Niche en kans op natuurlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luna86, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik heb zojuist bij een echo te horen gekregen dat ik een niche heb. Qua opmeten leek het 2cm te zijn maar daar heeft de gyn verder geen uitspraak over gedaan. Haar advies is een doorverwijzing.

Wie kan me hier uit ervaring meer over vertellen en wie is er zonder hulp zwanger geraakt met een niche? Of bij wie kwam de niche pas tijdens een zwangerschap naar voren?

2. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb nog nooit van een niche gehoord met betrekking tot zwanger worden. Bedoel je een cyste?

Het hangt er vanaf wat voor soort cyste het is...met sommige kun je prima zwanger worden en sommige moeten eerst verdwijnen of zelfs verwijderd worden. Maar dat is echt iets om met je gyn te bespreken..

Ik heb een aantal jaar geleden een cyste gehad. Het ging om een niet-hormonale cyste, dus zou niks met vruchtbaarheid te maken hebben. Omdat hij vrij groot was, toch gekozen om te laten verwijderen. Daarna pas geprobeerd om zwanger te worden, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. (Maar ik verwacht dat dat niet met die cyste te maken heeft).

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Dank je wel voor je reactie. Nee ik bedoel echt een niche. Dat is littekenweefsel in de baarmoeder vanuit mijn eerdere ks. Er is nog niet zoveel over bekend.

Wat jammer dat het bij jullie nog niet gelukt is.

4. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wat naar dat je zoiets zeldzaams hebt. Hopelijk kun je snel terecht voor een doorverwijzing!

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Een niche is zeg maar een duidelijke inkeping in de baarmoeder op de plek waar eerder een keizersnede verricht is. Dit kan met een hersteloperatie verholpen worden. Of het problemen met zwanger worden veroorzaakt kan ik je niet zeggen. Wel rot dat je zoiets zeldzaams hebt. Heel veel sterkte en een dikke digiknuffel

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    @Jenneke88 idd een holletje, dat vult zich met bloed en dat komt er in periodes uit.
    Er is weinig over bekend. De gyn zei dat het geen probleem hoeft te zijn. Maar Google verteld heel wat anders.
    Lief, dank je wel.

7. Pandabeer87

Pandabeer87 Bekend lid

12 feb 2016
    748
    101
    43
    Vrouw
    @Luna86 ik heb ook een kleine niche. Daar ben ik achter gekomen in juni bij mijn vmk. 2mnd later had ik een mk bij 8wkn en toen vroeg de vk nog wel of ik tussentijds in de cyclus ook bloedverlies heb. Ik heb dit meestal op cd9 een beetje en verder niet. Ik denk dat vmken gewoon domme pech waren en hoop dat ik deze ronde zwanger raak en daar wel een mooi gezond kindje uit mag verwelkomen.
    Denk dat je wat meer negatieve verhalen leest via google doordat vrouwen waar het wel bij goed gaat niet reageren of niet eens weten dat ze een niche hebben

bubblybaby vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Laat een hysteroscopie maken en de niche duidelijk in beeld brengen. Met een echo is dit maar vaag te zien

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Daar zou je zeker wel eens gelijk in kunnen hebben. Dank je wel voor je reactie. Wat vervelend van je miskramen. Fijn te lezen dat jij wel zwanger bent geraakt. Ik ga duimen draaien dat je blijvend zwanger mag raken.

Lisa890 en Pandabeer87 vinden dit leuk.
  10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Zou het ook wat anders kunnen zijn? Ze was heel stellig. Het lastige was dat ze de eierstokken slecht in beeld kreeg. Geen eiblaasje kon zien terwijl ik rond mijn vruchtbare periode zit maar direct zei dat het een niche was. Op het echobeeld was het een zwarte vlek, beetje ovaal vorming.
    Ik zal bij de volgende arts vragen om een hysterocopie. Heb jij hier ervaring mee?

