Miskraam en zoveel onbegrip

Discussie in 'Miskraam' gestart door ikke1982, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Hoi hoi,

    Morgen is het precies een week geleden dat ik een miskraam heb gehad (7wk en 1dg) Het was mijn 1e zwangerschap. Ik heb het er erg moeilijk mee lichamelijk en geestelijk Heb me op t werk ziek gemeld (kinderopvang) en nu vinden ze dat ik wel erg lang thuis blijf! Ben nu net 4 werkdagen thuis snappen ze dan niet dat het moeilijk is of willen ze het niet begrijpen?
    Wie herkent dit?
     
  2. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve ikke,

    Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het is ook belangrijk om weer de positieve dingen in het leven te kunnen zien. Je concentreren op het weer opnieuw zwanger raken bijvoorbeeld. Ik weet dat het heel moeilijk is (heb zelf begin juli bij 5 weken zwangerschap een miskraam gehad; eerste zwangerschap), en ben 3 dagen thuis geweest (zat wel een weekend tussen). Je weer concentreren op het werk is echt goede afleiding. Erover praten met lotgenoten (deze website) heeft mij ook enorm geholpen. Vooral dat je merkt dat miskramen erg veel voorkomen en daarna gezonde kinderen komen en vooral de positieve verhalen hoe snel iedereen weer zwanger was.

    Ik zou je dus aanraden om hier veel van je af te schrijven en weer te proberen de draad van je leven op te pakken door een ritme te krijgen. Misschien is het wel juist ook heel fijn dat je collega's ervan weten (als ik het zo lees), dan kunnen ze rekening met je houden. Bij ons wist en weet bijna niemand het, omdat we niet willen dat men weet dat we zwanger willen worden. Maar dat is ook heel erg moeilijk, want je kan je verdriet op je werk niet laten zien. tegelijkertijd ben je wel snel afgeleid.

    Sterkte!

    Liefs
    Marleen
     
  3. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Ik wil ook heel graag weer positief zijn en vooruit kijken maar had mezelf een week gegeven om bij te komen en alles te overdenken is toch niet heel lang?
    Ik wil nu de draad weer oppakken en kijken wanneer ik weer een eisprong heb zodat ik weer kan gaan insemineren Wij zijn namelijk 2 vrouwen en dan is het allemaal net weer ff anders
     
  4. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Ik herken het, hoor! Een tijdje geleden hebben een aantal damer op dit forum er een topic aan gewijd. 'Uit je frustratie' heette het. Misschien kan je het nog vinden. Mij deed het toen erg goed om inderdaad mijn frustraties op te schrijven.

    Verder vind ik dat je pas weer de draad op moet pakken als je daar zelf weer aan toe bent. Ik ben na mijn tweede miskraam een week thuis gebleven. Toen ik daarna weer ging werken protesteerde mijn lichaam met koorts en bloedverlies... Je moet vooral naar jezelf luisteren en naar niemand anders. :) :) :) Het gaat toch om jou en niet om hen?

    Heel veel sterkte!
     
  5. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb gisteren een curretage gehad en was al een weekje thuis, alsook ben ik thuis geschreven door gynocoloog tot donderdag. Ze moeten dit toch begrijpen he
     
  6. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Ik vind het gewoon heel vervelend voel me al rot genoeg en nu maak ik me ook nog eens druk over mijn werk Had gewoon gehoopt op een beetje begrip zodat ik ook sneller opknap zeg maar.

    Sinds vandaag ook weer buikpijn wat zou dit kunnen zijn? Miskraam is precies een week gelee
     
  7. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Sorry plaatste t bericht 2 keer
     
  8. Princess

    Princess Actief lid

    Iedereen verwerkt dat op zijn eigen manier. Als jij tijd nodig hebt om het te verwerken, dan moeten ze dat begrijpen vind ik.

    Zelf kon ik niet thuis zitten, ik liep de muren op van ellende. Ben dus direct terug gaan werken en dat deed me wel goed, kon mijn gedachten verzetten. Al stonden de kleenex-zakdoekjes wel op mijn bureau hoor, heb ook nog veel moeilijke momenten gekend.

    Maar ik heb dan ook een mega-lieve baas die me erg steunt!

    Ik wil je veel sterkte wensen meid, neem de tijd die jij nodig acht om dit te verwerken!

    Liefs,
    Princess
     
  9. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Je moet pas weer aan het werk gaan als je er zelf weer lichamelijk en geestelijk aan toe bent.

    Bij mijn eerste miskraam met 8 weken ben ik eigenlijk meteen weer aan de slag gegaan.

    Met mijn laatste van 15,6 weken ben ik toch 2 weken thuis gebleven!

    Je moet doen waar je je goed bij voelt! Het is logisch dat je je down voelt!
    Sterkte!
     
  10. Senninha

    Senninha VIP lid

    13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hoi, toen wij tijdens de echo te horen kregen dat ons kindje niet levensvatbaar was stortte echt de wereld in. Moest nog een keer terug voor curretage. Ik belde vervolgens mijn leidinggevende op om mij ziek te melden. Zij ze doodleuk, maar je bent toch niet ziek dan kan je toch gewoon komen werken! Nou ik kan je zeggen dat gesprek tussen haar en mij heeft niet lang meer geduurd....tuut....tuut....tuut.
    Sinds die opmerking heeft het mijn beeld van haar toch wel erg verandert.
     
  11. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dat is echt een botte opmerking!
    Zo, kan me voorstellen dat je beeld toch wel erg veranderd is! :confused:
     
  12. Cassanie

    Cassanie Niet meer actief

    Ik heb 2 weken thuis gezeten daarna zat ik half in de ziektewet.
    ik voelde me ellendig ha nergens zin in,. Op me werk leeffde ze heel erg met me mee en ze voden het heel goed van me dat ik er zo goed over praatte enzo.. Nu bn ik weer volledig aan het werk. Mijn miskraam was 23 juni
     
  13. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Kan echt zo boos worden op mensen die zo reageren. Ik ga volgende week voor 50% aan de slag en de week erna hoop ik weer voor 100% te kunnen gaan Maar ik doe wat mijn lijf aangeeft heb ik besloten ik denk dit keer aan mezelf!
     
  14. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    niemand kan bepalen hoe lang of kort het duurt, dit is iets heel ingrijpends en je voelt zelf het beste of je kan werken of niet
    heel veel sterkte meid
     
  15. Cassanie

    Cassanie Niet meer actief

    je moet echt luisteren naar je zelf.. als je het niet aan kan moet je gewoon weer naar huis gaan simpel. hun weten niet hoe jij je voelt zij hebben het niet meegemaakt,, het is niet niks hoor.
     
  16. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Mijn vk raadde me aan een volle week vrijaf te nemen om het rustig te kunnen verwerken en dit heeft me veel goed gedaan. Als ik jou was zou ik dus zeker een volle week eisen en diegene die dit niet begrijpen kunnen de boom in toch?
     

Deel Deze Pagina