Volgende week ga ik beginnen met utrogestan, 3x daags twee bolletjes en dat twee weken. Nu lees ik van alles over bijwerkingen, werd ik in de apotheek al gewaarschuwd voor vermoeidheid en 'dan absoluut niet autorijden hoor.' Gelukkig ga ik met de trein naar het werk . Wat zijn jullie ervaringen met utrogestan en de bijwerkingen?
hier tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen steeds utrogestan genomen; werd er idd erg moe van, maar nu niet zo erg dat ik nt meer kon autorijden verder zorgt het vaak voor opgeblazen gevoel, lucht i de darmen, beetje gespannen borsten misschien. Tenslotte is het een hormoon dat je inneemt. maar is bij iedereen anders dus mss merk je er niets van
Hahaha, niet autorijden is echt zwaar overdreven, dan zouden zwangere vrouwen überhaupt geen auto mogen rijden, want die hebben nog veel meer progesteron in hun lijf. Ja, je kunt er moe van worden, maar dat hebben vrouwen die uit zichzelf in de tweede helft van de maand of tijdens de zwangerschap veel progesteron aanmaken ook en die krijgen ook geen bijsluiter met wel wel en niet mag . Utrogestan is niets anders dan progesteron voor vrouwen die wel wat meer kunnen gebruiken. Geen zorgen maken om bijwerkingen. Gewoon standaard hormoonklachten (moe, volle boobies, constipatie) niks bijzonders. Veel succes!
Niet autorijden?! Nog nooit van gehoord, terwijl ik het heel wat keren gebruikt heb. Staat volgens mij ook niet in de bijsluiter. Succes!
Hallo allemaal, Ik gebruik nu al 16 dagen progesteron en moet nu nog 2 dagen. Rij gewoon elke dag auto hoor en ik rij nog steeds (even afkloppen) goed. Bijwerkingen..... ja misselijk en ontzettend last van mijn darmen. Met daarbij dat ik zit (zit in een rolstoel), waardoor mijn darmen nog tegen mijn gekneusde eierstokken drukken. Hmmmm... beetje jammer. Maar ik moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen. groetjes Saskia
Hier ook in het begin van de zwangerschap genomen bij bloedverlies maar ik moest ze 3x per dag vaginaal opsteken. Dus meer dan een smerig boeltje in je inlegkruisje had ik niet Nu moet ik ze terug nemen maar dan opeten en neem ze net voor het slapen. In het begin merkte ik dat ik er wat duizelig van werd maar nu heb ik er geen last meer van. Neem ze ongeveer een uur voor het slapen omdat ik anders door het glas water er dikwijls uit moet mag je ze ook niet opsteken? succes meid!
Ik moet ze ook vaginaal gebruiken, geloof dat oraal niet goed is voor je lever als je ze langere tijd moet gebruiken? En met een beetje pech ben ik ze de aankomende maanden nog wel nodig :x.
Vaginaal 3x 2 bolletjes per dag. Ja.. Zie nu dat jij in ronde 7 zit. Heb je utro gekregen voor een korte luteale fase ?
Ja, idd, voor een korte lf. Er is getest op progesteron maar dat was allemaal in orde, dus een verklaring voor de korte lf heb ik niet. Gyn legde uit dat het wellicht zo kon zijn dat het wat schommelde gedurende lf, waardoor het wellicht te weinig kon zijn rond innesteling. Dus voor de zekerheid wel utrogestan.
Ik kon overal slapen, heerlijk!! Overigens testte ik ook heel snel na de terugplaatsing positief, misschien dat dat het versterkt heeft. Ik vond de troep erg meevallen eerlijk gezegd. De afscheiding nu is meer. Heel veel succes meis!!