Huisdieren

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Naturel, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Zwanger en huisdieren, altijd leuk.

Mijn schoonouders hebben een hond. Wanneer de hond de hele tijd aan je voeten ligt betekend dit dat je zwanger bent. Mijn schoonouders nemen dit nu ook als meetlat!

Sinds wij gestopt zijn met anticonceptie ligt mijn kat continu om mijn buik gekruld. Dit geeft mij vage vermoedens, maar nog steeds geen zwangerschap.

Hebben jullie gekke of bijzondere ervaringen met de zwangerschap en huisdieren?

Ik ben benieuwd of alle huisdieren een beetje op deze manier reageren!

2. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik he. Een bizar verhaal. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik een kat, een hele flinke. Met 32 weken kreeg ik weeen, de vk kwam om te controleren. Ik dus op bed, springt de kat op bed en gaat pal naast me zitten en staart de vk echt onafgebroken aan. Vk zegt ik ga even inwendig voelen, zullen we de kat even weg halen. We zijn samen 15 minuten bezig geweest, we kregen hem gewoon niet weg, hij blies zelfs naar de vk! Toen heeft de vk gevoeld met de kat letterlijk in haar face. Echtbizar hij bleef haar aanstaren heel eng. Ik bleek ontsluiting te hebben en moest met spoed naar het ziekenhuis. Later kwam de vk er op terug, ze gaf aan dat ze het als heel vreemd had ervaren, nou ik ook!

3. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    @opnaarvijf ik krijg er helemaal kippenvel van! Wat bizar! Dieren hebben dan toch een bepaald gevoel er bij denk ik. Hoe is de kat nu naar je kindje?

4. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja was echt heel raar. Dit gebeurde bij ons eerste kindje, die is inmiddels 10;), dus de kat is helaas niet meer. Ook net na de bevalling hebben ze geen contact gehad, de eerste is geboren met een afwijking waardoor hij het eerste jaar bijna continu in het sophia gelegen. Daarna vaak opgenomen. Dus contact was er niet echt geweest. Maar hijis nu helemaal gezond hoor, het is een kei van een jong!

5. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Goed om te horen dat het nu goed gaat met je zoon!

Je hoort wel eens dat dieren "waken" over de kinderen, dus was benieuwd :)

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu je het zegt, als ik languit op de bank ligt, ligt de hond gewoon bij ml, maar als ik ga zitten, ligt ze heel snel op mijn voeten!

7. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze kat kreeg epileptische aanvallen tijdens mijn zwangerschap. Toen ik bij de da kwam, vroeg die man ook meteen 'bent u toevallig zwanger?' Sommige dieren reageren erg heftig op de geur die je afscheidt. Hij zei dat als het door mijn zwangerschap zou komen, het na het eerste trimester over zou moeten zijn.
    Ik geloofde er totaal niet in, dus heb mijn kat voor honderden euro's laten onderzoeken. Er kwam niks uit en mijn kat bleef aanvallen krijgen. In mijn 14e week werden de aanvallen minder en na twee weken was het helemaal over. Mijn kat heeft tot op de dag van vandaag nooit meer een aanval gehad. Ze is wel super lief voor mijn zoontje. Als hij huilt, is zij sneller bij hem dan ik! ;)

8. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Wat bizar allemaal :( Maar dieren voelen het idd allemaal aan.

Ik heb zelf 2 katten. En het vrouwtje loopt continu achter mij aan sinds ik gestopt ben met de pil. Ben ik boven is zij boven, loop ik naar zolder gaat zij mee, loop ik naar beneden gaat ze mee ;)
    Het zijn geen schootkatten, dus ik ben benieuwd als ik zwanger ben of ze dan ook veel op schoot komt liggen. Dat deed de kat van me zus wel :p

9. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Onze poes was continu kwaad op mij in de zwangerschap. Haalde streken uit, en was écht niet lief!
    Onze kater kwam opeens niet meer op mijn buik liggen toen ik nog neit wist dat ik zwanger was
    Onze hond sprong opeens tegen mij aan met zijn poten in mijn zij ipv op mijn buik

De kater is de eerste week niet in de buurt geweest van onze dochter
    De poes wel, heel voorzichtig, en komt mij nu halen als ze huilt
    En als 'vreemde' moet je op he tmoment niet proberen bij de box te komen als ik niet in de buurt ben, want dan vreet onze hond je zowat op...
    Hij zal haar niets doen, maar hij is heel beschermend naar de kleine dame.
    Maar zo was hij ook bij de andere kinderen toen zij pas geboren waren
    Het is eenenorme schat, waarbij 1 van de kindjes ooit op zijn edele delen heeft gestaan en hij alleen maar naar mij keek met een blik in zijn ogen: HELP!!!! hihi

10. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    haha, dat laatste, ik lag dubbel!!
    ik heb paar muizen, dus die doen niet echt veel, mijn ouders kat was ineens heel aanhankelijk toen ik net gestopt was met de nuvaring,terwijl die echt niet van aandacht houd, dus ik blij... helaas klopte er niks van, en heb laatste tijd het gevoel dat ie wegrent als ik op visite ben bij mijn ouders :D ik wil m alleen maar knuffelen..;)

11. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Leuk topic ;)

Ik heb zelf een hondje, en zij wist eerder dan ik van mijn zwangerschap!! Ongeveer een week voor wij positief testen heeft ze mij opzettelijk vermeden:( Als ze dicht bij mij in de buurt kwam, kroop ze in elkaar en oren lagen plat. Nadat wij de test hadden gedaan, kwam ze heel voorzichtig mijn handen likken en sindsdien gebruikt ze mijn buik als kussen;)

12. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal jaloers! Onze katten hebben nog niks laten merken. Wie weet komt dat nog.

13. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik had het eigenlijk eerder kunnen weten dat ik zwanger was van mijn eerste. We woonden tijdelijk bij mijn moeder en zij hebben een kat. De kat die alleen bij mijn stiefvader zit, ligt, aandacht vraagt. Van anderen moet hij niks hebben.

Ineens kwam hij bij mij zitten. Voordat ik ook maar kon zitten, zat hij al klaar op de bank om mij te ontvangen. En dan ging hij naast me zitten, met zijn voorpoten op mijn schoot, zijn koppie altijd op dezelfde manier richting mijn buik. Dit heeft hij mijn hele zwangerschap vol gehouden, vanaf 4 maanden alleen als ik op bezoek kwam.

Nu hebben we zelf een kat, die sinds twee weken erg stil is (zijn maatje is 2 weken terug overleden) ik ben benieuwd of ook deze kat reageert op een zwangerschap!

De kat van mijn moeder moet nu niets meer hebben van mij. Heel soms, alleen als ik even met mijn dochter bezig ben en we zijn daar. Over mijn dochter waakt hij nog steeds van een afstand. Speelt zij in de tuin, zit hij op de schutting, te volgen. Als we er niet zijn, blijft hij er nooit zitten.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Leuk dit! Ik heb een hond en een kat. De hond negeerde me compleet. Als ik hem riep keek hij niet, als hij op de bank zat sprong hij eraf als ik dr op kwam... Heel apart.
    M'n kat zat aan me vastgeplakt, hij lag alleen maar op m'n onderbuik languit te spinnen of hij liep achter me aan.

15. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Bij mijn 1ste zwangerschap had ik een poes. Echt een schat van een beest ik wist al snel dat ik zwanger was maar toen begon de ellende. Voor de zwangerschap sliep ze sltijd bij een goede vriend mijn mij en me ex op bed. Hij vond dat gezellig. Maar erna echt nier. Iedereen die in mijn buurt kwam blies ze naar en toen hij haar een keer optilde haalde zeuit. Dat deed ze nooit. Niet veel later begon ze ook naar me ex, de vader, zo te doen. We hebben het aangekeken tot een paar weken na de bevalling maar hebben haar toen toch weg moeten doen want alleen ik mocht in zijn buurt komen de rest werd naar geblazen of kregen een paar mooie halen in benen of waar dan ook. Heb nu een andere vriend en ook weer een kat dus ben benieuwd als het zovervis hoe het met deze gaat

16. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    @souries;; hoe snel kwam de hond op je voeten liggen? Ik houd de hond van mijn schoonouders nu nauwlettend in de gaten ;)

@ctje;; wat bizar dat je kat er epileptische aanvallen van kreeg! Dat heb ik nog nooit gehoord! Goed om te weten dat, dat ook nog kan..

@Sheba;; het lijkt wel of katten het kunnen voelen dat je minder hormonen in hebt he? Onze kat lijkt het ook door te hebben. Ondertussen vraag ik me dan af of het zover is haha

@Leona;; Mooi dat je dieren zo beschermend zijn. Van honden heb ik dat idd ook wel vaker gehoord. Ze beschermen de kleine in de roedel. Mijn vader mocht vroeger nooit met ons stoeien van de hond haha

@knutselkitty;; Wat maf dat je kat zo wispelturig is. Geen touw aan vast te knopen.. hihi

@Klein;; Ik dacht dat honden dan vaak aanhankelijk werden, maar andersom kan dus ook.

@mrs Blossem;; niet alle katten reageren op een zwangerschap oid. En idd wie weet gaan ze nog ander gedrag vertonen..

@dreamchild;; wat grappig dat de kat van je ouders zo reageerd! En nu nog steeds over je kind waakt, terwijl het niet bij "zijn" roedel hoort. Wel mooi om te zien lijkt me..

@smnee;; wat bijzonder dat je hond je negeerde! Was hij voor je zwangerschap wel heel erg op je gericht?

@lili79;; je hoort idd wel vaker dat katten of andere dieren jaloers kunnen worden. Klinkt alsof dat bij jouw kat ook het geval was? Jammer dat je haar daarom weg moest doen, lijkt me een moeilijk maar logisch besluit

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja we zijn beste vrienden ;) :D

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ow ja ... mijn hond wist (achteraf dus) al veeeeel eerder dat er iets met mij aan de hand was. Hij was zo vreselijk aanhankelijk, wilde steeds bij mij zitten, idd aan mijn voeten (of beter tussen mijn voeten) liggen, constant naast me, poot op mijn been, neus tegen mijn been, leunen tegen mij ... tot een punt dat het echt gewoon vreselijk irritant werd.

Toen ik (pas eind week 6, begin week 7) positief testte, viel het kwartje bij mij.

Nu valt het nog wel mee, hoewel hij opeens 2 weken geleden mijn buik begon af te likken (zo vreselijk schattig ...) en is hij altijd even bij mij komt kroelen als ik thuiskom. Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat als de kleine er is.

Hond is overigens gisteren voor het eerst even boven geweest om het kamertje te inspecteren (lees: snuffelen), hij heeft zijn rondje gelopen en is weer naar beneden gegaan.

Deel Deze Pagina