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nee maar wel met een andere afwijking die op een echo bijna niet zichtbaar was en met een hysteroscopie heel duidelijk was. Ze zien niet alles op echo

Luna86 vindt dit leuk.
  12. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik volg even. Heb zelf sinds de keizersnee van de jongste tussentijds bloedverlies en heb net een afspraak ingepland omdat ik wil weten of dat door een niche komt.
    Daarnaast lijk ik deze keer iets moeilijker zwanger te worden (ik weet dat ik nog geen reden tot klagen heb, maar heb er geen goed gevoel bij) en de miskraam van vorige maand maakt dat ik er eigenlijk steeds zekerder van ben dat er een niche zit en dat die bij mij problemen oplevert.

Overigens is dit niet zeldzaam! Ongeveer 60% van de vrouwen die een keizersnee gehad hebben houden daar een niche aan over. Alleen weten de meesten er niet van.
    Denk dat deze cijfers wel een troost zijn? Als zoveel vrouwen het hebben zal het zeker niet altijd tot problemen leiden, anders hadden we er al wel meer over gehoord ;)
    Ik ben ook wel benieuwd welke info jij krijgt, heb je al een afspraak gemaakt?

bubblybaby vindt dit leuk.
  13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Wanneer mag jij voor je afspraak? Heel vervelend van je miskraam afgelopen maand. Je mag best klagen hoor ;) iedere maand dat je langer moet wachten duur gewoon te lang.

Ik heb zojuist gebeld met de huisarts en die zouden gister een verwijzing uitschrijven maar helaas is dat niet gedaan en nu heeft de huisarts vakantie :rolleyes:
    Waarschijnlijk lees je idd alleen de slechte verhalen maar toch zit het me niet lekker. Er staat ook maar weinig info op google dus ik moet het echt even van de ervaringsverhalen hebben.
    De gyn heeft gister ook een vleesboom gezien bovenin mijn baarmoeder en mijn klachten lijken met de maand erger te worden. Dus ik ben ook wel benieuwd of dat ook niet mee speelt. Ik hou je op de hoogte, jij mij ook?

14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Een niche komt eig best vaak voor, gewoon lelijk genezen na een ks. Ik kreeg miskramen en verklevingen en curettages, etc. Uiteindelijk bij een kijkdoos procedure bleek dat stuk bm idd te lelijk te zijn. Dus een Ashermann ok gehad, eilijders doorspuiten en de lelijke plekken mooi gemaakt...toen zwanger :)

Het hoeft geen belemmering te zijn hoor, lees net zo vaak suc6 verhalen :)

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Kijk dat zijn positieve verhalen. Hoe lang mocht jij niet zwanger raken na de operatie?
    En hoe lang heeft het hele proces geduurd van diagnose tot operatie? Wat fijn dat het jullie alsnog gelukt is!

16. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen eindelijk de moed gehad om een afspraak te maken en mag vanavond komen. Verwacht wel dat dat een gewone echo wordt in eerste instantie.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Wat goed dat je gebeld hebt. Ik vond dat een hele stap maar achteraf blij dat ik hem genomen heb.
    Een gewone echo geeft ook al een duidelijk beeld en dan kun je daarna verder kijken toch?

18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Na 2 miskramen wilde mijn gyn binnen kijken, dat kon de week erop. Toen zag zelfs een leek dat het een dakloze opvang was daarbinnen XD Dus meteen aangemeld voor een OK. Dat mocht in Spaarnwoude, maar ik vertrouwde mijn eigen zkh en gyn team daar wel in. Dus 4 wkn erna een OK. Toen meteen een koper spiraal zonder koper er in voor de mooiste wondgenezing. Na 6 wkn mocht dat ding eruit en gaaaaan :) 3 rondjes erna werd ik zwanger van deze prachtige baby:)

Geen bloedingen gehad, geen miskramen, helemaal niets. 1 groot suc6! Hij adviseerde wel om zo snel mogelijk zwanger te raken, want verklevingen kunnen snel terugkomen. Nu heb je dat niet in de hand uiteraard, maar hij bedoelde niet dat ik toen een break van 6 mnd moest nemen bijv.

Luna86 vindt dit leuk.
  19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik ken het niet en kan je dus verder niet helpen, maar ik wil je wel heel veel succes wensen en ik hoop dat je toch snel zwanger mag zijn

Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina