maandag al naar vk kan hoop het voor jou ook goed mag gaan liefs aukje

4. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je Amber. Ik weet het het kan alle kanten op gaan en hopelijk inderdaad een goede. Daar probeer ik ook we van uit te gaan maar ja. In ieder geval thnx voor je bemoedigende woorden.

@babymissy23 babymissie ook jou wens ik heel veel sterkte natuurlijk laten we afspreken dat we er gewoon voor gaan ok?!

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Abigail,

ik weet wat je bedoeld ik kreeg met 9 weken een echo.
    meid wat was ik zenuwachtig die weken ervoor.
    gelukkig was bij mij alles goed deze keer.
    dan kan je pas gaan genieten.
    sterkte en hoop dat bij jou ook alles goed is.
    liefs chantal.

6. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    we gaan er zeker voor..er maar proberen vanuit te gaan het gewoon goed gaat

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hi Abigail, ook ik heb net een MK gehad, en stel me ook al vragen, hoe zal het zijn als ik opnieuw zwanger ben, hoe zal ik reageren, hoe zal ik denken? Ik zal proberen er positief vanuit te gaan, maar dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd. De angst voor een nieuw MK zal er zowiezo zijn, maar ook de hoop op een goede zwangerschap!

succes meid!
    flyke

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hier een successtory, (daar was ik ook aldoor naar op zoek) februari dit jaar een mk gehad bij 12 weken. (vruchtje was 7 wkn)
    Je angst is erg herkenbaar!
    Maar er is geen reden waarom het weer fout zou gaan.

9. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    heel herkenbaar!

juli bij 7 weken mK en nu vind ik het heel moeilijk om positief te blijven en te denken dat het nu wel goed is.

Bij elk steekje, krampje etc denk je zie je wel nu gaat het mis.
    Je durft niet te genieten en je verstand zegt dat je dat wel moet doen maar je gevoel ggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

sterkte

10. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja en wat duren die dagen tot die eerste echo dan lang he..........en dan nog een keer tot de 12 weken voorbij zijn. Dan hoop ik dat ik toch wat onbezorgder kan worden hoor. Nou ja nogmaals meiden let's go for it. Hopelijk zien wel elkaar straks op het andere forum. :eek: Maar wel fijn om te weten dat je hier niet de enige in bent en dat je t ff kan delen. Thnx

Deel Deze Pagina